Beste vriend(je)?

Hee allemaal,
Dit is deels voor advies en deels om voor mezelf wat dingen op een rijtje te zetten. Ik ben al ongeveer 1,5 jaar bevriend met een jongen, A. Door de tijd heen zijn A. en ik steeds beter bevriend geraakt, we delen alles met elkaar en het is echt heel fijn. Nu sinds ongeveer 2, 3 maanden is alles omgeslagen. Opeens staan we op feestjes bijna te zoenen (achteraf zeggen we er niks over, ook al stonden we neus aan neus), maken anderen er opmerkingen over hoe lief we samen zijn en voelt het allemaal anders. Ik heb het heel lang voor mezelf ontkend maar nu kan ik er niet meer omheen; ik vind hem leuk en waarschijnlijk hij mij ook.

Alleen weet ik dat dus niet zeker. Iedereen zegt het en vindt dat we een stelletje moeten worden, maar we lachen het altijd een beetje zenuwachtig weg. Zelfs onze docente ANW zei er wat van, ze vroeg of hij mijn vriendje was (dat was echt heel bizar, haha). Ik twijfel alleen zo erg, of het voor hem ook wel zo is. Het zijn allemaal kleine dingetjes.

Het is niet zoals wanneer ik normaal verliefd ben, want alles is al vertrouwd bij hem. We zitten altijd aan elkaar opeens (dit klinkt vies maar zo bedoel ik t niet), in de zin van dat we elkaar kietelen op ze fiets of dat hij mijn arm/hand pakt tijdens de les en me opeens “gevangen houdt”. Laatst stonden we met nig een vriendin in een winkel en ik was een beetje moe, dus ik leunde met mijn hoofd tegen zijn schouder en hij legde zijn hoofd op dat van mij. Of dat we een beetje speels “vechten” om bijvoorbeeld een boek en dat wr dan helemaal met onze armen en alles door de war raken en opeens helemaal in elkaar verstrengeld staan. Het voelt nooit raar of onnatuurlijk, het gebeurt als vanzelf en het is heel fijn.

Ook op feestjes, als hij (en ik ook) een beetje aangeschoten is en hij opeens wil schuifelen terwijl er keiharde muziek aanstaat, of dat we ergens opeens neus tegen neus zitten en naar elkaar staren tot 1 van ons opeens wordt weggetrokken. Ook buiten school etc. skypen en w’appen etc we aan 1 stuk door. Het lijkt zo obvious als ik het hier oo schrijf maar ik kan hem echt niet inschatten. Ik ben de enige met wie hij dit doet en heeft, maar wat nou als we gewoon vrienden zijn die toevallig zoveel chemistry hebben?

Donderdagavond hebben we een feestje van vrienden en mijn vriendinnen zeggen dat ik er die avond voor moet gaan, we hebben al zo vaak bijna gezoend dat het niet moeilijk is het echt te doen. Maar ik ben heel bang dat het voor hem niet zo serieus is als voor mij en hij gewoon vrienden wil blijven, en dat zou ik dan echt niet kunnen. Ik zoen niet met zomaar iemand, dat zou ik niet zo weer ongedaan kunnen maken. Maar jk wil hem ook niet kwijt als vriend. We praten overal over, behalve hierover. (Of je moet meetellen: “ik kan echt niet koken” “dan moet je een man zoeken die kan koken” “ja, maar wie kan er koken uit onze jaarlaag?” “Ik kan koken…”)
Hij is nu een paar dagen op vakantie met vrienden, ik spreek en zie hem waarschijnlijk donderdag op dat feest pas weer…
Ik weet niet wat ik moet doen. Vindt hij mij leuk, moet ik ervoor gaan, het zo laten… Wat denken jullie?

Hij ziet je wel zitten denk ik go for it :slightly_smiling_face:

Hoe oud zijn jullie? En ben jij van jouw kant bereid je vriendschap ‘op het spel’ te zetten? Misschien is dat wat hem tegenhoudt en denkt hij er hetzelfde over als jij. Ik zou het gewoon - hoe moeilijk dat ook is- tersprake brengen omdat je duidelijkheid wilt

We zijn 16 en 17, en ik vind het zo lastig… Als hij ook meer wil zijn dan vrienden zou ik er zeker voor gaan denk ik. Wat anderen ook al tegen mij zeiden, het zou echt heel erg goed kunnen werken omdat we al zo’n hechte band hebben :slightly_smiling_face: Maar ik ben vooral bang om de eerste stap te zetten, want als het niet wederzijds is, is het heel gênant…

Ik snap je dat je het heel gênant vind en geen risico wil lopen. Misschien kun je eens bij zijn vrienden vragen wat hij van je vindt?

Zeg, hoeveel hints wil je nog hebben?

Gewoon voor gaan meid. Jullie draaien duidelijk om elkaar heen, dus ik zal gewoon de eerste stap zetten donderdag. Hoe of wat zien jullie erna wel. Tuurlijk zit er een risico aan omdat je jullie vriendschap niet kwijt wilt, maar aan de andere kant is het feit dat jullie elkaar al zo goed kennen en het vertrouwd voelt ook een groot voordeel.

Ik zou het ook gewoon doen!
en? hoe verliep het feest?

Ben benieuwd hoe het ging! Volgens mij ziet hij je wel zitten, haha.

Vertel ons please hoe het is gegaan!

Ohh god. Ik heb precies hetzelfde gehad. Alleen ik heb niet de eerste stap gezet en hij durfde het ook niet. Ik heb alleen hints gegeven, maar dat bleek niet duidelijk genoeg. Daarna is hij een ander meisje leuk gaan vinden, omdat hij dacht dat ik andere jongens leuk vond. Nu hebben we haast geen contact meer. &ik heb er nog zo vaak spijt van!

DUS ALSJEBLIEFT, GA ERVOOR! en niks vriendschap op het spel zetten, als je zo doorgaat als nu, krijg je spijt en gaat het alsnog pijn doen!

IDD GA ERVOOR! Ik herken het ook dus alsjeblieft ga ervoor, dalijk zoent hij met een ander meisje en doet jou heel veel pijn!

Ik zou er voor gaan, maar dan niet op dat feestje.
Als jullie weer samen zijn en weer kietelen of stoeien, geef hem dan eens een kusje bijvoorbeeld. Of pak zijn hand als jullie weer aan het fietsen zijn.
Ik denk trouwens wel dat hij je ziet zitten hoor, maar op zo’n moment kan je er denk ik beter over praten en heb je toch meer privacy. Succes :slightly_smiling_face:

Ik heb gisteren staan dansen met een jongen die in de groep zit waarmee ik uitga. Plots stonden we neus tegen neus. Ik vond dit echt awkward.

Sorry, deze reactie heeft niet echt nut

Gewoon ervoor gaan!!