Beste vriend is verliefd op me

Ik ben al sinds de eerste heel goed bevriend met een jongen. Het is natuurlijk een andere vriendschap als die ik met mijn vriendinnen heb, maar hij staat echt wel in mijn top 3 van beste vrienden zeg maar.

Ik weet dat hij twee jaar geleden een tijdje verliefd op mij is geweest, maar dat heb ik niet doorgehad (hij vertelde het me naderhand) en ik was toen ook nog helemaal niet bezig met vriendjes e.d.

Nu is hij weer verliefd op mij. Hij heeft het nog niet recht in mijn gezicht gezegd, maar ik krijg telkens smsjes van hem met daarin: Ik vind jou lief! En als ik iets grappigs ofzo zeg zegt hij: Daarom vind ik je zo lief! Natuurlijk kan een beste vriend dat ook zeggen, maar hij doet het heel vaak. Ook kreeg ik laatst een smsje van ‘anoniempjuh’ waarin stond: Ik vind jou lief, eigenlijk wil ik met je, maar ik durf het niet te vragen. Ik weet dus eigenlijk zeker dat hij verliefd op me is.

Nu is dus het probleem dat ik niet zo goed weet wat ik moet doen. Ik ben niet echt verliefd op hem, maar hij is wel precies het type waar ik op val. Hij heeft humor, hij is heel trouw, lief. Ik zou dus op zijn type wel kunnen vallen, maar ik weet niet of ik iets met hem zou willen, omdat het toch mijn beste vriend is.

Weet iemand wat ik het beste kan doen?

het kan zijn dat je vriendschap stuk gaat als je iets met hem begint, want als jij niet verliefd op hem bent werkt het toch niet.

Nee, dat snap ik.

Maar ik bedoel meer , ik zou verliefd op hem kúnnen worden want hij is precies mijn type. Alleen het probleem is dat het mijn beste vriend is…

Ik zou het negeren en doen alsof je er “helemaal” niks vanaf weet. Als hij erover begint gewoon over wat anders praten en de verliefdheid bannen uit jullie vriendschap. Jij doet alsof je geen idee hebt en hij weet dat jij hem niet ziet zitten als liefde. Dan waait het wel weer over.

Maar wat het probleem is, misschien ben/word ik ook wel verliefd op hem. Het zou best kunnen…

Nou dan zou ik denken hallelujah ik heb een nieuwe vriend! :grinning:
Soms is het goed als vriendschap uitbloeit tot een relatie omdat je elkaar dan al wat beter kent :slightly_smiling_face:

Ja, ik zie wel een beetje hoe het loopt. Maar ik negeer zijn ‘actie’s’ zeg maar niet. En als het dan tot iets uit bloeit zie ik wel verder :wink:

Dankjewel, ik had net even dat duwtje nodig om een beslissing te maken :wink:

Ik zou het eens bekijken. Je weet waarschijnlijk niet goed wat je ermee aan moet omdat je hem nog nooit op die manier bekeken hebt. Ik zou het een keer bekijken & dan zien wat er uit komt.

Ik heb precies hetzelfde op dit moment, en ik ga ervoor. Hij is het waard in mijn geval.

Ik heb ook precies hetzelfde alleen hij is dus niet het typ waar ik op zou vallen… Heb hem dat ook gezegd dat ik het zonde vind van de vriendschap die we hebben…

bij mij was het andersom ik was verliefd op mijn bestfriend en hij niet op mij.
maar gelukkig zijn we wel nog steeds bestfriends en kunnen we nog steeds heel veel lachen en ik ben nu ook niet meer heel verliefd op hem.