Beste vriend is het zat?

Ik zit in 6 vwo en een paar weken terug ging ik op schoolreisje met mijn klas. Ik kon het erg goed vinden met een jongen (let op: we zien elkaar echt als vrienden niet meer dan dat, en dat weten we van elkaar. Hij heeft ook een vriendin wat helemaal prima is) en we hebben die week heel veel lol gehad. Toen we terug kwamen en weer naar school moesten, was het nog steeds erg leuk. We hadden veel lol, msn’den veel, smsten naar elkaar, etc. Zo ging het een maand door. Hij was altijd blij om me te spreken en heel erg enthousiast naar me. We werden echt heel goed bevriend in een korte tijd. Hij is een van m’n beste vrienden.

Maar sinds een paar dagen is het opeens helemaal minder. Natuurlijk had ik verwacht dat het niet altijd zo leuk kan zijn in een vriendschap, maar het verschil is wel groot. Als ik nu met hem praat, voelt het heel geforceerd en ik heb beetje het idee dat hij zich zelfs ergert aan me. Op msn gaat het opzich nog wel hetzelfde, maar ik heb liever dat het goed zit in real life dan op msn. Ik doe verder niet anders naar hem ofzo, maar het lijk wel alsof hij het een beetje zat is? Dat hij maar bij me staat omdat het zeg maar moet omdat we ‘‘zo’n goede vrienden zijn’’. Ook sms’en is veel minder en als hij smst dan lijkt het ook alsof hij het maar doet omdat het ‘‘moet’’. Hij is best populair, krijgt veel aandacht van meisjes. Ondanks dat hij eerder heeft gezegd dat ik heel veel voor hem beteken, ben ik bang om hem kwijt te raken. Het is overigens niet zo dat we nu niet meer met elkaar omgaan, maar het is meer geforceerd ofzo? Moet ik hem nu gewoon met rust laten? Niet bij hem gaan staan op school? Ik ben bang als ik dat doe, dat het dan helemaal verkeerd gaat omdat hij al zoveel aandacht krijgt van andere.

Sorry voor dit hele verhaal haha, maar het zit me wel dwars.

[i]mmm balen!
misschien heeft zijn vriendin vertel dat ze het vervelend vind ofzo?
je kan het hem misschien vragen van
“goh, eerst hadden we het gezelliger, vind je ook niet?!”
dan verteld ie misschien wel wat er is.

succes![/i]

Probeer hem er eens op aan te spreken en zeg dat je ermee zit.

Misschien heeft zijn vriendin iets gezegd ofzo?

Je moet in ieder geval niet anders tegen hem gaan doen, dan hoe je normaal doet. Gewoon jezelf blijven en gezellig blijven doen, anders denkt hij misschien juist weer dat er iets is. Ik zou het eventjes aan kijken, als hij zo blijft doen, kan je hem er later wel op aanspreken. Houd er wel rekening mee dat zijn vriendin er iets mee te maken kan hebben, jullie gezellige tijd samen is haar hoogstwaarschijnlijk ook opgevallen en buiten het feit dat je zelf aangeeft dat jullie gewoon goede vrienden zijn, weet je natuurlijk niet hoe zij er op reageert, ergens ook wel logisch.

bedankt voor jullie reacties (:

Zijn vriendin is het probleem niet. Ze weet dat het goed zit tussen ons, ik weet zeker dat dat het niet is. Ik wil het opzich wel zeggen, maar misschien dat ik even afwacht. Vriendschappen hebben pieken en dalen toch? Het punt is alleen dat ik weet dat hij ooit al eens iemand anders heeft laten vallen zonder reden. Gewoon interesse verloren. Ik heb dan wel een vele diepere vriendschap met hem dan dat hij toen met haar had, maar dat zit toch wel in mijn achterhoofd… Ik weet gewoon niet hoe ik me moet gedragen.

Ik denk idd ook dat zijn vriendin het misschien vervelend is en dat hij nu niet weet hoe hij moet reageren?

ik zou op msn wat doorvragen over wat er nou aan de hand is… als jullie zo goed bevriend waren/zijn verteld hij wel wat er is lijkt me. Het kan best dat z’n vriendin n beetje jaloers is.

hmm ja thanks, ik denk dat je wel gelijk hebt (: Ik ga gewoon normaal doen, mezelf zijn. Het is wel lastig dat als ik iets vertel en hij een geirriteerd reageert… Dan kan ik moeilijk doen alsof er niks is.

Nogmaals, zijn vriendin weet er van en vindt het best. Ik zou ook nooit meer zoeken achter de vriendschap die ik met hem heb en dat weet ze. Het is gewoon dat ik in mijn achterhoofd heb van dat andere meisje wat hij ooit gewoon heeft links geschoven… Ook al was die vriendschap heel anders. Maar omdat hij nu opeens zo doet, springt dat meteen in mijn hoofd. Maar ja, ik ga het idd even afwachten. Thanks!

is er niets gebeurd voordat het zegmaar geforceerd werd, was het ‘opeens’ anders of is daarvoor nog iets gebeurd?

Ik heb zelf wel eens dat als ik te vaak met een persoon omga in een kort tijdsbestek dat ik op een gegeven moment ook helemaal kierewiet wordt van die persoon, dan doe ik ook wat korter af en laat minder van me weten. Misschien heeft jou beste vriend dat ook.
Bij mij trekt het vanzelf weer bij. Dan wil gewoon weer even rust, en weer met andere vriendinnen omgaan.

Ik zou als ik jou was vragen aan je vriend wat er aan de hand is, en dat je het idee hebt dat het allemaal ‘moet’. En gewoon eerlijk er over zijn dat je dat vervelend vind etc.

Ik zou hem gewoon vragen wat er is. En als je zn vriendin ken, kun je haar misschien vragen. Je kunt nooit zeker weten dat zij dr geen problemen mee heeft natuurlijk!

We moesten afgelopen weekend samen eenmalig werken bij een of ander clubhuis, dat was best stressvol en hij gedroeg zich heel bazig. Maar oke, dat was onder werktijd. We werken verder nooit samen, dit was puur een schema eenmalig.

Ik dacht precies hetzelfde, maarja, als je zeker weet dat het dat niet is…
Dan zou ik het inderdaad een keertje vragen, en of hij dat ook zo voelt.

en ik kan me dat ook heel goed voorstellen dat je dat hebt, ik heb dat zelf ook. Dus niet raar als hij het ook heeft. Alleen dan komt hij toch vaak bij me staan omdat hij denkt dat t moet ofzo. De gesprekken die ik dan heb zijn dan echt nutteloos en vervelend. Ik heb dan zoiets van, ga ergens anders staan en kom met me praten als je wèl zin hebt.

haha noppe! Ik ga het vragen denk ik als het zeg maar, deze week nog erger wordt. Dan vertel ik gewoon , wat iemand anders hier net zei, eerlijk dat het zo geforceerd voelt. Ik vind het alleen heel moeilijk om met hem te praten als hij er eigenlijk geen zin in heeft… Hoe kan ik dan mezelf zijn?

hmm, ik snap dat dat lastig is, de enige manier is om het gewoon te proberen denk ik.

en het erge vind ik ook dat hij dan naar andere wel gewoon leuk doet enzo. Bleh.

Of (dat komt nu opeens in me op) hij is wat voor je gaan voelen en probeert nu wat afstand te nemen. Maar dat weet ik natuurlijk niet ;p

Toch denk ik niet dat je helemaal kunt uitsluiten dat zijn vriendin er iets mee te maken heeft. Ze weet dan wel dat jullie puur vriendschappelijk met elkaar omgaan, maar dan kan het nog steeds zo zijn dat ze zich er niet prettig bij voelt. En dan bedoel ik dat ze denk dat hij gevoelens voor jou heeft, of andersom, maar op het vlak dat jij misschien meer quality time (op wat voor manier dan ook) met hem doorbrengt dan zij met hem.

haha hmm nee dat denk ik niet, hij is erg blij met zijn vriendin (: