Ik zit in 6 vwo en een paar weken terug ging ik op schoolreisje met mijn klas. Ik kon het erg goed vinden met een jongen (let op: we zien elkaar echt als vrienden niet meer dan dat, en dat weten we van elkaar. Hij heeft ook een vriendin wat helemaal prima is) en we hebben die week heel veel lol gehad. Toen we terug kwamen en weer naar school moesten, was het nog steeds erg leuk. We hadden veel lol, msn’den veel, smsten naar elkaar, etc. Zo ging het een maand door. Hij was altijd blij om me te spreken en heel erg enthousiast naar me. We werden echt heel goed bevriend in een korte tijd. Hij is een van m’n beste vrienden.
Maar sinds een paar dagen is het opeens helemaal minder. Natuurlijk had ik verwacht dat het niet altijd zo leuk kan zijn in een vriendschap, maar het verschil is wel groot. Als ik nu met hem praat, voelt het heel geforceerd en ik heb beetje het idee dat hij zich zelfs ergert aan me. Op msn gaat het opzich nog wel hetzelfde, maar ik heb liever dat het goed zit in real life dan op msn. Ik doe verder niet anders naar hem ofzo, maar het lijk wel alsof hij het een beetje zat is? Dat hij maar bij me staat omdat het zeg maar moet omdat we ‘‘zo’n goede vrienden zijn’’. Ook sms’en is veel minder en als hij smst dan lijkt het ook alsof hij het maar doet omdat het ‘‘moet’’. Hij is best populair, krijgt veel aandacht van meisjes. Ondanks dat hij eerder heeft gezegd dat ik heel veel voor hem beteken, ben ik bang om hem kwijt te raken. Het is overigens niet zo dat we nu niet meer met elkaar omgaan, maar het is meer geforceerd ofzo? Moet ik hem nu gewoon met rust laten? Niet bij hem gaan staan op school? Ik ben bang als ik dat doe, dat het dan helemaal verkeerd gaat omdat hij al zoveel aandacht krijgt van andere.
Sorry voor dit hele verhaal haha, maar het zit me wel dwars.