Beste vriend gezoend

Hey,
zo’n 5 jaar geleden had ik een crush op een jongen uit mijn klas. Ik heb het hem toen verteld en helaas was de liefde niet wederzijds. Daarna zijn we wel goede vrienden geworden en inmiddels is hij mijn beste vriend. We zitten in dezelfde vriendengroep en we spreken vaak af om met z’n allen bij een iemand te slapen. Vaak is er dan ook alcohol bij. Maar sinds een jaar merk ik weer dat ik mijn beste vriend weer leuk begin te vinden, maar echt heel erg leuk. En elke keer als mijn vriend een beetje dronken is vallen we meestal samen in slaap terwijl hij mn hand vast houdt of terwijl ik in zijn armen lig. Vorige week heeft hij me zelfs gezoend. Maar het probleem is dat hij niks onthoudt nadat hij gedronken heeft. En als hij nuchter is gebeuren zulke dingen nooit. Ik weet dus niet helemaal wat ik moet doen, want ik wil echt heel graag meer dan alleen vrienden zijn maar ik ben bang dat hij nuchter niks voor mij voelt en dat ik onze vriendschap hier mee kapot maak. Moet ik hem gewoon vertellen dat ik nog steeds iets voor hem voel?
x

als ik jou was zal ik hem gewoon vertellen,
als je dronken bent doe je dingen namelijk niet heel onbewust, een deel van hem wou jou dus zoenen alleen door de alcohol doet hij dat ook en krijgt hij dus de lef om het te doen, dus hij wou het wel.
en anders, de eerste keer dat je het hem zei, zijn jullie toch ook vrienden gebleven, waarom nu niet dan, hij gaat echt niet oppeens afstand van je nemen hoor!

Mja, je hebt wel gelijk, maar ik vind het toch gewoon heel eng om het te vertellen. De vorige keer dat ik het hem vertelde was ik nog heel jong en ging dat dus heel kinderachtig via een vriendin. Ik wil het hem heel graag face to face zeggen maar ik weet gewoon niet hoe.

ik heb ook een soort van probleem… ik heb laatst met de beste vriend van me broer gezoend, en daar was nogal wat ruzie enz over gekomen… :flushed: maar ik denk dat ik hem echt leuk vind, en hij mij ook zegt hij… ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen want we willen afspreken maar als me broer erachter komt… Ik wil hem niet kwetsen zeg maar…

Hmmm ja… Ik heb in bed gelegen mijn beste vriend. Kom daar maar eens overheen. Om dan ook eens later uit te vinden dat hij de grootste player van de wereld is, slaat echt alles. Ik vond hem ook heel leuk en dat wist hij, daarom kreeg hij me er zo makkelijk in.

Maar goed… Jij vind hem leuk en hij was dronken en toen hebben jullie gezoend. Ik heb mijn vriend ontmoet op een gala en hij was super super dronken en nou hebben we een jaar. Alles kan dus ik zou gewoon even tegen hem zeggen van wat er is gebeurd en dan niet op zo een manier van “EN IK VOND HET LEUK!” maar gewoon op een manier van dat je het even laat weten. Misschien dat je dan later nog wel kan zeggen van, hè, weet je nog van laatst… Ik denk dat ik daardoor weer gevoelens voor je heb gekregen.

succes meid!

Dankje voor je reactie @gulsen en ja hij weet nu ook wel dat het is gebeurd omdat er dus een paar vrienden bij waren en die het hem verteld hebben, maar als ze hem vragen wat hij er van vindt draait hij om de vraag heen of zegt hij dat als we het toen allebei fijn vonden dat het prima is. Hij is wat dat betreft dus een beetje moeilijk te pijlen. Hij vertelt ook nooit iemand uit deze vriendengroep iets over zijn liefdesleven, dat doet hij alleen bij zijn schoolvrienden. Hij begon laatst wel een gesprek op whatsapp maar zei toen ik pas later reageerde dat hij vergeten was wat hij wou zeggen dus ik denk dat hij uiteindelijk niet meer durfde. Ik zie hem waarschijnlijk pas volgende week weer en ik wil dus heel graag tegen hem zeggen dat ik meer voor hem voel dan alleen vriendschap maar ik ben bang dat ik het ga uitstellen of dat ik het juiste moment niet kan vinden en dat het er uiteindelijk niet van komt.