Beste vriend gevoelens problemen help!

Hallo,
Ik ben een meisje en ben al 10 jaar beste vrienden met een jongen. En we zien mekaar bijna elke dag.
De eerste 8jaar verliep goed zonder problemen maar nu de laatste 2 jaar denk ik dat hij mss wel verborgen gevoelens heeft. Het lijkt alsof hij me anders bekijkt. Hij plaagt mij ook constant. Ook als zijn vriendin erbij is. Hij heeft ook altijd commentaar als ik in contact ben met een jongen. Bv dat hij niet goed genoeg is of dat ik niets bij die jongen tezoeken heb. Ik weet niet wat ik er van moet denken. Vrienden zeggen ook dat hij soms zolang staart naar mij. Ik weet het niet dus help mij! Ik denk dat ik zelf soms aangetrokken ben tot hem ook … Maar ik wil mijn maatje niet kwijt iemand een mening of goede raad hoe ik kan teweten komen (onopvallend) of het waar is ?
Alvast bedankt :slightly_smiling_face:

Hij heeft een vriendin, dus ookal mocht jij wat voor hem voelen hij is off-limit.
Vraag er gewoon naar, je kan et niet stiekem te weten komen want jij kan niet in zijn hoofd kijken of weten wat hij voelt.

Hij heeft een vriendin, dus ik denk het niet.

En hij komt gewoon beschermend over. Mijn beste vriend heeft ook al een paar keer tegen mij gezegd dat een bepaalde jongen nieg goed is voor mij.

Ik denk doordat jullie al tien jaren bevriend zijn, dat hij jullie relatie is gaan zien als een soort broer-zus-relatie. Dat is helemaal niet vreemd als je elkaar al zo lang kent, en ik neem aan ook dus samen bent opgegroeid.

Het gedrag dat hij vertoont, beschermend en plagerig, vind ik ook passen bij een jarenlange vriendschap. Hetzelfde kan gelden voor wat jij voelt. (Al kan ik natuurlijk niet in jouw of zijn hoofd kijken)

Dankuwel :slightly_smiling_face: is moeilijk he hij zegt soms al lachend wel opmerkelijke dingen waar ik dan niet probeer op te reageren beetj weglachen… En ja we kennen mekaar al van als we 11/12 jaar waren enu al 22/23 jaar de tijd vliegt he ik denk gewoon na zo een tijd dat het normaal is dat er bepaalde gevoelens zijn zeker ?

Hij is gewoon beschermend.