Beste vriend en nichtje.

Hooi meiden,

Normaal gesproken maak ik niet zo snel een topic aan maar ik zit hier eigenlijk wel een beetje mee. Het verhaal zit dus zo: Ik heb een beste jongens vriend die ik nu al ongeveer 3 jaar ken. Dit jaar heeft hij bekent dat hij verliefd op mij was geworden. Ik zag hem alleen als een broer een hele goeie vriend ik geloof dat hij hier wel erg stuk van was. Sinds kort ben ik weer terug samen met mijn ex waar ik een vrij lange relatie mee had. Het zit nu dus zo dat mijn beste vriend heel erg met mijn nichtje flirt, elke dag met haar praat enz. Ik vind dit nou niet heel erg maar hij laat mij nu eigenlijk een beetje vallen. Ik zie hem vrij weinig en praten doen we amper vaak alleen als ik begin. Nou ging het de laatste wel weer beter tussen ons… Maar vanavond heeft hij dus een date met m’n nichtje die hij nog nooit heeft gezien. En post die foto’s met teksten zoals: Bioscoop met amazing girl! Terwijl hij haar vandaag voor het eerst heeft gezien en nog geen eens een halfuur. Ook toen ik vorige week met hem was wezen sporten en nog een vriend ging die de hele tijd zeggen van: omg ze reageert weer! En dan naar mij kijken. Aan de ene kant raakt mij dit wel ik weet eigenlijk niet waarom… Vrienden van mij zeggen dat hij jaloers is en me zo probeert terug te pakken? Ik wil dit eigenlijk niet geloven want zo’n jongen is hij niet.

Ik voel me er eigenlijk wel een beetje kut door… Ik wil niet tussen hun ‘relatie’ komen of iets maar ik weet eigenlijk niet hoe ik met de situatie om moet gaan. Weet niet of sommige mensen mij nu een aansteller vinden maar wat kan ik het beste doen. Gewoon met hem praten hoe ik me erdoor voel? Ik ben bang dat het straks awkward gaat worden tussen ons maar ik wil hem echt niet kwijt als vriend.

Bedankt voor het lezen!

Ik denk wel dat praten het best is. Wel oppassen dat t niet beschuldigend gaat klinken. Succes!

Huhu ik vind ook dat je met hem moet praten.
Face to face, en remember: alone! Zeg gewoon wat je voelt, en je erover denkt iig.

Ik zou hem eerlijk zeggen dat je merkt dat er wat veranderd tussen jullie en dat je denkt dat het door zijn ‘relatie’ met je nichtje komt. Dat je niet tussen hun relatie in wil komen, maar dat je ook niet wil dat hierdoor jullie vriendschap stukloopt. Dat zal hij toch wel begrijpen?

Ligt het aan mij of kom jij juist een beetje jaloers over :x Sorry als het niet zo is, zo kwam het bij mij over. Maar als jij je er aan irriteer moet je dat duidelijk tegen hem zeggen, want ik had een vriend en zijn vrienden irriteerde zich dood aan dat hij het constant over mij had. Dat zeiden ze natuurlijk niet, maar hierdoor zijn er wel een aantal vriendschappen van die een vriend dus kapot gegaan. Terwijl als zij wat hadden gezegd het misschien voorkomen kon worden: Moraal van het verhaal → Praat erover met hem.

Geeft niks ik had dat soort reacties al verwacht haha! Maar we hebben gepraat erover en we praten nu wel meer, ik heb ook gezegd dat ik er niet tussen wil komen.

Dus het gaat al beter? :3 Mooi zo ^^

Ja gelukkig wel we hebben er gewoon over gepraat en hij vertelde dat hij het er even moeilijk mee had dat ik een vriend kreeg.