Beste vriend doet vreemd

Ik weet niet dat ik dit in een goede topic plaats maar heb gewoon tips nodig over dit probleem,

Beste vriend van mij die hebben nu al 2jaar een goede vriendschap met elkaar, ik belde hem eergisteren op en hij nam niet op even later belde ik weer en hoorde een stem die tegen mij zei opkankeren., ik dacht dat hij het was omdat hij wist dat mijn beste vriendin op 15e leeftijd aan kanker is overleden, maar had hem die avond een smsje gestuurd dat ik het zielig vond dat ie dat tegen mij zei, di dag erna smste hij me dat het zijn vriend was die opeens begon te schelden.

Gisteravond stuurde hij mij een smsje en zei tegen me dat ie moeilijk kon omgaan met mensen zoals mij, hij wou er vandaag met sms over praten omdat ik hem niet snapte daarmee, maar hij heeft me nu al pijn gedaan met die woorden…

Wat zouden jullie doen?

Dankjewel alvast:)

edit duCOQUELICOT: topictitel moet duidelijk zijn

Ik vind het een beetje een vaag verhaal. Ik zou gewoon met hem afspreken en vragen om het hele verhaal duidelijk uit te leggen. En fysiek afspreken, niet over sms/whatsapp/telefoon/etc.

Hoe bedoel je dat hij niet met mensen als jou kan omgaan ?
Vind ik een beetje vaag van hem en ik geloof eerlijk gezegd niet dat dat zijn vriend was :S

Ik snap vrij weinig van je verhaal, misschien moet je real life met hem gaan praten?

Zorg dat je hem face-to-face te spreken krijgt, via sms ofzo ga je alleen nog maar (meer) misverstanden krijgen en dat is vervelend natuurlijk.

Het zou fijn zijn als je de situatie wat duidelijker uitlegt…
Wat bedoelt hij met; Ik kan moeilijk omgaan met mensen zoals jij?
En wat speelde er hiervoor. Deed hij uit het niets zo of is er iets gebeurt?

Ik zou bij hem langs gaan of met hem afspreken, in het echt, zodat je het goed kan bespreken want het is allemaal erg vaag.