Beste vriend, doe het niet.

En dit is precies de reden waarom ik nooit wat heb gedaan met mijn beste vriend.

Hij is nu al 4 jaar mijn beste vriend, en een tijd geleden heeft hij me verteld dat hij me in het begin ook écht leuk vind. Als we uitgaan, of als er in ieder geval drank is, probeert hij me ALTIJD te zoenen. En elke keer als ik hem er de volgende dag mee confronteer ‘kan hij het zich echt niet herinneren’.
Hierdoor ben ik heel erg nieuwschierig geworden wat er zal gebeuren als ik een keer terugzoen, wat hij dan zal zeggen.
Een keer bleef ik ook bij hem slapen, ik mocht in zijn (tweepersoons)bed slapen en hij zou op de bank liggen. Die avond is hij toch bij me komen liggen. Ik deed alsof ik al sliep, en die ochtend werd ik wakker omdat hij weer snel op de bank ging liggen. Dat vond ik wel schattig :slightly_smiling_face:
Maar juist wat jij nu meemaakt is iets waar ik bang voor ben. Daarom ga ik er ook echt niet op in, terwijl ik soms best wel de neiging heb om iets te proberen. Gewoon uit nieuwschierigheid, wat zijn reactie is.

Maar als ik jou was zou ik hem echt een keer face to face spreken, dat hij er niet omheen draait. Hoe hij je nu behandelt kan echt niet.

Meiden jullie hebben idd gelijk, ik ga hem gewoon wat rust geven en hem dan gewoon face to face confronteren…

Haha ik herken de spanning bij jullie, maar zodra der iets is gebeurd is én die spanning weg en krijg je dus zo’n geval als ik… Ik zeg niet dat je het nooit moet doen, maar niet als je er zelf geen gevoelens bij hebt… Want: once you go, you can never go back.

Been there, done that. Heb ook een aantal geleden met mijn beste maatje gekust. Ik had (en heb nog steeds) gevoelens voor hem. Ik (en een heleboel andere mensen om mij heen) dacht dat hij dat ook voor mij had. Maar die keren dat we elkaar zagen nadat we gekust hadden waren allemaal stuk voor stuk heeeeeeeel raar. Ik probeerde telkens contact te leggen, en daar ging hij dan meestal ook wel op in, maar veel verder kwam 't niet. 't contact moest ook altijd van mij uitkomen en daar werd ik ziek van. Ik heb toen besloten dat ik niet meer op hem af zou stappen, maar dat hij maar weer eens op mij af moest stappen. Is er niet echt van gekomen. 't lijkt wel een beetje alsof hij me ontloopt. Nu hoorde ik gisteren dat hij met een ander meisje bezig is. Doet echt pijn om te horen.
Ik heb er echt heel erg spijt van dat ik met hem heb gekust en dat onze vriendschap nu over is. 't was niet erg geweest als we een stelletje waren geworden of gewoon vrienden gebleven, maar dit is niet het geval helaas.

Ik ben zo in de war.

Ja precies, zit precies in dat schuitje… Oke, ik snap dat deze jongens moeite hebben met weer béste vrienden worden, maar gewone vrienden kan toch wel? Dan groeit het vanzelf wel weer…
Maar wel echt focked up dat hij nu gewoon met een ander meisje bezig is. Denk je alleen niet dat zij gewoon een ‘rebound chick’ is? Ik betrap mezelf er namelijk ook op dat ik héél erg afleiding zoek om er maar niet aan te denken, want ik mis onze vriendschap heel erg. Misschien doet jouw vriend wel precies hetzelfde, alleen dan bij een meisje? Negeert hij jou ook compleet? Probeer anders met hem te praten, ik zou echt niets liever willen…

Hou ons op de hoogte!

Hij negeert me inderdaad compleet. “Vroeger” tijdens het uitgaan kwam hij altijd naar me toe als hij me zag. Nu niks meer, nooit. Hij loopt me straal voorbij. En even voor de duidelijkheid: dit is al 4 maanden zo bezig en nog steeds doet 't enorm pijn. Misschien nog wel meer dan eerst. Zeker nu hij met dat andere meisje bezig is. En ik denk dat dat vrij serieus is. Hij (laten we hem voor het gemak A. noemen) heeft het namelijk aan een andere vriend (voor het gemak B., tegenwoordig mijn beste vriend die ook van de hele situatie af weet) van mij verteld (A en B zijn ook bevriend met elkaar, zitten alleen niet in dezelfde vriendengroep). En normaal gesproken is A niet zo open over dat soort dingen, dat vertelt hij niet zo snel rond volgensmij. Ik durf er ook om te wedden dat hij niemand heeft verteld dat ik met hem gekust heb (misschien 1 of 2 personen uit zijn vaste groep, maar sowieso niet aan B ). En laatst kon ik ook uit een gesprek tussen A en zijn vriendengroep op facebook uitmaken dat hij bij dat meisjes thuis was :frowning_face:.
Ik wil zo graag met A praten en uitleggen hoe 't zit en wat ik voel. Maar ik durf 't gewoon niet. We hebben al 4 maanden nog amper contact en het voelt zo raar om ineens op hem af te stappen en zeggen “waar zijn we mee bezig”, zeker als hij nu met iemand anders is. Want ik heb nog wel gevoelens voor hem. Het is zo stom. 't liefst wil ik die gevoelens onderdrukken en weer gewoon vrienden met hem zijn. Ik heb zo’n spijt van wat ik heb gedaan, echt waar. Soms kun je dingen beter laten zoals ze zijn, want op dit moment… My mind’s a mess…

Hmm ok… een hele goeie vriend van me voelt iets voor me en ik juist niks… en soms heeeel soms overweeg ik om toch een klein beetje toch in te gaan op zijn pogingen. Maar jij raadt me dus af… goed topic! Ik ga het niet doen!

Sorry, maar volgens mij moet je het nu even serieus laten rusten, geen contact zoeken of op hem afstappen. Dat kan je namelijk wanhopig doen overkomen. Want face it, hij heeft nu een chick en het lijkt er niet op alsof hij jou mist. Als je hem laat zien dat je best een leuk leven hebt zonder hem (of dat nou waar is of niet) kan het zijn dat hij jou op den duur zal missen en zal inzien dat het een domme actie van hem was, om jou te negeren. En als hij het niet inziet, nou ja, jammer. Maar in ieder geval moet je nu niet achter hem aanzitten. Dat maakt je niet aantrekkelijk en door dat gedrag komt hij niet terug.

Een paar jaren geleden had ik ook iets dergelijks met een vriend van me, ook al is er nooit iets gebeurd tussen ons. Ik was al maanden verliefd op hem en ik had het gevoel dat we naar elkaar groeiden: we spraken elkaar bijna elke dag, hoewel we ook uren konden chillen zonder veel te zeggen. Maar onze plannen bestond eigenlijk vooral uit afspreken dat we beiden ergens heen gingen, zonder daadwerkelijk samen te gaan, en daar wilde ik verandering in brengen. Helaas wees hij me een paar keren af toen ik vroeg of hij mee uit wilde met vrienden, en hij deed ook steeds afstandelijker als ik hem dan wel ergens ontmoette . Ik vond het focking vaag van hem en begreep er niets van - ja oké, ik wilde met hem uit, hoewel ik hem nooit heel direct op een date had gevraagd - maar toch ga je niet opeens afstandelijk doen tegen iemand met wie je zo close bent, zonder het uit te leggen. Toen kwam ik hem tijdens het stappen (op één van de avonden waar hij weer niet mee wilde) tegen met een meisje dat blijkbaar zijn vriendin was. Dat was best een klap in mijn gezicht. Daarna ben ik opgehouden met contact zoeken en kreeg ik ook een vriendje, wat mij afleidde van hém. Echt acht maanden nadat hij raar begon te doen, begonnen we langzamerhand weer te praten. Ik heb nooit gevraagd waarom hij toen zo deed, ik had die periode gewoon achter me gelaten en gefocust op de herboren vriendschap. Nu zijn we tweeëneenhalf jaar verder, beiden naar andere landen verhuisd en zelfs betere vrienden dat voor dat awkward gebeuren. Ook vind ik hem inmiddels niet meer leuk, gelukkig!

Nja mijn verhaal is niet hetzelfde als dat van jullie, natuurlijk, maar wat ik wil zeggen: jongens zijn vreemde wezens. Hoewel het jammer is als goede vrienden raar gedrag vertonen, is geen enkele jongen het waard om achter aan te zitten. Be a lady, hou je hoofd hoog, en ga verder met je leven. Als ze je verdienen, komen ze wel terug.

En? Hoe is het nu? Ik hoop echt dat alles goed komt! ^^

Even voor de duidelijkheid: het hoeft niet persé te eindigen zoals bij SimoneS en mij is gebeurd. Het ligt heel erg aan de vriendschap en de personen. Maar ik raad je wel aan om alleen op zijn pogingen in te gaan als je echt gevoelens voor hem hebt, niet omdat het je “leuk” lijkt om dat eens te proberen (tenzij hij er ook op die manier over denkt). Als hij je echt leuk vindt, en je gaat op zijn pogingen in, dan denkt hij waarschijnlijk dat jij hem ook leuk vind, en dat moet je niet hebben want juist dáár komen die awkward momenten van. Je moet hetzelfde voelen, maar ookal voel je hetzelfde dan is dat nog geen garantie dat het bij iedereen goed eindigt…

Ik zoek de laatste tijd ook nog amper contact met A. Laatst ging ik uit en A. en B. waren er ook, B. kwam toen naar mij toe en zei de hele tijd dat ik bij hem moest komen staan, “want A. was er ook.”. Mooi niet dat ik dat heb gedaan, want precies wat jij zegt: ik wil niet wanhopig overkomen. Als A. al zo’n lange tijd niet naar mij toe is gekomen, waarom zou ik dan wel iedere week op hem afstappen? Dat wil ik niet. Het moet van 2 kanten komen.
In de afgelopen maanden ben ik wel af en toe op A. afgestapt, maar wel al veel minder dan voorheen. Ik ben nu van plan om de komende weken (misschien wel maanden, even kijken wat goed voelt) helemaal geen contact met hem te zoeken. Niet praten, niet chatten, niet whappen, geen likes of comments op facebook en zelfs geen drawsomething. Ik wíl hem ook helemaal niet zien eigenlijk. Ik ben kwaad en verdrietig en heeeeeeel erg in de war (super fijn, nu ik zo midden in mijn tentamens zit… wat een timing!). Ik ben alleen bang dat àls ik hem zie, met uitgaan ofzo, en hij staat bij dat meisje dat ik dan een enorme klap krijg, ookal weet ik er van af.
Ik ga gewoon afstand nemen voor een tijd, de gevoelens weg laten ebben en dan daarna zien we wel of we de vriendschap op kunnen pakken, zoals dat bij jou ook is gebeurd, hopelijk.

Ho sjit, 4 maanden lang al… Dat is écht geen prettig vooruitzicht voor mij… Maar ik denk dat er bij jou maar 1 ding opzit, en dat is met hem praten. Als je namelijk niets doet, gaat er ook niets gebeuren. Hij is namelijk gewoon doorgegaan met zn leven, en is waarschijnlijk over you… Dat jij nog gevoelens hebt is wel heel erg vervelend, want ik vrees dat hij dat niet (meer) voor jou heeft. Maar dit is aan de ene kant een goede zaak, want dat betekend wel dat jullie weer vrienden kunnen worden. Zijn gevoelens zitten niet meer in de weg. Probeer het gewoon, ga een keer met A en B samen chillen bijvoorbeeld. Dan worden jullie weer gewoon goede vrienden, en dan kan je hem vanzelf weer laten inzien wat hij mist. Vang hem op als het uitgaat met dat meisje, want als jullie meant to be zijn, komt dat ook allemaal wel goed, maar geef het tijd! En hoe eng het ook is, wát heb je te verliezen? Als je niets doet, blijf je je zo kut voelen, en blijft de situatie zo focked up…

Succes xx

Hmm gelukkig, dit heeft wél een happy end! :slightly_smiling_face: Je hebt zeker een punt, ik heb al meer dan genoeg van hem gepikt, en ik ga niet achter hem aanlopen. Maar omdat hij dus zo’n erge bindingsangst heeft, hij heeft het namelijk vaker gedaan bij mensen, maar ik dacht altijd dat ik anders was (NAIEF). Ik wil juist laten zien dat vriendschap wel een goed ding kan zijn, en me daarom niet zomaar uit het veld laten slaan…
Denk jij echt dat het het beste is om niets te doen? Ik vrees namelijk dat het dan nog wel maanden zo door gaat, en ik denk niet dat ik er vrede mee krijg als hij me niet meer redes geeft…

dankjewel voor je hulp! x

Haha, dat het bij mij zo is hoeft nog niet te betekenen dat dat bij jou ook gebeurt :wink: Maar ik ga het nu gewoon even laten rusten, geen contact meer, helemaal niks. En dan zien we over een paar weken/maanden wel verder.

Laat je ook nog even weten hoe 't bij jou gaat? Ik hoop in ieder geval beter dan bij mij! xx

ik heb ook een nacht doorgebracht na het stappen met mijn beste vriend…
we waren allebei weer nuchter, en het was echt heel speciaal…
er is helemaal niks veranderd tussen ons, misschien wel wat closer geworden…

Ik zag trouwens de reacties van jullie later pas, vandaar mijn 1e reactie dat iamahotmess moest gaan praten… Ik denk dat ook nog steeds eigenlijk, maar wel alleen als je er zelf wat aan wil veranderen. Want ik begrijp héél goed dat je hem liever niet ziet, en hem maar op je af moet laten stappen. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, want de kans bestaat dat hij helemaal niet meer op je afstapt. Alleen jij zei in je 2e berichtje ofzo dat hij je compleet negeerde, maar dit is dus niet meer het geval? :slightly_smiling_face: Dat is wel fijn, want je moet echt zorgen dat je er zelf vrede mee hebt, en dat kan denk ik nooit gebeuren als jullie elkaar negeren…
Sjezus wat een klote timing idd zeg haha… Maar wil je nog wel echt vrienden zijn met A? Dat moet je jezelf echt afvragen, want wil je dat niet meer, dan moet je er echt overheen komen… Dat is echt iets heel belangrijks om te weten denk ik.

Tussen mijn vriend en ik is nog steeds geen woord gewisseld. Vandaag zaten we zelfs met gezamelijke vrienden, en hij was oppeens héél erg geïnteresseerd in zn computer en heeft niets tegen me gezegd… Ik ben in de war, weet niet wat ik er mee moet en moet mezelf echt inhouden om niet hopeloos over te komen. Zal ik hem anders een keer gewoon in real life erop aanspreken? Of gewoon een keer over de chat? Of niet? Off. oohw ik weet het nieeet haha.

Meiden jullie zijn top! <3

Zoals mijn voorganger zei: het hoeft niet altijd zo to lopen als bij mij! :wink: Maar als je er zelf geen gevoelens bij hebt, zou ik het gewoon niet riskeren, je voelt je er zo kut over. Natuurlijk weet je wel dat er voor jou niets gaat veranderen, maar je kan gewoon niet voorspellen hoe hij erop gaat reageren… Het is zonde om je vriendschap op zo’n manier te verliezen…

Ik denk dat de meest voor de hand liggende verklaring is dat hij gewoon vrienden met je is geworden in de hoop op seks… Aangezien hij zo’n player is lijkt het me ook niet zo onwaarschijnlijk. Grote eikel dus.

Ofwel is hij verliefd op je geworden, maar dat betwijfel ik :confused: Of er is iets gebeurd maar als jij niet weet wat…
Ik zou het gewoon laten rusten, zo iemand heb je dus echt niet nodig!

Nou nee, echt veel is er bij mij niet veranderd, helaas. En ik wil ook wel echt vrienden met hem worden, gewoon zoals het vroeger was, maar daarvoor lijkt 't me beter dat ik eerst wat afstand neem zodat de gevoelens die ik voor 'm heb ook wat kunnen afzwakken. Anders ga ik alleen maar op dingen hopen die toch nooit zullen gebeuren en dan word ik daar weer verdrietig over. Daarom lijkt 't me beter om eerst even geen contact met hem te hebben (behalve misschien een keertje ‘hoi’ zeggen tijdens het uitgaan, maar meer ook niet) en na een paar weken kijken of we 't op kunnen pakken zoals 't eerst was.

Wat betreft jouw situatie: heeeeeeeel vervelend zeg! Ik zou 't liefst tegen je zeggen van dit en dit moet je doen, en dat en dat niet, maar om eerlijk te zijn: ik heb geen idee. 't ligt ook aan de persoon en aan de persoon die je zelf bent hoe je 't aan moet pakken. Maar ik kan je één ding zeggen: als je met 'm er over wilt praten, doe dat dan face to face. Is misschien het moeilijkst dat er is, maar dat maakt 't voor hem ook moeilijk. Daarbij kun je zijn reactie enigszins “peilen” en kan hij niet zomaar weglopen (wat bij een chat bijvoorbeeld wel kan). Keep us up to date!

;s mijn god… sterkte meiden ik hoop dat het goed komt enfin its sucks to fall for your bf, been there ;( maar ik denk gwn dat je ze wat tijd moet gunnen, jongens zijn echt gevoelig op dat vlak :wink:)

;s mijn god… sterkte meiden ik hoop dat het goed komt enfin its sucks to fall for your bf, been there ;( maar ik denk gwn dat je ze wat tijd moet gunnen, jongens zijn echt gevoelig op dat vlak :wink:)