Beste stijltang?

Hoi meiden!
Aangezien sommige mensen niet in het kapseltopic kijken, die wél een stijltang gebruiken, heb ik besloten even een apart topic aan te maken omdat ik snel antwoord nodig heb.

Ik ben op zoek naar een heel goede stijltang. Ik heb een paar jaar geleden een mini-stijltang gekocht uit de Kijkshop met het merk ‘Bestron’, puur omdat hij niet al te duur was. Ik heb erg lang haar en zoek een stijltang die het haar vrij snel heel plat maakt.

(Mijn budget is max 100 euro)…

Wat vinden jullie zelf de beste stijltang? Ik zit te twijfelen tussen Chi en Babyliss.

Graag jullie beste stijltang + ervaringen!

chi

^ En welke Chi stijltangen gebruiken jullie? Want ik zie op internet veel verschillende soorten.

ik gebruik deze
http://www.johnbeerens.com/chi-iron-regular-incl-gratis-silk.html

de standaard dus, heb hem nu al 4/5 jaar ofzo en werkt nog steeds perfect

^ Zullen deze denk je ook goed zijn?

http://www.johnbeerens.com/chi-limited-soft-touch-orange-stijltang.html

http://www.lindseys.nl/a-30242823/chi-stijltangen/chi-limited-flashdance-stijltang-gratis-product/

Heb namelijk maar een budget van max 100 euro.

Ik heb een iso tang, en naar mijn ervaring de allerbeste. Je kan er zowel mee stijlen als mooie krullen mee maken heb er zelf 100 euro voor betaald.

Heb ik geen ervaring mee, maar heb goede ervaringen met chi zelf dus denk wel dat die ook oke zijn.

de baby blauwe chi tang, die werkt zo fijn, maakt als je echt dikke krullen hebt heel mooi glad glanzend en recht

Dan een Chi, maar ik zou ook even naar Remington kijken? Ik heb een Remington en heel dik en zwaar haar, niet stijl te krijgen, maar met Remington wel en zijn geen 100 euro dus heb je nog geld over ook :grinning: maar als je liever Chi hebt, Chi.

Er zijn trouwens ook veel stijltangen van hetzelfde merk, maakt het uit welke soort ik pak als ik over 't algemeen goede reviews hoor van het merk? Ben namelijk bang dat ik een verkeerde ‘soort’ stijltang pak. Want bij elk merk heb je ontzettend veel soorten stijltangen.

Bedankt voor de reacties tot nu toe!

Chi is echt de beste. Ze zijn wat duurder maar wel erg goed. Merken als Babyliss en Philips zou ik laten liggen.

Chi is echt goed, ik gebruik zelf deze:

http://chistijltangkopen.nl/wp-content/uploads/2012/07/042312-wow-factor-chi-400.jpg

Kan je ook makkelijk golven/krullen mee maken
Had het voor 90 euro gekocht mij johnbeerens, maar toen stond er ook fikse korting op

GHD

Van ISO hebben ze ook bepaalde kraampjes staan waar je een tang kunt testen. Dit heb ik toentertijd gedaan en dat haalde me over 'm te halen. Weet overigens niet zo of dat in meerdere plaatsen is, ik heb hem getest in Rotterdam.

Op wat letten jullie bij een stijltang? Is het bijvoorbeeld zo dat als de graden zo hoog mogelijk zijn, hij automatisch ook beter is dan eentje met minder graden?

^Dat hangt af van de dikte van je haar+ de staat van je haar+ soort haar

dikker haar= hogere temperatuur nodig
dunner haar= lagere temperatuur

Ook let je op je soort haar: krullen, slag of stijl. Bij stijl neem je meestal een lagere temp. dan bij krullen.
Vergeet de staat van je haar niet. Als je haar droog en beschadigd is zou ik sowieso niet een te hoge temperatuur nemen.
Gebruik ook altijd een hittebeschermer!

Ik zit namelijk ook naar deze te kijken:

Vanwege de breedheid van de platen. Ik heb zelf lang en dik haar met slag. Zit alleen een beetje te kijken omdat hij rond de 40 euro kost vergeleken met wat die CHI kost…

Die platen zijn echt een RAMP. Ik heb ook een stjijtang van Babyliss (pro styler ionic 5) maar echt die platen zijn verschrikkelijk. Ze slijten zo snel af en ze zijn niet keramisch, waardoor je haar heel snel beschadigt wordt (ookal beweert babyliss dat die ‘sublim touch’ platen goed zijn, nee). Persoonlijk vind ik dat deze niet goed stijlt. Ik heb dik haar met slag, maar zelfs op de hoogste temperatuur krijgt hij mij haar niet stijl, een andere, zelfs goedkopere stijltang wel.

Dit is mijn ervaring natuurlijk, misschien dat iemand hem hier wel goed vind haha

Oh, echt! Misschien daarom die prijs… Welke goedkopere gebruik je dan?