Binnenkort ga ik met vrienden wat doen. We zijn met 6 personen en 4 van ons halen de boodschappen. Wat is de snelste/beste manier om het te verrekene, dus zodat ieder straks even veel betaald heeft? De een is bijv. 7 kwijt en de ander maar 4. We werken niet met een pot en willen dus dat ieder straks een zesde van t bedrag betaald heeft en dat ieder zijn geld van de anderen terug heeft en dat ieder straks uitendelijk even veel betaald heeft.
www.wiebetaaltwat.nl
Ieder van de 4 houdt zijn ticketje bij en deelt dat al door 6. Dan laat ieder van de 4 aan de rest weten hoeveel ze mee moeten nemen? Natuurlijk moet je dat wel op voorhand zeggen, zodat iedereen gepast kan geven. Dus dan moeten de 2 die geen boodschappen doen 4 ‘hoopjes’ geld meenemen, en de 4 die wel boodschappen hebben gedaan ieder 3 ‘hoopjes’ geld.
1 persoon betaalt alles. Bijvoorbeeld 60 euro
Bonnetje bijhouden
Bedrag delen door 6 (10 pp)
Vijf anderen brengen elk 10 euro mee en geven dit aan de persoon die 60 euro heeft betaald.
^ Die drie tips inderdaad. Maar ik snap niet: waarom geen pot. Dan heb je bij voorbaat al het probleem opgelost…?
je kunt toch ind een pot doen en dan wat er misschien overblijft wat leuks van doen of wat lekkers van halen of weer door 6 delen
ABN amro heeft in de app nu zo’n rekening delen functie. Zolang maar 1 persoon abn amro heeft krijgt de rest een mailtje/berichtje dat ze moeten betalen en je kan precies zien wie wat betaald heeft enzo.
Vind ik persoonlijk fijner dan contant geld.