beste pap en mam,

Pap,

Je hebt me net geschopt dingen tegen we aangegooid en mijn spullen kapot gemaakt. Ben je tevreden over je prestaties als man en vader. Discipline aanleren doe je goed volgens jezelf, want wij zeggen niet dat we ‘een pistool pakken en dat we je onzelf wel neer zullen knallen.’ Maar omdat ik het niet zeg, wil niet zeggen dat ik het niet denk. Wat ik nu dus wel doe. Je leert me geen discipline aan, ik ben alleen bang voor je. Wat je van me mag weten is dat elke keer als ik je voetstappen hoor ik kippenvel krijg, en elke keer als je naar boven komt mijn adem stokt en mijn nekhaar rechtoverijnd komt te staan.

ik hoop dat je tevreden bent met jezelf.

Mam,

Ik weet dat ik niets ben in je leven. Je zegt dat je kinderen op de eerste plek komen, maar dat is niet waar. Als je meer van mij had gehouden dan van papa, dan had je papa gestopt. Maar nee, je bleef op je gemak zitten toen hij me naar boven schopte en daarna bekogelde met mijn inmiddels kapotte spullen. Petje af hoor, goed gedaan. Het zal me niet verbazen als je hebt gedaan alsof het niet gebeurde. Ik heb met de gedachte gestaan dat ik mijn eigen leven op dat moment had kunnen afnemen, maar ik heb het niet gedaan. Het komt niet door jou dat ik het niet heb gedaan. Ook niet door de man die mijn vader zou moeten zijn. Ik heb het niet gedaan omdat de gedachte in mijn hoofd heb dat ik later mijn eigen kinderen kan krijgen. Ik zal ze veel liefde geven, opvoeden en beschermen. Ik heb mijn leven niet genomen omdat ik weet dat er vanuit mij nog meer liefde kan bloeien.

Ik hoop dat je tevreden bent met jezelf.

Dit zijn twee brieven die mijn pleegzus schreef naar haar ouders. Ze heeft ze nooit afgegeven, maar ze wilde wel dat iemand ze las. Dus ik zet ze hierop.
Haar naam heb ik weggelaten.

xx.

omg woow.

best heftig, maar wat is je bedoeling precies?
ik snap het idee erachter niet echt, sorry.
maar sterkte ermee x

Hier schrik ik echt heel erg van…

ah vet sneu.

Er zit niet echt een idee achter, maar ze wilde dat iemand het zou lezen dus zet ik ze hierop zoals ik al zei. :wink:

maar alles gaat nu goed met haar hoor.

Wow :expressionless:
Wat erg voor haar :open_mouth:

dat komt echt heel gemeen over.
ik weet niet of je het zo bedoelt? maar oke.

Heftig :O!
Waarom deed haar vader dan zoiets?

pff, echt erg =o

Wow, en op dat moment besef je dat je toch maar erg gelukkig moet zijn met je ouders, omdat sommige mensen dat geluk niet hebben.

Jeetje.
Hier word ik echt stil van.

echt erg, maar waarom heeft ze de brieven niet gegeven zo kan ze duidelijk maken aan haar ouders wat ze voelt

wow wat erg :flushed:

Woow, ik weet even niet wat ik moet zeggen…

Ik zou gelijk de kinderbescherming bellen…

Waarom staat dit bij liefde&boys? Voortaan even opletten aub!

jeetje:O

Wat heftig…
Veel sterkte voor je pleegzus!

Het valt me op dat veel mensen (tieners vooral, ik ben er zelf ook een marja) hun eigen problemen verschrikkelijk vinden. Bijvoorbeeld: je mag maar tot 1 uur uit van je ouders… en dan lees ik zo’n verhaal en dan denk ik toch altijd wat zitten wij te zeuren over onze stomme problemen terwijl er ook zulke dingen gebeuren! Verschrikkelijk vind ik het, veel sterkte aan jou meid !

Wow heftig! Ik ben sprakeloos