Beste outfit voor stage?

Hoi iedereen,
Ik loop stage bij een zorgcentrum voor ouderen met dementie, dit is altijd heel intensief werken. Ik krijg t bij 15 graden al heel warm. Morgen wordt het zo warm, alleen moet ik een lange broek dragen.
Heeft iemand tips wat ik als top kan dragen en hoe ik dit t leukst kan combineren? Ik ben trouwens 18.
Alvast bedankt !

Ik zou het gewoon professioneel houden en je aan je uniform houden. Draag misschien eens een fris blousje

Heb je geen werkkleding dan?

Misschien heeft ze geen werkkleding? De werknemers in het zorgcentrum waar mijn oma zit mògen geen werkkleding dragen omdat dat niet ‘huiselijk’ zou zijn.

Driekwart mouwen (of een t-shirt als het mag) op een lange broek met lage sneakers dragen? Daarnaast kan het ook helpen als je je haar in een knotje of hoge staart draagt.

Ik zou inderdaad ook gewoon voor een casual broek gaan en eventueel een shirtje dat natuurlijk niet te laag uitgesneden is ivm professionaliteit. Eventueel je haar in een knotje doen of staart helpt ook.

Kijk ook naar het materiaal van je shirt, sommige stoffen zijn luchtiger dan andere. Kan je ook geen sandalen dragen? Birkenstocks lopen bijvoorbeeld heel lekker, dragen mensen in de zorg vaak.

Ik heb ervaring met werken in de zorg. Vaak droeg ik tijdens de warme dagen een shirt met korte mouwen of een leuke “lossere” broek (iets van een pantalon of iets dergelijks, deze zijn vaak ook wat korter aan de onderkant). Daarnaast kun je je broekspijpen misschien oprollen? Haha weet niet of dat iets scheelt. Vaak is het zo dat ze in verzorgingstehuizen beschikken over een goede airco. In principe maakt het niet uit wat je draagt, als het maar niet te bloot of uitdagend is haha.

Gewoon een t-shirt die goed ademt of een luchtig blouseje. Denk eraan dat het blouseje/shirt niet te laag is uitgesneden en denk eraan dat je oksels bedekt zijn (volgens mij moet dit aangezien het anders niet zo fris is). En misschien een idee om je haren op te steken? (Als je lang haar hebt). Op die manier is het ook al anders.

Dit. Je zou er eventueel een nettere top die wat wijder valt met brede bandjes op kunnen dragen (dus zonder mouw)

Ik werk zelf in de zorg dus ik ken het probleem. Ik draag meestal in de zomer een luchtige lange broek (wijd zittend, tot net boven de enkel) en een wat wijder shirt met korte mouwen (hemdjes mogen niet bij ons). Ik moet zelf dichte schoenen aan ivm werken met tilliften en rolstoelen maar dan kies ik voor gympen die goed doorademen.

Er zijn inderdaad wel luchtige broeken te koop met hele leuke printjes! Je zou er altijd gewoon een basic korte mouw shirt boven kunnen doen die wat wijder valt.
Bij ons zijn er niet echt regels maar ik doe zelf altijd een broek aan die niet boven de knie komt en een shirt met mouwen. Dichte schoenen zijn bij ons niet verplicht maar ik doe vaak zelf sandalen aan die goed om de voet heen zitten.

.

^Heel ‘spontaan’ in elk topic dat al langere tijd niet actief is reclame plaatsen voor deze bepaalde website. Hmmm…