Beste haarmaskers ?

Hey meiden , we kennen het allemaal - het wordt winter en onze haren worden statisch en onhandelbaar. Ik wil graag een keer een goed haarmasker gebruiken dat m’n haar weer verzorgd kan doen lijken en aanvoelen. Welke haarmaskers vinden jullie goed?

Ik heb een tijdje geleden een haarmasker voor golvend/krullend haar (hij was er ook in andere uitvoeringen, in ieder geval glans en volume) gekocht van Garnier Fructis, bij de Action haha. Een fijn prijsje, ik dacht 1,39 (alleen bij de Action zo goedkoop en vaak tijdelijk) en ik vind hem eigenlijk wel fijn. Fijn geurtje, verzorgd je haar goed en zo voelt het ook aan, het glanst en is zacht… Alleen er staat wel op dat je het gelijk moet uitspoelen, wat ik vrij gek vind voor een haarmasker. Ik laat het dus altijd wel even intrekken, maar in feite is het dus eigenlijk een soort conditioner, maar dan met net dat beetje extra verzorging, merk ik…

Ik heb een tijdje geleden mijn eerste haarmasker gekocht. ‘Beautiful ends’ van Herbal Essences. Kost iets van 3,50 ofzo, gehaald bij Kruidvat. Ik ben er wel tevreden mee, het maakt mn haar inderdaad zachter, gladder, glanzender en, heel opvallend, ook wat voller! En hij ruikt trouwens heerlijk!

Maar goed, dit is dus de de eerste keer dat ik een haarmasker gebruik, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal of anderen misschien beter zijn.

Edit: ik heb trouwens gehoord/gelezen dat de haarmaskers van Kruidvat huismerk ook lekker zijn! Voor mij rook die net iets te zoet, dus ik besloot een andere te nemen, maar het schijnt dat dat dus ook prima (budget) maskertjes te zijn!

Ik gebruik pure kokosolie (van de tuinen, je kan het ook door je eten doen enzo). Daar wordt mijn haar echt super zacht van! Heb het van http://www.beautylab.nl/tag/hot-oil-treatment/

Uhu had ook al over dat kokosvet gehoord en over die kokosolie maar ik woon in Belgie en we hebben de Tuinen hier niet… weet iemand waar je dit nog kan kopen?

^ bij alle toko’s en natuurwinkels’

Biowinkel.

Ik gebruik altijd andrélon care en repair 1 minuut masker. Die doe ik standaard in als ik ga douchen, en mijn haar is na de tijd zo veel zachter en stralender. Ik vind het echt heel fijn! Het was ook een aanrader van mijn kapster. Misschien dat je het eens kunt proberen. :slightly_smiling_face:

++ voor de kokosolie.

Kun je ook gewoon bij alle natuurwinkels en toko’s krijgen.
Soms ook nog wel bij een grote supermarkt.

Met een theelepeltje uit het potje scheppen en dan even tussen je handen houden, zodat het smelt.
Dan kun je het gewoon in je haar smeren en na 15-30 minuten weer uitwassen.
Super glanzend en zacht haar krijg je er van :slightly_smiling_face:.

Ik raad je “GARNIER Ultra Doux: Masque réparateur intense (à rincer)” niet aan, het maakt m’n haar alleen maar kapotter :s . Voor de rest heb ik er nog geen gebruikt dus beschouw dit maar als een upje! : )

Macadamia

Ik gebruik van de lichtroze lijn van Guhl iets met voed ofzo ( weet niet meer hoe het heet hihihihihihi) het haarmasker, ik heb ook de shampoo en conditioner en ze zijn heel fijn. Verder gebruik ik Henna & Pure Coconut Oil.

ik hoorde ergens dat olijfolie in je haar smeren ook goed werkt?

Kokosvet of kokosolie, dat doet echt wonderen voor je haar.

De 1 minuut maskers van andrélon vind ik persoonlijk ook erg fijn,

Inderdaad, hier wordt mijn haar zó mooi van!

Ik gebruik cremespoeling van de kruidvat als leaving conditioner. Werkt heel fijn en is ook nog eens budget. :slightly_smiling_face:

Olijfolie of kokosvet.

Kokosvet is heel goed om in je haar te doen, kan je halen bij een toko of zo’n natuurwinkel, bij de tuinen bijvoorbeeld.

Jaaaaa the best