Beste foundation voor een vette huid

Hallo!
Ik heb een hele erge vette huid en ik ben opzoek naar een goede foundation die lang blijft zitten. Elke keer wanneer ik een foundation opdoe is die er na 2 tot 4 uur wel weer af door mijn vette huid. Op sommigen plekken waar het niet zo vet is zie je dan nog vlekken met foundation zitten. Niet zo mooi dus!
Ik gebruikte de foundation van de hema en daarna die van Catrice Photo Finish. Die van Catrice is nog olie vrij ook en die gaat er zelfs nog af. Ook gebruik ik gewoon een dagcreme en een poeder van de Hema.

Heeft iemand een idee welke foundation het beste is voor mijn vette huid en hoe ik het beste mijn foundation kan opdoen en welke producten er nog bij?

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar misschien kan je een primer gebruiken, dan een foundation erover heen voor de vette houd (bijv. bb cream van garnier), doorzichtige poeder en van dat spul wat je over je make- up heen kan spuiten (moet je even googlen).

Ik heb de primer cream van Gosh (bij kruidvat) zo’n witte. Is verzorgend en dus een primer. Daaroverheen gebruik ik clinique even better foundation (voor de gemengde huid) maar meer merken hebben voor een gemengde/vette huid. Die primer helpt mij erg goed, al moet ik tussendoor wel bijwerken maar volgens mij moeten heel veel mensen dat

Of je gebruikt geen foundation en een matterende dagcreme.

Geen dagcreme, daar wordt je huid alleen maar vet van, een matterende primer, goed laten intrekken en een matterende foundation, poeder om af te werken.

er zijn zat matterende dagcremes. Ik zou daar eerst mee beginnen. Dan daar overheen een primer. Ik gebruik zelf perfect match van loreal foundation. En daarover heen nog poeder. Maar ik moet na een paar uur ook bij werken. Als je een vette huid hebt maak je nou eenmaal veel talg aan. Ik zou dit gewoon je routine maken en dan een poeder meenemen. Dan kan je altijd op de wc even bij poederen. Doe ik ook altijd

http://www.garnierzorgvoorjezelf.nl/img/our_products/PRD_SKINCARE/BB_CREAM/prod-P19006-big.png

misschien moet je eens bb cream proberen, ik gebruik zelf deze en hij is super fijn!

Een foundation die niet op oliebasis is. Een foundation die matterend is. Een goede primer gebruiken en goed afpoederen is ook belangrijk, denk ik!

Ik heb veel goeds gelezen over de Infinite Matt foundation van Catrice. Kost ook niet zo heel erg veel. Ik zie hierboven de BB cream van Garnier staan en er zijn twee versies en ik vind ze allebei te vet voor een vette huid. Bij mij gaan ze glijden en dat terwijl ik geen vette huid heb. Een (matterende) primer onder je foundation gebruiken kan ook helpen. En afpoederen is erg belangrijk op de vette plekken! Zo kun je bijvoorbeeld de transparante poeder van Catrice gebruiken. Desnoods kun je later op de dag nog een keer bijwerken of met een wc papiertje het overtollige vet weghalen (door te deppen)

Gebruik je wel een dagcréme voor de vette huid? Een veelgemaakte fout is namelijk dat de créme te voedend is!

Ik heb zelf een vette huid en ik merk dat dagcremes het alleen maar verergeren. Je hebt ook verschillende soorten primers van Make-up forever ( bij sephora te koop onder andere )

Zelf gebruik ik gewoon die van de hema en dat werkt prima. Matte foundation van catrice of de nieuwe van bourjois ( 1.2.3 ) Eigenlijk helemaal geen poeder. Gewoon een settingspray. Poeder word alsnog gewoon “opgezogen in mijn huid”

ik heb zelf wisselend last van een vette huid en had dit probleem ook altijd.
ik heb geklooid met een hoop verschillende foundations en primers.
toen ben ik naar sephora gegaan en heb ik Make up forever HD foundation gekocht.
ik gebruik hem icm velvet touch primer van Gosh.

ik vind deze HEEL erg fijn en kan op ieder huidtype. (hij is wel ERRUG prijzig, maar ik heb er weinig van nodig om de dekking te krijgen die ik wil)
ik kan je echt aanraden om naar sephora te gaan om even te vragen of ze een testertje voor je willen vullen zodat je m zelf kunt uitproberen en daarna pas te kopen. mocht ie je namelijk niet bevallen ben je een hoop geld kwijt aan iets wat je niet bevalt.

ik heb bij het prijzencircus een paar flesjes van de Sephora aangeschaft, ze hebben heel veel kleuren, er zit SPF in en het is een olievrije formule. Ik heb een vette t zone, en alleen een beetje bijpoederen is eventueel nodig tussen de middag, de foundation blijft perfect op z’n plaats in combinatie met een primer o.i.d

Juist geen BB cream joh! Dat maakt je huid glimmend en al helemaal met een vette huid.

@Goddelijk ik heb een bb-Cream van Maybelline, die matteert heel goed!
Ik heb ook een vette huid, vooral bij me T-zone.