Beste foundation voor een vette huid

Hallo!
Ik heb een hele erge vette huid en ik ben opzoek naar een goede foundation die lang blijft zitten. Elke keer wanneer ik een foundation opdoe is die er na 2 tot 4 uur wel weer af door mijn vette huid. Op sommigen plekken waar het niet zo vet is zie je dan nog vlekken met foundation zitten. Niet zo mooi dus!
Ik gebruikte de foundation van de hema en daarna die van Catrice Photo Finish. Die van Catrice is nog olie vrij ook en die gaat er zelfs nog af. Ook gebruik ik gewoon een dagcreme en een poeder van de Hema.

Heeft iemand een idee welke foundation het beste is voor mijn vette huid en hoe ik het beste mijn foundation kan opdoen en welke producten er nog bij?

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar misschien kan je een primer gebruiken, dan een foundation erover heen voor de vette houd (bijv. bb cream van garnier), doorzichtige poeder en van dat spul wat je over je make- up heen kan spuiten (moet je even googlen).

Ik heb de primer cream van Gosh (bij kruidvat) zo’n witte. Is verzorgend en dus een primer. Daaroverheen gebruik ik clinique even better foundation (voor de gemengde huid) maar meer merken hebben voor een gemengde/vette huid. Die primer helpt mij erg goed, al moet ik tussendoor wel bijwerken maar volgens mij moeten heel veel mensen dat

Of je gebruikt geen foundation en een matterende dagcreme.

Geen dagcreme, daar wordt je huid alleen maar vet van, een matterende primer, goed laten intrekken en een matterende foundation, poeder om af te werken.

er zijn zat matterende dagcremes. Ik zou daar eerst mee beginnen. Dan daar overheen een primer. Ik gebruik zelf perfect match van loreal foundation. En daarover heen nog poeder. Maar ik moet na een paar uur ook bij werken. Als je een vette huid hebt maak je nou eenmaal veel talg aan. Ik zou dit gewoon je routine maken en dan een poeder meenemen. Dan kan je altijd op de wc even bij poederen. Doe ik ook altijd