Beste anticonceptiepil

Hee!

Sinds ik aan de pil ben (nu ongeveer 1 jaar) merk ik dat ik aankwam, maar dat het bloeden niet echt minder werd, en de pijn ook niet weg ging. Eerst stoorde ik me er niet echt aan, later heb ik toch besloten naar de huisarts te gaan voor een andere pil. Ik heb toen Ethinylestradiol meegekregen. (Eerst had ik Microginon). Hiervan ben ik nog eens extra aangekomen en ook hier werd het niet bepaald minder van.

Nu is mijn vraag:
Met welke pil hebben jullie goede ervaringen?
En welke kunnen jullie aanraden?

Edit: ik vind nu pas via google het algemene topic! Sorry…

Ik denk dat het er ook een beetje aan ligt hoe je lichaam erop reageerd, ik heb dezelfde pil die jij nu hebt en ben echt totaal niet aangekomen… maar het bloeden lijkt soms alleen maar meer ;S

ik heb yasminelle, die vind ik best wel goed , gebruik hem nu een jaar en had niets last van bijkomen ofzo.

Ik had diane en heb nu microgynon. Van diane hadk wel veel last… Maar van micro niks…Maar ik neem ze ook wel constant door dus van pijn enzo merk ik niks omdat ik geen stopweek doe. Yasmine is heel goed heb ik gehoord maar die is wrs niet sterk genoeg voor menstruatiepijn enzo. Ik denk dat je moet blijven wisselen van pil tot je de juiste vindt voor jouw lichaam. Voor mij is dat microgynon dus die werkt blijkbaar dan niet voor jou. Ben btw ook wel een beetje aangekomen.

ik heb ook microgynon
verschrikkelijk -.-
ben er door aangekomen, krijg nu dus mijn buikje niet weg waardoor ik heel weinig zelfvertrouwen heb bij m’n vriendje
en het bloeden is wel minder geworden, de pijn eerst wel, maar die komt nu weer de hele tijd terug

dus ik ga binnenkort ook terug naar de huisarts

ik heb ook Ethinylestradiol, ik was de eerste maand elke ochtend zo ontzettend misselijk, niet normaal! ik heb weinig last van pijn en ook niet veel bloedverlies met die pil. maar dit had ik daar voor beide ook niet heel veel, het is wel wat minder geworden. ik heb dr ook een buikje door gekregen dat niet weg gaat.

Dit is heel persoonlijk, en je komt er pas achter door het te testen, en dat moet je allemaal met je dokter bespreken.
ik had eerst diana pil maar die deed echt niks. En ik had heel vaak hoofdpijn.
Ik heb nu al best lang steredil en ik slik 9 van de 10 x door maar als ik ongesteld ben merk ik wel dat t minder is

Slikken jullie gewoon door? En voor hoelang dan? En is dat niet onwijs slecht?

ik slik niet door

ja misschien volgende maand voor de allereerste keer omdat ik anders voor het 3de jaar met kermis ongesteld ben & daar heb ik geen zin in aangezien de wc’s daar echt ranzig zijn

Ethinylestradiol heb ik, ik heb er eigenlijk helemaal nooit een slechte ervaring mee gehad;p ben ook niet aangekomen of iets

Ik heb dezelfde als jij nu slikt, ik slik 'm al 4 jaar (begon er mee toen ik 13 was), omdat telkens als ik ongesteld werd ik er gewoon echt ziek van werd en dus een hele week lang op de bank grieperig lag te zijn. Hij helpt bij mij goed, maar heb wel meestal de eerste twee dagen vooral buik- en hoofdpijn en dan neem ik er nog Alive Feminax bij, wat echt een wondermiddel is! Ik ben het ook een stuk minder door de pil.

Ik heb geen flauw idee of ik echt door die pil ben aangekomen, omdat ik op die leeftijd niet echt bezig was met m’n gewicht.

Trouwens, dat doorslikken is volgens mij wel een beetje slecht. Ik had laatst gelezen op een ander forum dat de meesten drie maanden lang 'm doorslikken, zodat ze maar 4 of 3 keer per jaar ongesteld worden. Er stond ook dat je dan ‘doorbraakbloedingen’ kan krijgen, wat dus betekend dat je meer bloed verliest. Ik heb de pil een keer twee keer achter elkaar doorgeslikt (tja, alle leuke dingen in de vakantie vielen net tijdens mijn stopweek :wink:), en toen werd ik wel twee dagen eerder ongesteld.
Ik heb ook 'm vaak 1 keer doorgeslikt, nergens last van gehad - mijn moeder zei wel toen tegen me dat je alsnog lichtjes ongesteld kan worden of een beetje menstruatiepijn kan krijgen, maar daar heb ik nooit echt last van gehad.

@ MIEZZERD: ja ik heb hem in het jaar dat ik hem slok nog nooit doorgeslikt

maarja met de kermis is ook mijn verjaardag enzo dus wil dan liever neit ongesteld zijn, daarom wil ik volgende maand een weekje doorslikken, dan ben ik na de kermis ongesteld

upp voor jou !

Nouja, telkens één keertje doorslikken is prima - ik doe dat ook zo vaak als het net tijdens iets valt waarbij ik geen zin heb om ongesteld te zijn. Maar volgens mij wordt het pas echt slecht als je 'm echt telkens vier keer achter elkaar doorslikt ofzo. Maar, ik heb daar geen verstand van, dus dat weet ik ook niet zeker.

Ja, ik gebruik deze ook. Dit is volgens mij de “normale” pil, en ik merk niets van nare dingen. Eerst heb ik de Diane-pil gebruik, vanwege een slechte huid, maar de dokter zei dat deze niet goed was voor de gezondheid dus ik ben overgestapt.

Slik je nu de ethinylestradiol/levonorgestrel 0,03/0,15 A? Of is de naam echt alleen ethinylestradiol?

Verder kunnen wij je weinig aanraden aangezien elke pil voor iedereen anders werkt. Zo slik ik de Diane, waardoor heel veel mensen aankomen en waarvan heel veel mensen stemmingswisselingen krijgen, en ik heb nergens last van.
Als je last blijft houden moet je gewoon weer terug naar de dokter en weer een andere vragen.

Mocht je nou echt constant en met elke pil last hebben van bepaalde dingen dan kan het misschien zijn dat je wat overgevoelig bent voor hormonen, maar volgens mij uit zich dat eigenlijk nooit in wat aankomen.

Oh en je moet de pil wel eerst altijd een aantal maanden slikken he, bijwerkingen in de eerste 3 maanden zijn heel normaal, maar vaak gaan ze daarna weer weg.

Verder moet dit inderdaad in het algemene pil topic, dus mocht je verder nog vragen hebben dan kun je daarheen.

Om even op dat doorslikken terug te komen, nee, dat is absoluut niet slecht. Je kunt zovaak doorslikken als je wilt, desnoods slik je een heel jaar door. Maar vaak is het zo dat je na een aantal keer doorslikken wel last kunt krijgen van doorbraakbloedingen, dus dan is het wel zo fijn om gewoon even een stopweek in te lassen. Maar het is opzich niet nodig.