Beste anticonceptiemiddel

Hallo meiden,

Mijn moeder heeft me verplicht om zo snel mogelijk aan de pil te gaan. Nu vind ik de pil zelf niet zo’n goed idee, aangezien ik vaak dingen vergeet en dit is wel iets belangrijks. (ondanks dat ik op het gebied van seks nu niet actief ben). Ik heb overwogen om de prikpil te nemen, maar deze wordt ingebracht op een niet zo’n prettige plek (je bil) en ik ben al niet weg van naalden. Een vriendin vertelde me ook dat de prikpil zowel als de gewone pil vervelende bijwerkingen kan hebben, en dat het daarom beter is om te gaan voor bijvoorbeeld een spiraaltje of een anticonceptiering. Maar hierbij is net zoals de prikpil het inbrengen niet erg prettig en ik twijfel ook aan de betrouwbaarheid van deze anticonceptiemiddelen.

Welk anticonceptiemiddel is volgens jullie het prettigst/betrouwbaarst/veiligst? Alvast bedankt!

Wat jij het beste vind hangt van je eisen af en van wat je het makkelijkst vind.
Er is zo site anticonceptievoorjou.nl die aangeeft wat het beste bij jou past.
Misschien heb je er iets aan.

Probeer een tijdje de pil, dan weet je of je werkelijk de pil vergeet. Als je hem inderdaad met regelmaat vergeet kun je overstappen op een spiraaltje (met hormonen).

Ik dacht zelf ook dat ik de pil vaak zou vergeten. Maar in de 2 jaar dat ik m nu slik ben ik hem misschien maar 2-3 keer vergeten. Probeer het gewoon een tijdje! Leg hem bijv op een plek waar je vaak komt. Op je nachtkastje, in de badkamer etc. Dat helpt ook om eraan te denken.

ik probeer nu al een poosje de evra pleister pil. ben er tevreden over! alhoewel ik wel twijfel aan zo hormoon staafje voor in je arm. vind het idee eng hihiii. maar dan hoef je er 3 jaar niet aan te denken, net als bij een spiraaltje, die er dan voor 5 jaar zit

Ik zou de pleisterpil juist afraden. Hij is niet zo betrouwbaar als de pil omdat hij los kan raken. Ik heb wel eens cijfers gezien en de pleisterpil is minder betrouwbaar dan de gewone pil.
In tegenstelling tot de implanton (dat staafje), het spiraaltje en de prikpil is de pleisterpil dus een alternatief voor de pil die minder veilig is dan de pil.

in jouw geval zou ik het spiraaltje overwegen als jij zelf de gewone pil en de prikpil niet ziet zitten. Hierbij hoef je niet te denken aan het innemen oid en ben je volledig beschermd… pleisterpil is inderdaad niet zo betrouwbaar als de gewone pil en de prikpil

5 jaar hoor, geen 8 jaar :wink: . Alsnog een hele lange tijd, maar niet zó lang.

Ik ben ook ontzettend vergeetachtig en was heel bang dat ik de pil zou gaan vergeten toen ik er aan ging. Maar dat is juist niet gebeurd, ik leg hem gewoon altijd op een plek neer waar ik hem kan zien en heb altijd een reserve-strip bij me voor noodgevallen of als ik niet thuis slaap. Bijwerkingen heb ik eigenlijk alleen gehad toen ik jong was, rond m’n 14e. Maar toen ik er op mijn 16e weer mee begon heb ik nergens last van gehad.

Als het je verder alleen om de veiligheid van seks gaat zou ik voor een spiraaltje gaan denk ik. Het fijne aan de pil vind ik dat ik er mijn menstruatie mee kan uitstellen, zoals nu, want ik ga overmorgen op vakantie. Maar als dat niet hoeft zou ik voor het spiraaltje gaan.

Je hebt ook van die spiraaltjes-achtige dingen die je maandelijks inbrengt. Die laat je een paar weken zitten, dan haal je hem eruit en wordt je dacht ik ongesteld, en daarna kan je een nieuwe inbrengen, gewoon zelf. Heet iets met “ring”. Maar dat heb ik ooit nog overwogen en dat klonk wel makkelijk en fijn.

ik heb toch de stap durven zetten door een afspraak te maken voor zo staafje!! en toch vond ik de pleisterpil geweldig, kilo’s vlogen eraf toen ik gestopt was met de pil! maar ben sowieso klaar met de pil. heb totaal 6 of 7 verschillende gehad, dacht je dat er 1 goed werkte, raakte ik zwanger. (lang verhaal kort) dus ik ga het staafje proberen, vind het nu al eng :flushed:

Oh serieus? Sinds wanneer? Want toen ik 2 maanden geleden bij de dokter was vragen voor informatie over al die dingen had zij het ook over 5 jaar.

/

Het beste anticonceptiemiddel is geen seks. Maar daarna de pil.
Ik ben zelf ook heel vergeetachtig, echt ik vergeet alles. Maar de pil ben ik in 7 jaar 1x vergeten en toen heb ik hem sochtends nog ingenomen. Ik poets altijd mn tanden voordat ik naar bed ga, ik sla nooit over, want ik ben als de dood dat er iets met mijn tanden gebeurt. en dan neem ik ook meteen mn koortslippil(l-lysine pillen zodat een koortslip niet doorkomt en niet kan verspreiden) en ook meteen de pil in.
Ik slik hem wel altijd door. dus ik heb elke dag hetzelfde ritueel.
Het spiraaltje schijnt erg veel zeer te doen me tinbrengen.
en je kunt daar ook problemen mee krijgen.
Prikpil zou ik nooit doen, want ik ben als de dood voor naalden en ik heb echt geen zin om elke 3 maanden ofzo naar de HA te moeten, broek te laten zakken etc.

Vrouwencondoom… nee geen optie. aangezien ik al een hekel heb aan mannencondooms… blegh.
Maar goed, ik zou echt voor de pil gaan. Ik was ook bang dak m zou vergeten maar mn moeder beloofde me om me te helpen eraan te denken maar dat is niet nodig geweest.

Overigens merk ik alleen dat ik wat aangekomen ben van d epil en dat ik een lager libido heb. Maar persoonlijk heb ik daar niet zoveel problemen mee.

Ik ken iemand trouwens die een spiraaltje had, maar zwanger is geworden. Kan natuurlijk bij elke anticonceptie, maar gewoon daardoor heb ik daar geen vertrouwen meer in :’). En daarnaast lijkt het mij niet prettig.

Ik ben zelf erg vergeetachtig, maar vergeet bijna nooit mijn pil, en anders neem ik heb snel de volgende ochtend in. Je kan ook een wekkertje op je telefoon laten afgaan zodat je het niet vergeet

De nuvaring. Het is ook echt een soort ring die je plaatst om je baarmoedermond. Schijnt een heel gedoe te zijn.
@jarxofxhearts
De pil is niet het veiligste, dat zijn de prikpil en hormoonspiraal.

Waar heb je die onzin vandaan?

MIRENA biedt maarliefst 5 jaar bescherming tegen zwangerschap.
bron: http://www.anticonceptie.nl/spiraaltje/mirena

Heb je je telefoon altijd bij je? Ik heb namelijk gewoon iedere dag om 18.00 een wekker die afgaat als ik de pil moet slikken.

^ inderdaad

Ik gebruik de pil Yaz 24+4 nu al 1 jaar

Het rotte is dat je bij een spiraaltje er maar vanuit moet gaan dat het zijn werk doet, je hebt totaal geen ‘controle’. Als ik een pil vergeet, overgeef of iets dergelijks weet ik dat ik op moet passen omdat ik ‘in de gevarezone’ zit omdat ik dan niet veilig ben, je hebt altijd nog de controle omdat je zelf elke dag die pil inneemt… bij een spiraaltje of een prikpil is dat niet, dat vind ik een beetje angstig

Ik heb een pil-alarm in de kalender van m’n gsm, dat elke dag op hetzelfde uur afgaat :slightly_smiling_face:
Anders zou ik het ook vergeten hoor :cold_sweat:!