Best friends?

Ik zit ergens heel erg mee en ik weet niet goed wat ik ermee moet dus ik dacht ik vraag het hier eens :slightly_smiling_face:

Oke, er zit een jongen bij mij in de klas en sinds we bij elkaar in de klas kwamen vertellen we elkaar over alles en helpen elkaar met problemen enzo. In de volgende klas ging dat gewoon door, maar het begon iets te veranderen in positieve zin. Op een gegeven moment vertelde hij dat hij al een tijdje verliefd was op me en toen begon ik te beseffen dat ik ook meer voor hem voelde dan alleen vriendschap. Toen hebben we dus een tijd wat gehad maar hij maakte het uit, de precieze reden weet ik nog steeds niet maar ik denk omdat het was dat we heel veel bij elkaar waren maar dat vooral van zijn kant kwam. Ik was er echt kapot van, en hij ook leek het. Wel bleven we vrienden. Ongeveer 2 maand later kregen we ruzie, wat ook 2 maanden duurde en toen kwam het weer goed. We spraken af om beste vrienden te zijn, en hij zei dat hij mij als eigenlijk als zijn zusje zag en dat hij me vreselijk gemist had in die tijd dat we ruzie hadden, dat hij nooit meer ruzie wou. Toch wordt hij soms opeens ergens geirriteerd over. Kleine dingen eigenlijk. Ik trek het me heel erg aan en kan er constant mee zitten, hoewel het tot nu toe elke keer weer goed is gekomen na een niet al te lange tijd. (Behalve die 2 maanden misschien dan). Het gebeurt alleen elke keer weer, ik zit er heel erg mee. Ook is het zo dat ik weet niet weet wat ik nou precies voor hem voel. Ik hou heel veel van hem, maar ik weet niet of dat in het broeropzicht is wat ik soms denk, of dat het meer is dan dat. Soms mis ik de tijden gewoon zo dat we verkering hadden.

Eigenlijk wou ik dus vragen of jullie weten wat ik hiermee moet en of jullie denken dat ik nog steeds verliefd op hem ben. Ik hoop dat dit lange verhaal een beetje te snappen was haha, xxxxx

Volgens mij ben je nog steeds een beetje verliefd op die jongen , ik denk dat het gewoon beter is dat je het hem eerlijk verteld hoe jij je voelt … Misschien voelt ie net hetzelfde en spat hij je volledig :grin:

dat heb ik ook gehad bij een jongen, ook hij zei dat hij me als zijn zusje zag…
we begonnen steeds meer voor elkaar te voelen en opeens zoenden we, daarna hebben we 1 en een half jaar iets gehad! maar toen het uit was, was het ook echt over. natuurlijk miste ik de tijden met hem, maar ik heb geleerd dat ik nu wat meer afstand moet nemen en opzich is dit ook wel het beste geweest… ten minste dat vind ik dan…
ik weet hoe je je voelt (denk ik) maar ik zou eigelijk echt niet weten wat je moet doen…
een ding weet ik zeker, je moet niet tegen hem liegen, over hoe je je voelt en wat je voor hem voelt enzo! Misschien moet jij ook een beetje afstand van hem nemen en kijken hoe het dan is,
dit wilde ik eventjes zeggen, sorry als je er niks aan hebt
xxxx

Nee bedankt juist! Ik weet het niet, laatst had ik het gevoel dat hij ook weer wat voor mij voelde maar toen gebeurde er weer iets en was hij geirriteerd enzo dus ik weet het echt niet meer.

Maar toen die tijd kreeg ik dus met hem en we zoenden wel enzo, uiteindelijk een paar maanden gehad en toen ging het uit. Ik was heel blij dat het nog gewoon tussen ons kon zijn laat maar zeggen, ook na dat zoenen wel want dat zie je toch vaak anders =P Maar toch is het nu wel weer iets veranderd denk ik, ik weet niet meer wat het nou precies is tussen ons. Iets als een haat-liefdeverhouding? hahah,

Maar heel erg bedankt voor het reageren! xxx

Heb je een idee dat hij ook wat voor jou kan voelen op een andere manier dan?
Gewoon van die kleine dingetjes zeg maar??
Anders kan je wel tegen hem zeggen dat je wel wat voor hem voelt en het heel moeilijk vindt om hem als gewone vriend te zien. Mss dat hij dr dan ook over na kan gaan denken… Die kleine ruzietjes is ook niet wat namelijk, en ik kan hieruit halen dat je hem nog wel leuk leuk vindt zeg maar.

Een voorbeeld denk ik, ik had deze week een schoolfeest maar het was niet echt wat aan dus we zijn naar buiten gegaan met een paar mensen. Ik heb eigenlijk de hele avond met hem gepraat, was gewoon gezellig :slightly_smiling_face: Toen ik weg was moest mijn beste vriendin nog even wachten met hem en een paar anderen uit een andere klas. Maar goed toen vroeg ze aan hem; alles goed? en hij zei: hmm ik weet niet. Toen vroeg ze dus waarom en hij zei: Het is iets wat tussen vriendschap en liefde inzit. Ik weet niet precies…

Heel eerlijk dachten we allebei dat dat zo ongeveer over mij ging dus… Dan krijg ik dus wel het gevoel dat hij me misschien wel als iets meer ziet dan een beste vriendin, maar dan wordt hij weer boos om zoiets kleins en dan is die gedachte ook gelijk weer weg. Ik heb dus echt geen flauw idee wat hij nou voelt en ik durf hem er ook niet naar te vragen eigenlijk, misschien voelt hij wel helemaal niks verder voor mij ik weet het niet!

Volgens mij ben je idd nog een beetje verliefd op hem.
Praat er eens met hem over anders? Misschien helpt het

Oke, heel erg bedankt! xxxx