Best friend or boy friend?

Lieve meiden,

Ik heb iets langer dan een jaar geleden via een vriendin van mij een geweldige jongen leren kennen. We hadden eigenlijk gelijk een klik, en we bleven maar praten. De gesprekken waren erg gezellig en werden nooit saai. Hij zit ook bij mij op school, niet in mijn klas. Nu na een jaar geweldige vriendschap, vraag ik me steeds vaker af of ik geen gevoelens voor hem heb… Misschien komt het omdat iedereen in onze omgeving - zijn vrienden, mijn vrienden - al die tijd al hebben geroepen dat wij een goed stel zouden zijn, of ze doen iets kinderachtigs als ons tegen elkaar aan duwen, je kent het. Alleen heb ik het nu niet over die kinderachtige praktijken, maar over de achterliggende gedachte. Laatst vroeg mijn beste vriendin aan mij of ik nou eigenlijk niks in hem zag, dus ik zei gelijk “Nee! Natuurlijk niet, hij is mijn beste vriend!” Maar daarna dacht ik er toch even over na, is het wel zo? Lieg ik niet tegen mezelf? Maar in onze jaar tijd vriendschap had ik ook bijna een relatie met een andere jongen, en ik heb mijn beste vriend daar natuurlijk alles over verteld. Over meerdere jongens, trouwens. Volgens mij heb ik hem ook een beetje in de friendzone gegooid maar hij is gewoon zo een lieverd, en hij probeert ook niks bij me dat ik niet wil, alleen maakt hij soms een flirterige opmerking die (denk ik) gewoon vriendschappelijk bedoeld was. Alsnog, ik twijfel zó erg en ik wil onze vriendschap er niet door laten verpesten… Heeft iemand suggesties?

Het klinkt niet alsof je verliefd op hem bent.

heb je kriebels in je buik? word je zenuwachtig van hem? vind je het fijn om bij hem te zijn? ben je verliefd op hem? zo nee, laat het dan voor wat het is. zo ja, bespreek het met hem, misschien denkt hij er het zelfde over.

Ik denk ook niet dat je verliefd bent, je gaat alleen twijfelen omdat iedereen in je omgeving ermee bemoeit.

Als je eerste goede vrienden bent met die jongen, dan sla die extreme verliefdheidsfase volgens mij een beetje over ofzo. Je kent elkaar al door en door, dus je wordt niet zenuwachtig van hem en tuurlijk vindt ze het fijn om bij hem te zijn, anders zijn ze niet al jarenlang vrienden.

Voel je je ook lichamelijk aangetrokken tot hem? Of hebben jullie al ooit gezoend ? Eerlijk gezegd zou ik je twijfels niet meteen met hem bespreken, kan best awkward worden omdat jij nog geen idee hebt wat je zelf voelt zegmaar.

Ik denk, dat als je echt verliefd op hem zou zijn, dat je hier niet over twijfelde. Ik heb namelijk ook de ervaring gehad dat ik heel lang bevriend met iemand was, en toen begon het opeens. Dat verschil merk je dan echt wel. Je hebt constant vlinders in je buik, je kan nergens anders aan denken dan die persoon, en je wordt zenuwachtig bij zijn aanwezigheid. Ook heb je misschien zelfs wel gedachten over hoe het is om met hem te zoenen of verder te gaan etc. Als deze omschrijving bij jou van toepassing is dan ben je sowieso verliefd, maar anders gewoon niet.

Dan ben ik een uitzondering denk ik haha, want zodra ik echt door had dat ik mijn beste vriend (nu vriend) wel lekker vond dan vrienden kreeg ik toch nog die hele erge vlinders/zenuwen/etc. Ondanks dat we al een tijd goed bevriend waren. :slightly_smiling_face:

Maar in ieder geval, je komt niet over als verliefd. Ik denk dat je gaat twijfelen door je omgeving. Als je verliefd was geweest had je dit waarschijnlijk niet eens aan ons hoeven vragen, maar had je het zelf wel gevoeld.

ik heb precies hetzelfde =) Mijn beste vriend is nu ook mijn vriend, en ik merkte het wel toen ik verliefd werd. Ik wilde het niet zijn want ik was bang dat ik onze relatie ging verpesten. Als verliefd persoon heb ik echt de domste dingen gedaan.

In ieder geval, TS, je komt niet over als verliefd. Maar misschien moet je wel om verduidelijking vragen bij die jongen voordat hij er anders over denkt.

Haha misschien ben ik dan hier de uitzondering hoor, maar ik ben sowieso niet het type dat vlinders-in-mijn-buik verliefd word zegmaar haha :slightly_smiling_face:

Ik heb precies hetzelfde nu, ik flirt met hem, hij flirt terug, ik vind m wel leuk enzo maar… ik zit gewoon totaal niet op een relatie te wachten, wil onze vriendschap niet verpesten en soms als ik gedachtes heb over liefde tussen ons dan denk ik ‘‘NEE’’. Ik wil het wel en ook weer niet, heel verwarrend.

Niet doen, ik had dit ook met mijn (ex) beste vriend. Hij gaf toe dat hij wat voor mij voelde en ik was heel erg aan het twijfelen door mede mijn omgeving. Nu praten we niet meer met elkaar en als we elkaar zien is het awkward. :frowning_face:

Niet altijd, maar het is er soms wel. Ik ben er dus zelf ook niet zeker over, maar misschien moet ik gewoon mijn gevoelens voor hem wegdrukken als die er zijn om onze vriendschap te redden. What’s meant to be will be, dus het zal ooit boven water komen (op het juiste moment). Hoop ik.

Ik pas hier wel in, maar aan de andere kant zie ik mijzelf ook weer echt geen relatie met hem hebben!

Ik voel me redelijk lichamelijk aangetrokken tot hem. We hebben nooit gezoend, maar we raken elkaar gewoon comfortabel aan. Hij doet wel veel moeite voor me, komt desnoods nog in de nacht bij me langs als er iets is of brengt me in de kou ergens heen enzo, maar ik wil er echt niet over praten met hem, ik ben bang dat het super awkward gaat worden en dat de vriendschap verwatert… Want hij is m’n beste vriend hè…

Ik heb precies hetzelfde gehad als wat jij beschrijft. Doordat iedereen vond dat we zo’n perfect stel zouden zijn en dit tegen mij zeiden, ging ik deze mensen geloven.
Ik kon het zo goed met hem vinden dat ik dacht dat we helemaal perfect zouden zijn als stel.
Ik heb er met hem over gepraat en hij snapte het wel. We waren niet echt verliefd maar gingen ons meer gedragen alsof we een stel waren. We zoenden in deze periode ook meerdere keren.
Toch kwamen we erachter dat dit niet was wat we wilden, we hadden geen echte gevoelens voor elkaar maar vonden elkaar gewoon erg leuk als vrienden. En daarom werden we maar weer goede vrienden.

We kunnen er achteraf hard om lachen dat we hebben “geprobeert” gevoelens voor elkaar te krijgen. We faalden hard haha.

Ondertussen ben ik al een jaar gelukkig met mijn huidige vriend, en zijn die andere jongen nog steeds goede vrienden.

Mijn advies voor jou: ga eerst na of je echt verliefd bent, zo ja? Ga ervoor.
Zo nee, of twijfel je. Praat er dan over, maar ga geen gevoelens forceren te krijgen zoals ik deed. Dat gaat niet werken.

hoop dat je hier iets aan hebt

Wat fijn om te horen dat je nog steeds goed bevriend met hem bent, en dat jullie erom kunnen lachen… Goed dat je het hebt geprobeerd! Ik zal er nog eens goed over na denken maar hartstikke bedankt, denk wel dat ik er wat aan zal hebben.

Heb exact hetzelfde! :frowning_face: