''Bespreekgeval''

Sorry dat ik hier een apart topic over maak. Maar ik ging vanmiddag even met mijn cijfers bezig. En ik schrok best, want ik had 3,4 tekort punten en sta gemiddeld een 6,5. Weet iemand of ik nu een bespreekgeval ben? Dit is echt een beetje een nutteloos topic, maar omdat we nu vakantie hebben kan ik het niet meer aan mijn mentor vragen. Sorry dat ik hiervoor een apart topic voor aanmaak, maar ik wil het best wel graag weten zodat ik weet waar ik in deze vakantie aan toe ben.

Het ligt aan je school denk ik. Bij ons mag je maximaal 2 tekortpunten staan en als je er een beetje meer hebt ben je een bespreekgeval, als je er veel meer hebt ga je sowieso niet over. Alleen ik weet niet hoe dat bij jou op school zit.

Dat weet ik dus ook niet. Nooit aan mij verteld. Maar mijn vriendinnen zeiden dat je nog net geen bespreekgeval bent als je een 6,5 staat, maar wel als je maximaal 2 tekort punten hebt. Daarom twijfel ik nu…

Je hebt toch nog wel een aantal weken om je cijfers op te halen? Dus dan kún je nu nog niet een bespreekgeval zijn, toch?

Nee, dat niet. Maar het is moeilijk op te halen. Voor 1 vak waar ik de dikste onvoldoende voor sta, krijg ik sowieso geen toetsen meer voor het rapport. Voor de andere 2 weet ik het niet. Dat vind ik gewoon de lastigste vakken waar ik nooit een voldoende voor haal en ben dus bang dat het alleen maar erger word.

3,5 lijkt me dat je wel een bespreekgeval bent, maar dat is op zich niet éxtreem erg. Als je ze na je rapport ophaalt is er geen probleem.

Oke, bedankt. Ik twijfelde namelijk ook heel erg, omdat als je volgens mij bij een 6,5 nog net geen bespreekgeval bent, maar als je meer als 2 tekort punten staat wel. Althans, dat had ik van kinderen uit mijn klas gehoord, dat vertrouw ik nooit zo erg als het om serieuze schoolzaken gaat…

Ik stond ooit gemiddeld ongeveer een 7,0 en ik had toen 2x een 4 en toen bleef ik wel zitten… Ondanks mijn hoge gemiddelde voor de andere vakken.

^ Dat is best wel raar…

Bij ons mag je 3 tekortpunten en je gemiddelde moet een 6,0 zijn. Ik denk dat je wel een bespreekgeval bent, maar je kan het nog ophalen toch?

Ligt aan je school, volgens mij ben je bij ons bij 2 onvoldoendes een bespreekgeval, bij 3 blijf je zitten

^ Ja, ik sta dus 3 onvoldoendes, dus als dit het eind van het jaar was, zou ik gewoon blijven zitten…

OT: Ik heb nog 1 repetitie van al de 3 vakken waar ik een onvoldoende voor sta. Als ik daar een hoog cijfer voor haal, dan kan ik nog net geen bespreekgeval zijn. Als ik daar een minder goed cijfer voor sta, dan wel. Ik denk dat het zo zit bij ons op school. Maar toch, ik sta 3,5 punten tekort. Volgens mijn vriendinnen een bespreekgeval. Terwijl als je 6,5 bij ons staat het nog net niet bent. Daarom twijfel ik ook zo erg!

Zorg dan dat je je andere punten hoger komt te staan zodat je een hoger gemiddelde komt te staan.
En hard leren voor die andere vakken die opgehaald moeten worden. Komt wel goed!

En trouwens, bij ons op school ligt het er ook aan hoe de docenten je beoordelen.
Misschien is dat bij jullie ook wel.
Kijk even op de site van je school, en overgangsnormen ofzoiets, daar zal je het wel vinden per jaarlaag en per niveau.

Dat is het niet, ik stond 4 “min” punten en al had ik verder allemaal 10-en gestaan, regel bij ons op school is dat je dan gewoon blijft zitten… beetje jammer, maar ja…

Ik ben erachter gekomen dat bij 2/3 tekort punten je een bespreekgeval bent. Ik sta een 3,5 dus ik ben misschien een bespreekgeval. 19 maart is de deadline van het 2e rapport. Een maandje nog dus. We kunnen geen toetsen meer krijgen voor rekenen, dat weet ik nu al. We hebben nog 1 wiskunde repetitie voor het 2e rapport. Die kan ik dus nog ophalen. Misschien krijg ik ook nog wel een toets voor Duits. Dat cijfer kan ik dus ook nog ophalen. Er is dus nog hoop! Maar als het zo doorgaat, ben ik een bespreekgeval…

Dat ligt aan de overgangsnormen