Besmettelijk of niet?

Jaa rare vraag misschien, maar zijn puisten besmettelijk?
Ik heb vorig weekend met een jongen gekust die wel beetje last van puisten enzo heeft, en normaal heb ik eigelijk (bijna) geen puisten. en nu heb ik er ineens 4…
zou dat door hem komen ofzo, dat het besmettelijk is? :blush:

Nee het is niet besmettelijk hoor! :wink: Waarschijnlijk is het gewoon pure toeval

Haha! Ze zijn niet besmettelijk, tot zover ik het weet. Misschien at je in die tussentijd erg ongezond?

nou, dat is juist 't probleeem, ik heb bijna niet gegeten…
hihi, ik weet niet!

Puisten zijn niet besmettelijk.

Het komt door de “Pubertijd”
Het heet je welkom.

Niet besmettelijk geloof ik, komt door je hormonen ofzo?

in principe zijn ze niet besmettelijk, maar volgens mij is het ‘witte spul’ wat je eruit knijpt wel ‘besmettelijk’

Sorry maar ik lach echt keihard hier :grinning:

Maar nee, het is niet besmettelijk!

Ja, nu krijg jij ook puisten in je mond.

:grinning_face_with_smiling_eyes:

nee, niet ‘zo’ van een ander. maar bijvoorbeeld wel als je bij je zelf een puist uitknijpt en het niet goed schoonmaakt, dan kan je nog meer puistjes krijgen. maar het is dus niet zo dat als je een puist aan raakt dat je er zelf ook meteen tien krijgt :wink:

Hij puisten > jij geen = niet besmettelijk.
Hij puisten > jij ook = wel besmettelijk (wordt erger).

Als die van hem open waren kan het volgens mij ook wel.

Puisten zijn niet besmettelijk ><

soms…

nee nee en nog eens nee puistjes zijn egt niet besmettelijk
ik denk dat het gewoon toeval is als je met vieze vingers aan je gezicht komt of hij dan kun je wel puistjes krijgen

Hallo je bent 15, ik neem aan dat je biologie hebt gehad?
In mijn boek stond destijds nadrukkelijk dat het NIET besmettelijk was.

Haha dankjullie, nu ben ik gerustgesteld hoor :slightly_smiling_face:

Puberteit, haha :grinning:

HAHAAHAHAHA.

Nou als het pus er bij hem uitspoot, en je hebt je gezicht niet goed schoongemaakt, dan heeft zijn pus misschien jou poriën verstopt. Maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk.

nee hoor het is niet besmettelijk :wink:

Nou wij hebben het wel over de puperteit gehad, maar niet specifiek over puisten, en al helemaaaal niet over of ze wel of niet besmettelijk zijn.