Beschuldigd van roddelen?

Lang bericht o.O

Ik heb een meisje uit mijn vriendengroep. En ik heb tot nu toe altijd voor haar klaargestaan. t Enige probleem is. Ze naait me altijd als ik dat doe. Zo heb ik d’r een keer gewaarschuwd voor een jongen. Die mij vroeger gechanteert heeft. Dus ik zei"Ja pas op met die jongen vertel hem niet teveel want hij lult en gebruikt t tegen je" Ik heb die jongen altijd tevriend willen houden, omdat hij mij chanteert. Resultaat: Zij vertelt hem dat ik zeg dat hij niet te vertrouwen is. Ik zit met de gebakken peren. Zo heeft ze 3 vriendschappen om zeep geholpen. Onder andere eentje omdat een vriendin van haar en mij met d’r ex in bed lag. Zij helemaal huilen en over de rooie. Ik heb d’r getroost en zei dat ik t ook een gemene streek vond. Ze heeft me tegen d’r uitgespeelt met die woorden, weer een vriendschap kapot Nou moet ik zeggen dat ik d’r begin te haten. Ik heb 2 jongens als beste vrienden en ik heb hun vertelt hoe ik d’r haat en m’n problemen bij hun neergelegd. Ze kende haar toen niet. Een van die jongens is toevallig ook m’n ex dat is 1 maand uit ongeveer, maar ik hou nog veel van hem en heb hem zo’n beetje alles verteld toen we wat hadden. Ongeveer 3 weken geleden gingen we met z’n alle naar een festival. Mijn ex/vriend, zij, 2 vriendinnen van haar die haar stiekem niet mogen & een vriend van mijn ex/vriend. Het was niet echt een top dag, ze liep me buiten te sluiten van die 2 vriendinnen die haar stiekem niet mogen. heel vreemd allemaal. Nog een paar bands met die vriendinnen gekeken, zij was gelukkig naar een signeersessie, maar t voelde rot dat ze me zo buitensloot. Ik met mijn beste vriend/ex gepraat. Die nam haar fel in de verdediging en dat ze haar vriendinnen nooit zag etc. Festival afgelopen. 2 Dagen later krijg ik te horen dat ze heeft staan zoenen met mijn ex/bestevriend. Ik was des duivels voornamelijk omdat ik dr had getroosd toen mijn vriendin er met haar ex vandoor ging. Dat ze moest huilen omdat ik haar leven zo verpeste. Ik stond echt met m’n mond open. Ze kregen na 1 dag wat. Zij had de mobiel uiteindelijk gejat van m’n bestevriend/ex. Alle smsjes tussen mij en mn ex gelezen. Waarin ik om hulp of om raad vroeg aan hem. Conclusie: Zij mag er vandoor met mijn ex, omdat ik over haar roddel… Maar ik weet niet of advies vragen roddelen is? Zover ik weet is dat onware dingen in de wereld helpen?

Het is nu gelukkig uit tussen die twee. En mijn vriend heeft ingezien hoe egoïstisch en achterbaks ze is… maar zij blijft de hele wereld vertellen dak een bitch ben en roddel. Is de roddelbeschuldiging terecht?

Poeh, ik had ook zo’n vriendin.
Gewoon haar geen vriendin meer noemen en als je niet van dr afkomt dan , gewoon iets gemeens tegen dr zeggen van wat ze geroddeld heeft (dus geen gemene roddel verzinnen)

&verder kan je aan haar roddelgedrag weinig veranderen, ze gaat vanzelf 'n keer op dr bek en komt ze mensen tegen die dr een klap of wat verkopen. Dan stopt ze er wel mee.

mmm komt me bekend voor…

ik heb verteld dat ze het niet waard is om met mij om te gaan en sinds dien hoor ik nooit meer wat van der… achterbakse scheinheilig trut… eerst vriendschap beeindigen en dan awwww boehoe ik mis je ik wil weer vriendjes zijn… en dan zeggen dar ik raar doe? toen kwamen er toch een paar verhalen uit waarom IK boos was… en dat Ik geen vriendjes met haar wou zijn.

Dat kind heeft echt een probleem en is jaloers op je, daarom vertelt ze alles door om jouw reputatie te verpesten. Je moet haar gewoon niét meer helpen en haar negeren, zodat ze niets meer heeft om door te vertellen. Ze zal dan wel een ander slachtoffer zoeken, maar ben jij er tenminste vanaf.
En inderdaad, vroeg of laat komt al dat dom geroddel van haar uit.

Laat haar gewoon stikken als ze je nodig heeft, ze gebruikt het toch tegen je… En best contact vermijden met haar, anders werk je jezelf nog in de nesten door haar kinderachtig gedoe.

wat een rotstreken allemaal
advies vragen is geen roddelen, dan heb je hulp nodig.
als ik jouw was zou ik niet meer zoveel met haar omgaan, waarschijnelijk is het moeilijk omdat je haar dagelijks tegenkomt maar probeer geen geheime dingen tegen haar te zeggen.

dat je dat nog een vriendin noemt… :confounded:

Dat meisje is geen vriendin, zal de rest snel genoeg ook achter komen. Ik zou er gewoon niks aan doen, alles negeren. Dus ook als mensen naar je toe komen om te vragen wat er aan de hand is, gewoon niet op in gaan. Dan help je het snelst alles de wereld uit en vroeg of laat valt die “vriendin” toch wel door de mand.

-

Negeer dr.
Dat soort mensen zijn een vriendschap niet waard.

dumpen

wat de anderen zeggen.
exit!

Negeren en als ze ooit nog naar je toen komt haar ook laten stikken.