Beschermend vriendje

Hoi allemaal!

Ik ben Nina en ik ben 18 jaar. Ik heb nu sinds een half jaar een super lief vriendje. Hij is 19. Alleen is er wel iets waar ik heel erg mee zit.

Ik ben in het verleden misbruikt. Hier krijg ik nu hulp voor van verschillende instanties dus dat gaat steeds iets beter. Mijn vriendje weet ook van het misbruik af en is hierdoor echt super beschermend. Hij is onwijs agressief naar elke jongen die me ook maar een beetje aandacht geeft, ik mag van hem niet alleen in het donker zijn, ik mag niet alleen naar feestjes (omdat het misbruik ooit op een feestje gebeurd is, niet omdat hij mij niet vertrouwd haha) en zo zijn er nog wel meer van dat soort dingen. Hij bedoelt het wel goed, maar vooral zijn agressieve gedrag vind ik gewoon niet heel erg fijn.

Hij heeft best wel een dominant karakter en hij staat dan ook wel graag zijn mannetje. Hij wilt graag de boventoon hebben over iedereen en laat zich niet snel ondersneeuwen.
Ik probeer het er wel regelmatig met hem over te hebben dat zijn agressieve gedrag nergens voor nodig is en dat hij mij niet met alles wat hij heeft hoeft te beschermen, maar het lijkt niet echt door te dringen.

Over mij probeert hij overig geen boventoon te hebben. Hij is niet dominant naar mij toe behalve dat hij wel heel koppig kan zijn.

Iemand toevallig ervaring met een vriendje zoals deze haha? Of weet iemand wat ik het beste kan doen?

Heel erg bedankt alvast :slight_smile:

Nina

Ik ben nog geen 18/19 maar ben zelf een jongen en kan ook best mijn mannetje staan en als ik een vriendin had beschermde ik haar met alles wat ik had maar als zei iets niet wou dan wist ik het niet meer omdat ik dacht dat ik zo haar goed beschermde dus tja ik weet niet of het hetzelfde is zo bij jou maar als je goed beschermt word neem het aan en denk gewoon dat het lief bedoeld is , groetjes van mij

Fijn dat het beter gaat met je. Geen idee of je deze hulp nog nodig hebt aangezien het al 4 maanden geleden was… Hoe reageerde hij als je erover begon? Snapte hij het wel?

maar hier is mijn advies:
Ik snap dat je vriend een beetje beschermend is, hij geeft om je dat is duidelijk. Maar er zit niets anders op dan een gesprek hebben, communication is key. Geef aan dat dit belangrijk voor je is en je graag wil dat dit serieus genomen wordt. Vertel dat je het agressieve gedrag niet fijn vind en geef ook goede redenen waarom je dat vindt, en geef tips wat hij hiertegen kan doen.

Hopelijk heb ik je een beetje geholpen.

xxx agape

Ahww ergens ook wel schattig! Super lief dat hij je graag wil beschermen.

Maar idd wat hierboven ook gezegd is, geef aan bij hem dat je het vervelend vindt dat hij soms heel snel agressief doet tegen andere jongens. Misschien heeft ie het zelf niet eens door dat jij het niet fijn vindt

Ik vind dit verre van schattig.

Je vriendje controleert je en bepaalt of jij wel of niet naar feestjes mag. Dat is ongezond. Hij zou zich ook niet agressief moeten gedragen tegenover anderen.

Het is verschrikkelijk wat je hebt meegemaakt, maar juist daarom moet jij je eigen grenzen kunnen aangeven. Hij mag die niet voor jou bepalen.

Bij dominante mannen mannen met agressief beschermend gedrag, hoef je vaak niet al te lang te wachten tot de agressie zich tegen hun partner keert. Het is een rode vlag voor relaties die uitlopen op misbruik. Maak dat je weg komt nu je nog kan.

2 likes