beschamende vraag

hallo, ik heb nog al een beschamende vraag. als ik ongesteld ben wil ik het liefst tampons in. gister werd ik weer ongesteld (nu ongeveer een jaar) en vanochtend tampons voor naar school, en na het 3e uur had ik het idee dat ik hem goed had verwisseld,maar vanavond was ie na 1,5/2 uur al vol en lekte ik heel erg door. is dat normaal? en ik vind het inbrengen zo raar, voor mijn gevoel kan k hem bijna overdwars doen(iig schuin) (ik heb ob normal) maar die grote zien er te groot uit vind ik, is dat ook normaal? want ik hjkan hem er zegmaar niet verder in doen, maar het voelt zo raar =S is dat normaal, hoe voelt dat bij jullie. Oke een hele stomme vraag maar ik ben onzeker of ik doorlek omdat ik niet precies weet wanner ik moet verwissselen…
please antwoord

Wat voor tampons gebruik je? Als je mini’s gebruikt op je hevigste dagen snap ik dat je doorlekt, dan kun je beter ‘normal’ of ‘plus’ nemen.

Ik gebruik geen tampons omdat als ik ze indoe het de hele tijd lijkt alsof ik moet plassen.
Dacht eerst altijd dat ik 'm verkeerd indeed heb ik anders gedaan bleef gewoon zo haha.
oke hier heb je niks aan xD

Misschien als je het heel erg bent een grotere nemen?
Of een maandverbandje erbij indoen?

Als je hem voelt zitten dan zit ie niet diep genoeg.
Kijk hier even.
http://www.ob-tampons.nl/teen?how_to_use_tampon=true

En als ie zo snel vol zit dan heb je een te lage absorptie graad.
Neem dus gewoon de super tampons. Past prima. Als je hem schuin voelt zitten heb ik ook wel eens, dan kan je hem gewoon rechtdoen door met je vinger naast de tampon effe te voelen en hem recht te duwen xD Klinkt vaag, ik weet het.

Mocht dat niet lukken kan je ook eens de tampons van OB en Tampax met inbrenghuls gebruiken, gaat het sowieso goed!

Probleem opgelost.

ik gebruik liever geen tampons, dus upje. :slightly_smiling_face:

ik gebruik liever geen tampons, dus upje. :slightly_smiling_face:

Je kan ook met inbrenghuls gebruiken, dan heb je een grotere kans dat de tampon goed zit en ook geen naar gevoel! Ik gebruik het en het werkt prima!
Je kan van het merk Tampax nemen maar volgens mij ook van ob.

Je kunt beter de plus nemen of extra plus, daarmee kan je een stuk langer doen en het is echt niet eng

vaker verwisselen anders als je geen super wil?
gewoon om de 2 uur ofzo, dan lek je bijna nooit door.
en als je een lichte dag hebt om de 4 uur ofzo?
ik weet het niet, je zal het moeten uitproberen.

dat is volgens mij ook de beste optie

Idd, veel fijner :slightly_smiling_face:

Ik vind tampons sowieso niets, maar je kan dan zoals al gezegd tampax nemen, want die hebben een inbrenghuls. Op die inbrenghuls zitten ribbeltjes en tot daar moet hij je lichaam in, en kan dan breng je hem in door op het uiteinde de drukken. Alsof je een injectiespuit leeg spuit :wink:
Veel schoner ook.

dankjjullie, maar die plaatjes vind ik zo;n onzin want je kan toch niet je eigen lichaam in doorsnee zien, dat moet je aanvoelen en daar heb ik een probleem mee

mij lukt het nooit, dus ik kan je niet helpen haha. maar ik weet wel dat als je hem voelt zitten hij niet diep genoeg zit & dat je gewoon moet verwisselen. maar als hij vol zit zit hij vol, en dan doe je weer een nieuwe, zelfde als met maandverband.

Als ik een tampon in heb, draag ik zowieso altijd een inlegkruisje. En als ik niet zeker weet of ik op tijd kan verwisselen zonder doorlekken een maandverbandje.
Verder moet je zorgen dat je m ‘recht omhoog’ doet. Je plasgaatje zit er namelijk ook, en als je hem niet ver genoeg erin doet, blijft ie dus voor je plasgaatje zitten. Dat geeft een * gevoel…
Ik ben trouwens sinds ik de pil slik, een stuk minder ongesteld! Dus zegmaar minder bloed… Misschien als je écht heel hevig bent om dat te overwegen? Lijkt me naar als je zoveel doorlekt en dus ook een rot gevoel hebt OF je doorlekt…

verwissel optijd als ik ongesteld ben doe ik ook liefer een tompon maar voor de exstra draag ik ook een inlegkruisje

begin had ik ook dat het raar zit maar je moet heb veder in stoppen wand daar voel je hem niet (zeg maar:blush::flushed:)

maar hoe langer je het bent hoe makelijker het is

gewoon een grotere maat tampons nemen, doe k ook altijd + een maandverband

Grotere maat. Op sommige dagen is ‘normal’ niet genoeg. En altijd een inlegkruisje gebruiken, als je dan doorlekt is het zo erg niet en je merkt ook sneller dat je doorlekt.

ik heb altijd 3 soorten als ik ongesteld ben.
Ik begin met normaal, en dan na twee dagen merk ik dat het erger word dus dan ga ik naar super ofzo, en en na weer een dag of twee dagen dan doe ik mini.
Bij mij verschilt het altijd.

gewoon ‘super’ tampon in doen, en voor de zekerheid nog een inlegkruisje. en ik had eerst ook altijd problemen met tampons inbrengen, maar je moet gewoon oefenen oefenen oefenen. eerst deed t heel erg pijn, maar nu niet meer. je moet gewoon in één keer doorduwen. je moet ook proberen t met je middelvinger te doen ipv met je wijsvinger, want zelf heb ik die neiging wel altijd. je kan ook eerst oefenen op je bed (met des noods een spiegel). bij mij gaat op de wc gewoon t handigst. Je moet gewoon denken: ik móet t leren, anders blijf ik mn hele leven lang aan de maandverband. hihi sorry, maar zo heb ik geleerd.
denk trouwens dat je bent doorgelekt omdat je een te kleine tampon inhad, of heel erg ongesteld was of omdat je m er niet goed in had. goodluck!