Beschadigt je haar dan?

Hallo<'3 , ik heb gestraight haar ongeveer boven mijn borst en ik wil het lang laten groeien. Nu ben ik extra gezond gaan eten enzo en ik wou inplaats van me haren 1x in de week wassen het 3 x in de week gaan wassen. Maar normaal als ik me haar was , doe ik het fohnen en daarna stijlen want anders zit t heel bol. Want als ik me haar gewoon laat drogen word het echt heel raar. Maar ik ben bang dat als ik dit iedere x drie keer in de week doe , mijn haar heel dun en beschadigt gaat worden. Of valt dit wel mee?

hoezo wil je het eigenlijk ineens 3x per week gaan wassen?

huh, was jij je haar maar 1x in de week? Dat is toch ranzig!

hahah idd bah! ;p

1 x in de week? Is je haar dan niet ontzettend vet? :face_with_raised_eyebrow:

1x in de week kan best als je haar niet vet wordt.
(ik doe t 7x in de week maargoed)
ik zou het opbouwen en niet gelijk 3x in de week gaan wassen maar eerst 2 en dan 3.
en als je een goede bescherming hebt als je je haar gaat stijlen komt het wel goed toch?
anders doe je het 2x in de week stijlen en 1x niet?
volgens mij kan het best wat je wil (:

waarom wil je het vaker gaan wassen? was het gewoon zodra het nodig is, dat hangt van je haar. voor sommige mensen is 1x voldoende, anderen krijgen heel snel vet haar en dan is 2/3x per week beter!

en stijlen enzo is inderdaad niet zo goed voor je haar, maar je kunt er wel heat protecting indoen, dat scheelt al een hoop!

ik heb van nature kroeshaar en dat word eigelijk nooit vet xd , en nu ik me haar gestraight heb heb ik ook nooit last van vet haar , :blush:

Aha. Lucky you, ik was het ook bijna elke dag, anders wordt het zo vies!
iig, als het niet nodig is zou ik het ook niet doen. Want dan zou je het dus ook 3x moeten gaan stijlen en dat lijkt me, zoals je zelf ook al zegt, niet zo goed. Het kan wel, maar dan zou ik het niet elke week doen ofzo. Waarom zou je het opeens 3x willen gaan wassen eigenlijk?

Blijf het gewoon 1x in de week wassen? Dat is het beste voor je haar gewoon.

o okeeeeeee.

Misschien kan je eens langs gaan bij een afro winkeltje/kapper er zijn veel speciale producten voor kroeshaar(dat wist je vast al) maar ik denk dat zij je wel goed kunnen helpen. Ik heb geen flauw idee :stuck_out_tongue:

Ik was mijn haar elke dag en stijl en föhn het ook iedere dag. Heb nergens last van. Ik gebruik wel een goede shampoo voor beschadigd haar ofzo ook al geloof ik daar zelf niet zo in.

MAar was je echt maar 1 × in de week ? xD Wordt je haar dan niet vies ?

Nee dat is niet ranzig, dat is alleen maar beter voor je haar. Weet je hoeveel troep er in veel shampoo’s zit?

Je haar gaat echt niet sneller groeien als je het vaker wast, dus waarom zou je het vaker willen wassen? Je kunt beter je haar beschermen tijdens het stijlen en aan de lucht drogen. Het maakt toch niet uit dat het vreemd opdroogt als je het daarna toch weer in model stijlt.
Of nog beter, koop zo’n Glad&stijl crème, daarvan wordt je haar ook mooi vlak.

Ik zou het gewoon 1 keer per week blijven wassen.

En voor de mensen die het vies vinden: Als je je haar vaak wast maakt je huid meer talg aan omdat je het steeds wegwast. Dus als je haar er gewoon aan ‘gewend’ is om eens per week gewassen te worden is het NIET vies.

Ik was mijn haar ook één keer in de week. Het is voor droog en beschadigd haar niet goed om te vaak te worden gewassen. En het wordt ook niet vettig, dus ook niet vies. Natuurlijk moet je haar dat snel vet wordt wel vaker wassen. Maar droog haar hoeft echt niet vaker dan 1 of 2 keer in de week (behalve als je in de modder hebt liggen rollen of als het zomer is of je hebt gesport en je je rot zweet).

Je haar wordt sowieso al beschadigd van vanalles en nog wat op een dag XD.

[b]Wat een kinderachtige reacties zeg! Niet iedereen heeft dezelfde vettige haren. Iemand met kroeshaar of droog haar hoeft het niet zo vaak te wassen. Is niks ranzig aan. Helaas moet ik mijn haar wel minimaal 3x in de week wassen want heb zacht golvend haar. Maar als het niet gauw vet wordt en niet gaat ruiken, dan zou ik het bij 1x in de week houden.

En ik raad iedereen om te wassen met shampoo zonder -cones en sls. Dat schijnt echt slecht te zijn voor je haar.

Nadia[/b]

Idd, soms is het juist beter om minder vaak je haar te wassen.

Cones zijn niet per definitie slecht heb ik gehoord, sommige mensen kunnen zelfs niet zonder cones! Het is uitproberen en kijken hoe je haar erop reageert als je gaat wassen zonder cones… Ik ga dat binnenkort proberen :slightly_smiling_face: