Beschadiging ring

Ik heb afgelopen donderdag een nieuwe ring gekregen.
De ring is gemaakt van titanium en zilver.
Het titanium gedeelte is mat en het zilver is glanzend.

Nu ben ik geen ring draagster geweest hiervoor, dus ik draag nu voor het eerst de ring de hele dag, nacht en doe er geen gekke dingen mee.
Vrijdag viel de ring per ongeluk op de grond en was er een mini beschadiging te zien op het matte gedeelte.
Nu kan ik begrijpen dat krasjes en gebruiksbeschadiging bij ringen gaat komen, maar zo snel?
Heb de ring nu zo’n 5 dagen om en er zitten nu al wat meer mini krasjes aan de onderkant.
Geen grote krassen die een ander met het blote oog ziet, maar als ik de ring goed bestudeer, zijn ze er degelijk.

Mijn vraag dus: is dit normaal al na een dag of vijf?
Misschien ben ik een zeur hoor, want zo op het blote oog is er geen schrammetje te zien, maar ik vind het meteen zo zonde dat de gebruikerskrasjes er nu al op zitten. :frowning:
Wat is jullie ervaring daarmee?

Ja dat is redelijk normaal, natuurlijk is het zonde. Maar als je de ring continu draagt kun je dit niet voorkomen ook niet als de ring pas 5 dagen oud is. Je moet eens bedenken hoe veel je doet met je vingers, je ring zal tegen van alles aanstoten, tafelrandjes, pennen, glazen noem maar op. Zeker zilver en titanium zijn krasgevoelig, omdat het redelijk gladde oppervlakten zijn.

Ja, dat is normaal. Vooral matte oppervlakken zijn erg krasgevoelig.

Dank voor de eerste reacties.
Ik moet het even beseffen met bevestiging van anderen.
Ik vind het vooral lastig omdat ik zuinig wil zijn op dure spullen.
Ik moet er niet zoveel op letten denk ik, over een week lach ik erom.

Snap wel hoor, dat je het vervelend vind!! Zilver is inderdaad wel erg kwetsbaar en matte oppervlakten zijn dat zeker…

Wat ik trouwens vaak heb, is dat ik de eerste beschadigingen bij nieuwe dingen (sieraden, een telefoon, een iPod, nieuwe schoenen, etc) heel snel opmerk en opvallend vind en dat het lijkt alsof ergens heel snel krassen/vlekken op komen, maar dat je over een week of 2 merkt dat het niet meer is geworden. Alsof gewoon in het begin de eerste gebruikssporen ontstaan en daarna wordt het niet erger (als je er geen gekke dingen mee doet haha).

Nou inderdaad.
Het is precies zoals jij zegt!
En ik ben daar een controlefreak in want ik controleer de ring de hele tijd of er nieuwe krasjes zij bijgekomen.
Met mijn telefoon hetzelfde, er kwam een deuk in na een val. Twee dagen baalde ik ervan, nu let ik er niet meer op.
Dus ik ga er vanuit dat ik het volgende week kan hebben dat de ring gebruikerssporen gaat krijgen.