Beschadigd haar

Hey girls,

Ik stijl mijn haren al 4 jaar lang (bijna) elke dag, zonder te knippen. En ja mijn haar is super afgebroken en heel dun geworden, ik had nog tot deze zomer super lang haar echt heel mooi was het ook al stijlde ik het zolang maar binnen een half jaartje is alles weg. Ik ben toen begonnen met maskers en oliën voor me haar, ik gebruik als shampoo Andrealon Deluxe Repair en Shine ook de masker ervan en als olie gebruik ik L’Oréal Extra Ordinary oil. Ik was mijn haar ook echt heel weinig de laatste tijd, en ik weet niet wat ik verder moet doen zodat het wat sterker word, ik wil het sowieso niet knippen. Verder dacht ik aan een Keratine behandeling zodat ik het een tijdje niet hoef te stijlen. Wie heeft nog tips voor me ??

Als het kapot is, is het niet meer te fixen. Eraf knippen.

Waarom heb je het 4 jaar lang niet laten knippen? Af en toe een beetje zorgt er alleen voor dat je haar langer mee gaat.

Ik zou zeggen probeer kokosolie, maar als dat niks uithaalt kan je het beter eraf knippen.

Sowieso afknippen want je haar blijft breken en splijten als je het niet doet.

Keratine behandeling kan best duur zijn als je lange haren hebt… en sowieso gewoon afknippen wat niet meer gezond is… Ik zou je haren niet meer dan 2x per week stijlen en na het stijlen moet je wat kokos olie in je haren doen voor wat glans en verzorging.

Laat het beschadigde haar er af knippen. Het is heel vervelend maar gezond korter haar is altijd mooier dan lang dood haar. En het groeit vanzelf weer goed aan. Maar wanneer je het zo laat zullen je haarpunten alleen maar meer afbreken waardoor je het probleem blijft houden.

Ik ken het gevoel…Mijn haar is ook dunner geworden door het te stijlen en andere invloeden, maar bij mij is het gelukkig nog niet zo erg beschadigd(?)

Ik zou vooral eerst eens naar de kapper gaan, een kappersbeurt kan ook wonderen doen! Soms zijn het alleen de puntjes (misschien niet in jouw geval…) die eraf zijn, en dat het zoveel beter oogt!

Wat mij helpt is een (duurdere) kappershampoo en masker en conditioner. Ik vind de lijn van L’oreal Professionel intense repair en keratine refill echt heel goed!

Over het stijlen, probeer het te minderen. Sowieso als je je haar weinig wast, blijft het steile er toch wel even inzitten? Gebruik anders producten waardoor je steile haar langer blijft. Altijd heat protector. En doe af en toe eens iets anders met je haar (ik weet het, dat mooie steile haar dat je krijgt… :flushed: )
Ik heb ook een fohnborstel die je haar redelijk stijl maakt. Misschien is dat iets?

Zou helemaal stoppen met stijlen (is moeilijk maar is me ook gelukt) en tot je schouders knippen aangezien als je puntjes gespleten zijn ze door blijven splijten en splijten dus serieus ga naar de kapper!

Gebruik geen shampoo meer (ik weet het klinkt vies, maar in shampoo zitten veel slechte chemicalien die je haar alleen maar beschadigden! Gebruik het zelf bijna nooit en maar haar is gwn fris), gebruik gewoon alleen conditioner en doe het in je haar alsof het shampoo is.

Zou verder ook je haar niet meer kammen maar soort van kammen met je vingers, als je haar zo beschadigd is is het zoooo gevoelig en breekt het zo af. Dit heeft mij zoo erg geholpen! Als je het met je vingers doet voelt je echt de knopen en kan je ze voorzichtig losmaken ipv met een kam ze eruit te rukken