beschadigd haar

hallo, ik heb een vraag en ik hoop dat iemand mij kan helpen…

ik heb heel erg dik en pluizig haar, zo erg dat het er echt niet uit ziet als ik er niks aan doe. dus de enige oplossing is stijlen met een stijltang. hierdoor breekt het enorm af enis mijn haar al 5 jaar dezelfde lengte, daarom wil ik ook echt niet meer stijlen.

nu vraag ik me af of iemand enig idee heeft wat ik kan gebruiken of doen zodat ik niet hoef te stijlen maar het er wel normaal uit ziet.

Ik zou dat wat beschadigt is afknippen anders blijft het afbreken. Voor de rest weet ik niet hoe je je haar verzorgd maar misschien een idee om 1x in de week een haarmaskertje te doen en ook niet te vaak wassen want dat kan je haar ook beschadigen.

Ik geloof niet dat je haar er niet uitziet in natuurlijke staat (: Ik zie regelmatig mensen met dik pluizig haar en dat kan er ook prachtig uit zien. Ik vind het soms juist mooi, zo’n “wolkje” om iemands hoofd. Het is heel normaal om een tijdje te denken dat je natuurlijke haar niet mooi is (mensen met krullen willen steil, mensen met steil haar willen krul, etc) maar hoe sneller je je natuurllijke haar accepteert, hoe beter het eruit gaat zien.
Misschien kan je eens in de zoveel tijd (week?) een DIY haarmasker maken met bijvoorbeeld combinaties van kokosolie, avocado, ei, olijfolie en honing. Ga naar een goede kapper die je kan adviseren hoe je je natuurlijke haar het beste kan dragen en verzorgen.