beroerte.

hallo iedereen.

ik wil graag mijn verhaal even kwijt omdat ik er soms er mee zit.

mijn moeder heeft in november een zware beroerte gehad, en kan nu heel veel dingen niet meer. sinds november ben ik ook stuk volwassener geworden omdat ik heel veel in het huishouden moet doen en me moeder met alles moet helpen. Me moeder zit nu in een rolstoel, niet omdat ze niet kan lopen maar omdat ze niet lang kan lopen. Ze hoeft maar een klein rondje te lopen en ze is bek af. Het zelfde met het huishouden.

Ze doet soms ook stomme dingen zoals dan wil ze haar bril opzetten maar dan pakt ze haar glas drinken, ze weet soms niet hoe de kraan aan moet of doet shampoo op haar tandenborstel. we lachen er altijd wel om maar het is natuurlijk wel triest.

Drukte kan ze ook niet goed aan, dan trekt ze zichzelf altijd terug en ze kan ook niet alleen naar buiten gaan. Ze ziet al het verkeer op haar af komen.

zijn er meiden die hun ouder ook een beroerte heeft gehad ? en hoe gaan jullie er mee om?

dankje :slightly_smiling_face:

Mijn moeder heeft 3 hersenbloedingen gehad… en mn oom ook 1tje… en mn tante…
Mijn moeder kan nu ook vanalles nietmeer… En ja dat is kut…
Maar je moet jezelf een beetje aanpassen… En dat is heel moelijk…
Je moet ook heel veel gedult hebben… Ik word en soms ook helemaal gek van dat ze sommige dingen gewoon niet kan, mara op zulke momenten denk ik gewoon, Ik moet blij zijn dat ze er nog is…
Als ik daaraan denk helpt het heelerg voormij…
Ik weet niet of je hieraan wat hebt, maar misschien kan je er wat mee…
Sterkte!

xx

Wat erg voor jou en je moeder! En lijkt mij ook heel erg moeilijk!
wonen jullie met zijn tweeën?
Sorry, zou je egt willen helpen!:heart: Heel veel sterkte!:heart:

Mijn opa heeft een beroerte gehad. Hij is kort daarna overleden…
Sterkte!

ja je moet erg geduldt hebben. Dat merk ik wel. Ben ook al vroeg volwassen geworden volgens mijn familie.

mijn vader is vrijdag zaterdag en zondag thuis…
ik heb nog 3 broers en een zus maar die zijn al uit huis.

@boterhaminvasie echt ik herken je verhaal heelerg…
Het is bij mij nu al een heletijd geleden en ik moet nogsteeds heelveel gedult hebben… Ook ik ben heel vroeg volwassen geworden, maar dat hoeft niet persee slecht tezijn…
naja als er wat is mag je me noten ofso(:

xx

@lalacupcake

dat ik volwassener ben geworden is ook positief, ik moet sinds kort me moeder ook helpen met douche , met alles klaarzetten.

dankje :slightly_smiling_face:

m’n opa heeft een beroerte gehad, hij heeft het overleefd, maar ik merk nu ook als hij bij ons huis is, dat je heel veel geduld moet hebben en dat hij veel namen en dingen is vergeten die hij zegt! maar heel veel sterkte!

@dreamenjoylove , als mijn moeder complument geeft steek ze ook wel eens haar middelvinger op

dat heeft m’n opa niet, hij verteld soms verhalen waar niks van klopt, hij vertelde laatst aan m’n vriend en aan mij; dat hij was geopereerd aan ze hoofd en dat hij last had van z’n been en niet kon lopen en dat soort dingen heeft hij wel vaker. maar echt ik weet hoe vervelend het al is met m’n opa, laat staan met je moeder! :frowning_face: echt, ik wou dat ik kon helpen! sterkte!

Ik vind het echt kut voorje… ik weet nu gewoon precies wat je doormaakt…
naja als er wat is een vraag ofso of als ik kan helpen, echt, note me!!

xx

Mijn moeder heeft drie keer achter elkaar een lichte beroerte gehad vorig jaar. Ik moest toen ook meer doen in het huishouden, maar doordat het maar lichte beroertes waren knapte ze snel weer een beetje op. Nu wordt ze gemonitoord in het ziekenhuis en probeert ze te stoppen met roken (verstandig…).

Ik vond het een lastige periode. Niet omdat ik meer moest doen in huis, maar vooral omdat ik me zorgen maakte.

Maar in ieder geval heel veel sterkte! Je kan het beste er gewoon voor haar zijn.

dank jullie weL :grinning:

mijn moeder had ook sinds half jaar auto rijbewijs en werkt nog maar net weer een jaar… ze is alles weer kwijt :frowning_face:

myn moeder mocht eerst een halfjaar niet rijden. toen kreeg ze een tia, weer een halfjaar niet rijden, en toen epileptie… Dus nu moet ze wachten op toestemming van het cbr…(volgensmy heet dat zo)
Ook moest ze eerst stoppen met werken, en nu is ze het voorzichtig weer aan het opbouwen… tja…

mijn moeder kan nooit meer auto rijden… maar sinds deze week gaat ze 1x in de week naar het werk voor een uurtje…

Sterkte iedereen!

is er nog een kans dat ze iets beter hersteld?
Want de artsen zeiden ook dat mn oom eeuwig verlamd zou blijven maar door oefeningen enzo is ie nu nogmaar alleen aan zn hand, arm,been en gezicht een kleinbeetje verlamt…