Beroerd door appelsap

Ik wordt heel erg beroerd van koude appelsap.
Ik kan alleen appelsap drinken als die warm is, en dat is niet te drinken
Ben dan misselijk, hoofdpijn en voel me heel zweverig.
Ik drink dan bijvoorbeeld thee of water om van de misselijkheid af te komen. Alleen dat werkt niet.

Hebben jullie misschien nog tips wat ik kan proberen?

Het zou een allergie zijn maar wat is de reden dat je zo graag appelsap drinkt. Je kan toch ook andere dingen drinken?

Ik vind appelsap gewoon lekker om eens in de zoveel tijd te drinken.

Appelsap is eigenlijk puur suiker en daardoor puur troep. Je suikerspiegel kan zo snel pieken dat je misselijk kunt worden. De combinatie met een koude drank gaat blijkbaar niet goed.

Ik zou het helemaal niet drinken. Alle vruchtensappen zou je eigenlijk beter laten staan, als gezondheid je iets interesseert. Dat je het lekker vind, snap ik, je brein vind suikers heel lekker, maar het is een kwestie van wennen en dan geef je er niks meer om.

Pfft… Mijn gezondheid interesseert me ‘iets’ en ik drink echt wel af en toe iets met veel suiker. Niet iedere dag, maar af en toe.

Snap ik, welke soort drink je?

Misschien moet je accepteren dat je niet tegen appelsap kan en een ander soort drinken vinden!

Af en toe maakt natuurlijk niks uit. Ik eet ook wel eens patat. Maar, sommige mensen drinken elke dag cola bijvoorbeeld. Dan vragen ze zich nog af ook waarom hun gebit zo slecht is en hun buik zo dik, behoudens dat ze vaak ook weinig energie hebben.

Tja, dat is dan hun keus. Je mag er ook voor kiezen elke dag cola te drinken en dat dat ten koste gaat van je gezondheid. Het blijft ook een beetje geluk hebben in het leven, al helpt gezond leven wel mee.

Ik ben zelf strict maar ik probeer niet te oordelen over anderen. Ik drink bijvoorbeeld geen alcohol en vind er ook wel iets van als je kijkt naar de gezondheidsgevolgen van alcohol. Maar goed, zoveel mensen in mijn omgeving die 90 jaar zijn geworden met dagelijks wijn en iedere week friet. En die 90 moet ik nog maar halen…