Ik ben het er dus totaal niet mee eens dat het ‘zonde’ zou zijn als je iets gaat doen wat zogenaamd onder je niveau is.
Hoezo zou je iets moeten doen wat bij je niveau past, terwijl je iets leuker vindt wat misschien niet bij je niveau past. Natuurlijk moet je wel nagaan of het inderdaad ook realistisch is, want een goed inkomen krijgen met fotografie en zingen is inderdaad echt lastig.
Ik heb ook universiteit gedaan, maar heb weinig ambities om iets te doen op dat niveau.
Misschien kun je ook gewoon kijken naar wat je zou willen studeren ipv wat je zou willen doen. Ik ben een studie begonnen zonder echt een precies beeld te hebben van wat voor beroep ik zou willen hebben later en dat is gedurende de studie wel gekomen.
Misschien kun je ook wel gewoon een paar tussenjaren nemen. Het is echt niet erg om na je eindexamen even te kijken wat je wil (misschien kun je met je bandje wat geld proberen te verdienen, misschien kun je gaan reizen, etc.) en dan na een aantal jaar eventueel nog een studie doen.