Beroep of Liefde?

Hallo Girlscene leden,

Ik zit met een probleem en het heeft hiermee te maken:

Stel, je hebt een baan die je al altijd wou hebben.En je hebt een man(echt je man met wie je getrouwd bent…Of je verloofde of een vaste vriend het gaat erom dat jullie toekomstplannen hebben.Dus niet een ‘flow’).
En je man zegt dat hij het liever een andere baan neemt omdat hij het er niet mee kan leven met je beroep
Voorbeeld 1: Jij bent stewardess. Hij vind het moeilijk om je zo weinig te zien.
Voorbeeld 2: Jij bent dokter. Hij vind het moeilijk omdat je ‘bepaalde plekken’ van een ander man aan raakt.
Voorbeeld 3: Jij bent politie agent. Hij vind het te gevaarlijk.

Het gaat er om dat hij er niet blij mee is met wat jij dagelijks doet.

Wat zou jij kiezen. Je beroep of de liefde van je leven?
En waarom?

Als een man mij verbied om een beroep uit te oefenen, mag hij sowieso gewoon een end oprotten. Geen enkele man mag mij óóit iets verbieden wat ik graag doe. Hij moet mijn passies waarderen, en mijn beroep zit daar bij.

En ik hoop dat alle meisjes er zo over denken.

Zo denk ik er ook over, @faalhaasje

Eens met faalhaasje.

Opleiding gaat voor liefde, liefde gaat voor baan. Dat is bij mij in ieder geval op het moment wel zo. [opleiding gaat even voor] :slightly_smiling_face:
Je kunt ook proberen te combineren of een compromis te krijgen ofzo.

Maargoed, je kan het niet echt weten totdat je in zo’n situatie zit. Want wie weet houd je meer van je baan dan je man op dat moment. Als je dat weet is de keuze makkelijker gemaakt dan als je moet gissen over wat je misschien zou doen als je ooit in zo’n situatie zat. Toch zou ik een persoon verkiezen boven iets dat je doet. Heb toch het gevoel dat liefde iets is wat ik liever heb. Toch is het wel belangrijk met iemand te zijn die jou de dingen gunt die je gelukkig maken.

Simpel; kies voor jezelf.

Ik snap wel dat een man bezorgd kan zijn als je bijvoorbeeld politieagente bent, maar aan de andere kant moet hij ook maar van je houden zoals je bent.

Ik zou het lief vinden als mijn man bezorgd om me was maar ik zou er niet mijn baan voor opgeven. Hij is niet de baas over mij en hij moet zich maar over die bezorgdheid heen zetten.

(Dat van die stewardess vindt ik onzin, dat wist die man waarschijnlijk al toen hij iets met haar begon. Dokter eveneens, dat is toch helemaal niet intiem? Je bent geen prostituee of iets dergelijks, je maakt mensen beter.)

“sommige vrouwen kiezen ervoor om mannen te volgen. Andere vrouwen volgen hun dromen. Als je je afvraagt wat je moet doen, bedenk dan dat je carrière je nooit wakker zal maken om te zegen dat-ie niet meer van je houdt” Lady Gaga

Ja ik heb ook wat vage voorbeelden gegeven.
Maar het gaat er gewoon om dat hij het absoluut niet accepteert wat jij doet.

Nu ben ik gewoon heel erg benieuwd wat je doet. Aangezien er zo’n groot verschil zit tussen alle beroepen.

Kun je zeggen wat je beroep is, en waarom je man het niet accepteerd? Dan kunnen we ons beter inleven in de situatie.

Als een man het ook maar in zijn hoofd haalt dat hij mij iets kan verbieden moet hij wel op zijn hoofd gevallen zijn als kind.

Ik ben trots en openlijk een radicaal feminist, hij zou doof en blind moeten zijn om dat niet door te hebben. Als hij dan nog zou durven mij iets te verbieden moet hij ook dom zijn, en domheid accepteer ik niet in een partner.

(ik zou niet willen kiezen tussen een partner en een baan. Maar het feit dat iemand jouw leven wil dicteren geeft aan dat het geen geschikte partner is)

Dan kies ik voor mijn beroep. Als een jongen/man niet accepteert wat ik graag doe, dan accepteert hij mij niet zoals ik ben en dan moet hij maar iemand anders zoeken met een baan die hem wel aanstaat of iemand die hij wel kan verbieden om die baan uit te oefenen. Zo geld het voor mij trouwens niet alleen met een baan, maar met alles wat hij me zou verbieden.

@faalhaasje&WinterFairy; :laughing: ik snap dat het jullie erg nieuwsgierig maakt.
Ik ben gewoon een student die IBS doet.
En ik wil later iets in de toerisme doen. Hij verbied mij niks.Maar toen ik het aan hem vroeg hoe hij het zou vinden als ik later in het buitenland wil studeren…Werd hij er niet blij van.
Maar dit is mijn opleiding en die zou ik voor niemand opgeven

Maar dit heeft maar een beetje te maken met wat ik jullie vroeg.
Ik was gewoon benieuwd wat jullie zouden doen als hij jullie echt verbied.

ik vind een carriere belangrijker

Als mijn vriendje mij zou verbieden om te studeren/werken wat en waar ik wil dan zou ik het onmiddellijk uitmaken. Dat bepaal ik zelf wel.

Je moet doen waarvan je zelf denkt dat het het beste is. Hij moet
dat dan maar accepteren. Je kunt natuurlijk wel een beetje rekening met hem houden, maar het moet ten koste van jezelf gaan.

dit

Het gaat me er dan niet per se om dat ik mijn baan belangrijker zou vinden dan mijn liefde, maar puur om het feit dat ik niks verboden wil worden.