Berlijn clubs ID check

Hallo iedereen,

Ik kan met wat vrienden mee naar Berlijn als examenreis. Alleen is het probleem dat zij allemaal al 18 zijn, en ik pas 1 week na de reis 18 word. De clubs in Berlijn zijn 18+, tenminste mijn vrienden gaan naar de 18+ clubs. Nu vroeg ik me af of iemand weet of ze in Berlijn veel je ID checken. Dus of het zin heeft om mee te gaan. Ik heb zelf zoiets van het scheelt 1 week en ik zie er ouder uit, dat het wel mee zal vallen, maar misschien zijn ze er wel heel streng in. Is iemand in Berlijn geweest en weet die hoe streng ze in die ID-checks zijn??

Ik ga deze week naar Berlijn met school, maar mijn leraar zei dat ze wel heel streng zijn qua alcohol en drugscontrole en dat heel vaak de politie erbij gehaald wordt. Ik zou in ieder geval altijd je id bij je hebben.

Ik zou het niet doen, volgens mij zijn ze nogal streng daar met dat soort dingen.

ah zoiets heb ik ook, ik word nét na mijn excursie 16 :frowning_face:

ik heb geen idee hoe streng het daar is, in elk geval succes…

ik denk dat ze over 1 weekje niet moeilijk doen hoor, maarja het ligt er ook aan wie je tegenover je heb staan.

Nou ja politie uit Duitsland is nogal streng…

Waarom willen je vrienden dan per se naar 18+ clubs?

Ik zou het risico niet nemen en gewoon naar een andere club gaan.

Duitsers houden van regeltjes…

Maar ik zou wel gewoon mee gaan, kroegjes etc. zijn toch niet 18+?

Nou ja, ze willen ook naar 18+ clubs…en omdat ik in eerste instantie niet mee zou gaan, vind ik het lullig om van ze te verwachten dat ze dan alleen maar naar dingen onder de 18 moeten gaan voor mij. Maar inderdaad kroegjes zijn niet altijd 18+… mmm ik vind het lastig. :wink:

Hier mag je een week voordat je 18 word binnenkomen, misschien is er daar ook wel zo’n regel. 1 weekje is namelijk wel heel lullig.
Praat er in elk geval over met je vrienden, dat als het niet lukt ze het niet erg vinden om naar clubs of kroegen onder de 18 te gaan.

hahaha jaa ze zijn streng, maar wij kwamen overal binnen.
Gewoon gaan en proberen, als t niet lukt, dan ga je naar iets anders;)
ga naar The Matrix → topnacht gehad daar:D!!

Het valt allemaal wel mee daar hoor. Ze denken dat ze streng zijn en zien er belachelijk uit, maar als je erin mee lult, lul je jezelf er zo uit.
Ik kreeg mn eerste keer in berlijn een boete voor de metro, omdat we dagkaartjes hadden gekregen van school, bleek dat je die toch nog moest stempelen, E40 boete, of we daar en daar even wilden pinnen.
Rot op, ik heb expres geen woord duits gesproken, gewoon keihard er tegenin gegaan in t Engels, en nooit meer iets van gehoord, terwijl ze wel mn postcode etc vroegen (en ja ik heb mn goede adres+postcode gegeven).
Dus ja, het is het proberen waard:)

Ben daar geweest (ook in die clubs) en ja ze zijn wel streng.