berichtjes van ex

Met mijn ex heb ik ongeveer een half jaar iets gehad: van juni tot november. Ik heb het uiteindelijk uitgemaakt omdat hij met problemen zat waar ik hem gewoon niet verder mee kon helpen, hoe graag ik dat ook wilde en daardoor in een negatieve spiraal raakte. Tegen het einde van mijn relatie met hem ontmoette ik een andere jongen, die mij in liet zien dat de relatie die ik op dat moment had niet goed voor mij was.
Voor mijn toenmalige vriend was dit een enorme shock en hij was er kapot van. Ik wilde liever geen contact meer met hem omdat het alles alleen maar moeilijker zou maken, maar dat vond hij moeilijk. Hij bleef me appjes sturen en me opzoeken. Intussen kreeg ik iets met die andere jongen, en tijdens carnaval hebben mijn ex en vriend staan praten, en zei mijn ex dat hij me terug wilde als hij de kans kreeg. Daarnaast zoekt hij contact met mijn vriendinnen en kreeg ik gisteren toch weer een berichtje van ‘heei’. Toen ik het mijn vriend vertelde merkte ik aan hem dat hij het niet prettig vond.

Het liefst negeer ik het berichtje maar ik wil toch vriendelijk blijven, want in principe heb ik geen rede om heel lullig te doen. Toch?
Wat moet ik reageren?

klinkt een beetje alsof hij je ‘stalkt’ of dat in ieder geval van plan is.
Ik zou er niet op reageren. Als hij zo door gaat, zou ik hem blokkeren. Ik vind het namelijk niet echt normaal dat hij zegt tegen jou vriend dat hij je terug wil.

Ik zou hem gewoon op een vriendelijke manier duidelijk maken dat je liever geen contact meer met hem wilt hebben omdat je gewoon verder wilt gaan met je leven

Praat erover met je vriend. Als hij er echt meezit zou ik die ex blokkeren, gewoon voor hem (en stiekem is dat voor jou ook gewoon beter).

Klinkt heel herkenbaar. Een vriendin van mij had dit ook. Je kunt hem het beste in een berichtje duidelijk maken dat je op welke manier dan ook geen contact meer met hem wilt, en dat ie ook jou vriend, vriendinnen (en familie) met rust moet laten. Als je gaat reageren blijf je met hem aan de gang (hoe lief zijn berichtjes ook bedoelt zijn, geloof me ik heb hier ervaring mee), je moet duidelijk zijn en proberen hem zo veel mogelijk te ontwijken.

Ja, ik heb het hem ook wel duidelijk gemaakt, maar hij komt steeds met het verhaal dat het ‘vriendschappelijk’ is en nog gewoon contact wil als vrienden.

Dan zeg toch gewoon dat je ook geen vrienden meer wilt zijn, gewoon contact kappen met die handel want je krijgt er alleen maar meer problemen door.