Bepaalde doel in je leven bereiken

De titel zegt het al!
Wat is nou je bepaalde doel die je echt in je leven wilt bereiken?
&dat je dr 100% achterstaat en de alles voor zou doen om het te kunnen bereiken?
De mijne zijn [tot nu toe tot m’n 18e]

Nu 14e; Bezig met goeie cyfers halen, en examen vakken voldoende doorstaan.
15 : Werken [Bijbaantje]
16: Examen halen > VMBO diploma halen > Opleiding psychologie beginnen
scooter rijbewijs halen & sparen voor scooter
17: iemand weer opzoeken die ik dan na 3jaar niet meer gezien heb
18 : rijbewijs halen!

Ik wil na mijn eindexamen in Engeland studeren, en nog een wedstrijd van Liverpool bezoeken in het huidige stadion (er wordt over een paar jaar een nieuwe gebouwd, dus… :stuck_out_tongue:)

Ik heb nog wel meer ‘doelen’, maar dit zijn echt 2 dingen die ik heel graag wil bereiken. En natuurlijk gelukkig/gezond zijn, en ik wil ooit trouwen.

Ik heb geen doel.

HAVO diploma halen → Film academie in Londen beginnen en afmaken → Geweldige kaskrakers op mijn naam hebben staan → Een bankrekening van minstens een getal met 6 nullen → Een prachtig huis kopen met een autootje → Op gewicht en gezond blijven → En nog veel meer :astonished:

Het doel van de mensheid is voortplanten. (als je klopt)
Dus eigenlijk is dat het hoofddoel voor iedereen en is de rest alleen maar bijzaak.

Nogal overhaaste generalisatie; wie heeft er ooit bedacht dat dat voor de hele mensheid zo is? Mijn voornaaste doel is geen kind krijgen
http://forums.artofwarcentral.com/images/smilies/BAC2baby008a.gif

Gelukkig zijn en mensen helpen.
Of dat is met vrijwilligerswerk/gewoon werk of whatever is, maakt me niet uit.
Maar ik wil iets nuttigs doen en me daar goed bij voelen.

En ik wil een lieve man + kinderen, verder maakt het me allemaal geen reet uit.

16 - Overgaan naar VWO6.
17 - Rijbewijs halen & slagen VWO6.
18 - Samenwonen met mijn vriendje, beginnen aan mijn opleiding verloskunde.
zoiets.

Alvast sorry dat ik je plan naar beneden haal
je doet vmbo. Psychologie is universiteit dus heb je vwo nodig. toegepasde psychologie is hbo. er is geen mbo opleiding

Being happy is mijn enige doel. De rest intresseert me geen kloot x]

De wereld veroveren en haat en verderf verspreiden over de gehele mensheid.

alles kan. dus ik geloof ik in je =D

Het is helemaal geen drogreden.
Zonder voortplanting, zou jij niet bestaan, zou de mensheid niet bestaan. Het doel van elk soort op deze wereld is voortplanting.
Misschien is het jouw doel ook niet, maar daar had ik al wat over gezegd in mijn vorige post.

Biologie is niet lief. Ooit gehoord van ‘survival of the fittest’? Dat betekent dat de sterkste overleefd, dit gebeurd, zodat een soort gezond blijft en niet afzwakt zodat de hele soort doodgaat. Slechte genen gaan dood, goede genen worden doorgegeven aan de nabestaanden voortplanting
Volgens die regel verzwakt de mensheid zich, mensen met ziektes zouden doodgaan, mensen met nadelige genenafwijkingen ook (denk aan het syndroom van down, nu moet je niet gaan denken dat ik tegen mensen met afwijkingen ben, want dat is niet zo, dit is puur biologische kennis)

Dus mensen die niet voort willen planten, hebben een foutegenencombinatie, waardoor ze niet bedoelt zijn om voort te planten.
Je denkt daar natuurlijk als je 12-13-14 of weet ik veel hoe oud je bent, niet over na. Maar als je goed in elkaar zit, uiteindelijk wel. Dat is natuurlijk.

echt bijna iedereen begint over examens, diploma’s, baantjes en weetikveel wat nog meer.
Ben ik dan de enige die gewoon happy wil zijn, en leuke dingen wil doen enzo. Snap ook wel dat je niet alleen maar leuke dingen kan doen in 't leven, maar komop. Is een baan en diploma’s echt alles waar we voor leven?
Hmm. oke, genoeg gezeurd XD

mijn enige doel: gelukkig zijn, en mensen helpen om gelukkig te zijn.

Beter het topic door lezen? Je bent dus niet de enige, zie DeRozeAnus.

of jij beter lezen? ik zeg namelijk bijna iedereen.

heb ik nou eindelijk een medestander gevonden? :smiling_imp:

HAHA ! Jij denkt, ik deel m’n bio kennis even aan iedereen mee?
Sorry hoor, maar het kan wel zo zijn dat het in de genen van de mensheid zit om kinderen te krijgen, maar dat hoeft het DOEL van mensen nog niet te zijn. En al helemaal niet het voornaamste doel. Het kan best zijn dat mensen kinderen willen, dus dan sterft het niet uit. Maar er zijn er ook een heleboel die bijvoorbeeld hun carrière op de eerste plaats willen zetten, en niet om voortplanting geven. Zo sterft het niet uit, en kunnen de mensen met de zogeheten ‘foutegenencombo’ toch nog doorleven :pensive: Als iemand graag kindjes wilt baren, en dat haar doel is, prima.

[nohtml][b][message=4160960,noline]xLOVESPARKLE schreef op 06 October 2009 @ 17:44[/message]:[/b] De wereld veroveren en haat en verderf verspreiden over de gehele mensheid.[/nohtml]

Jup , en zoveel mogelijk mensen aan het huilen krijgen in de tussentijd :grinning: