Benzoylperoxide hydrogel, ervaringen?

Hoi!

Ik heb laatst deze gel gekocht, maar ik durf hem eigenlijk nog niet te gebruiken omdat ik er slechte verhalen over heb gehoord:rode en zeer uitgedroogde huid. Nu vroeg ik me af, als je het op 1 klein plekje smeert ipv je hele gezicht, krijg je dan ook een uitgedroogde huid? Iemand ervaringen mee?

Bedankt!

Het droogt wel uit ja maar dat is juist de bedoeling van het product. Het is geen creme voor je hele gezicht dus ik zou het inderdaad maar op kleine plekjes smeren, dan valt de droogte denk ik wel mee.

ik gebruik het, het werkt wel god tegen puisjes, maar droogt wel erg uit idd. Gewoon alleen op je puistjes smeren en niet over je hele gezicht :slightly_smiling_face:

ik smeer het altijd 's avonds op en dan in de ochtend dagcrème

Benzoylperoxide is bedoeld voor ‘echte’ acne, dus niet voor een huid die gezond is met slecht enkele hier en daar een onzuiverheid. Als je het dan toch perse wil gebruiken doe alleen dan een beetje op de onzuiverheden zelf en niet over de gehele huid want dan droogt alles uit en word het gevoelig. Ik snap ook niet zo goed dat je dit hebt aangeschaft. Over het algemeen schrijven artsen benzoylperoxide voor bij acne en niet bij simpele onzuiverheden… Veel te heftig voor de huid zonder acne.

Ik heb zelf wel laat van acne. Het zijn geen simpele kleine onzuiverheden, maar het Zit niet op mijn hele gezicht.
Ik wil daarom alleen de plekken insmeren waar het heel erg is. Ik vroeg me af of je, wanneer je alleen op kleinere oppervlakken smeert, je hele huid droog wordt.

Helpt supergoed! Kijk wel uit dat je er niet teveel op doet en niet te vaak want anders krijg je schilfers :dry: