Bento-Box Topic!

Hey meiden!
Ik dacht ik open een topic over Bento Boxes
Ik wil kijken of er meerdere meisjes op GS aan Bento-Boxes doen.

Bento-Boxes
Een Bento-Box is een lunch trommel waar je van rijst,kip,fruit,groenten en ei schattige dingen maakt zodat degene die van de Bento-Box eet het leuker vind om het eten te eten.
Deze eettechniek gebruiken moeders in Japan vooral.
Ik doe zelf ook aan Bento-Boxes ik vind het heel erg leuk.
Ook om de Bento-Box te maken.

Bento-Inspiratie:

Youtube how to Bento

X :hugs: Bye

Leuk idee haha

Jaaa dat is zo leuk! maar ik kan nergens fie boxen vinden in nl:(

Super leuk :grinning:

ooooh dat is zo vet! alleen ik ben te lui :’)

Hahaha

Oh dat is leuk ja en schattig alleen waar kun je zo’n speciale (brood?)trommel vinden en wat voor dingen zou je er bijvoorbeeld in kunnen doen? Ik zie mezelf namelijk niet echt rijst mee naar school nemen, haha :’)

Jaa! Dit heb ik vrij lang gedaan op de middelbare school! :grinning: Ik had mijn bentoboxen op ebay gekocht. Nu ben ik meestal te lui om dit te doen. ^^’

Ik heb vorig jaar een bentobox gekocht en nu net op een animeconventie een nieuwe gekocht ^^ nog maar een paar keer iets gemaakt, maar het is erg leuk om te doen!

Het ziet er wel echt heel leuk uit! Alleen ben ik er wel te lui voor denk ik :’)

Nou als je van komkommer hou zou je gras kunnen maken met die komkommers en Worstjes daar kan je octopussen van maken ( snij aan de onder kant 4 reepjes en kook het in heet water op middel vuur dan heb je worstjes octopussen.
Je zou bij een Japanse winkel kunnen kijken ! Daar heb ik die van mij ook vandaan.

op de vierde foto heb je een lieveheersbeestje met brood en kaas dat is ook leuk en niet echt rijst-achtig haha

Ik ga dit ook proberen!! maar als je bijvoorbeeld appel in schijfjes meeneemt dan wordt dat toch bruin en als je bijvoorbeeld sla meeneemt dan wordt dat slap. Zijn er dingen om te voorkomen dat je eten ´verlept´?

Is het niet juist de bedoeling dat je iets maakt met restjes van de vorige dag, in plaats van dat je uren bezig bent met leuke vormpjes e.d. (Waar het natuurlijk ook om gaat, maar je snapt me.) Of heb ik het verkeerd begrepen?

Ik vind het wel heel grappig trouwens, zie het mezelf alleen niet doen… Mijn moeder was vroeger altijd wel heel creatief. Dan maakte ze bijv. poppetjes van fruit en sate prikkers of sneed ze mijn appelstukjes als ‘frietjes’ zodat ik het lekkerder vond, haha. Ik dacht toen ook echt dat appelfriet iets heel anders was dan normale appel.

Op appel (en ander fruit) kun je citroensap doen en dan wordt het niet bruin. :slightly_smiling_face:

een vriend van mij heeft dit ook vaak, zo schattig

Nog nooit meegenomen, ik vind het zo zonde om zoiets moois te eten. En het kijkt je ook zo zielig aan… xD

http://data.whicdn.com/images/6521606/tumblr_lfedsjtpvA1qg68mvo1_500_large.jpgp

Ik lust ook geen rijst in combinatie met sla of fruit ofzo. Maar het lijkt me wel leuk om een keertje in de zomer een fruit-bento-box te maken :grinning: Als je op fruit citroensap doet en je stopt het in je kluisje ipv je tas blijft het wel redelijk volgens mij.

Ontzettend leuk, ik had er al wel eerder wat van gehoord. Maar nemen jullie dat dan mee naar de school/werk als lunch? En hoe lang ben je daar dan mee bezig, lijkt me best veel werk namelijk. Ik maak altijd alleen maar een simpele wrap met groenten als lunch. Ben je hier niet heel lang mee bezig? (Sorry, vraag het me gewoon af). Wel echt een gaaf idee.

Wow dit is echt gaaf! Ik denk alleen niet dat ik er 's morgens nog eerder uit zou komen om een half uur met m’n lunch voorbereiden bezig te zijn. Maar echt heel leuk!

Ik neem het mee naar me theaterschool en soms voor de lunch… Ik ben er de dag ervoor een half uurtje mee bezig ik wil niet te ver gaan want zoveel tijd voor lunch heb ik niet maar op me theaterschool eet je meestal pre-dinner dus dan is een simpele bento box ideaal!