Benieuwd... Ex terug verhalen

Hey girls

Ik hoor regelmatig verhalen voorbij komen, ook van m’n vriendinnen, die terug samen zijn met hun ex.
Soms van koppels waarbij je denkt “waarom zijn jullie uit elkaar??” of soms van koppels waarbij alles er op wijst dat ze nooit meer samen komen, en het dan toch gebeurd (en ook happy verder leven…).

Nu mijn vraag aan jullie, wat zijn jullie (positieve / negatieve) ervaringen of verhalen omtrent een ex terug nemen. Heb jij of je vriend het uitgemaakt en wat was de reden, en zijn jullie weer samen gekomen?
Ik was zelf altijd van het principe dat je nooit een ex moet terug nemen tot ik zelf in het schuitje zat. Vaak is er nog veel liefde in het spel, in mijn geval toch, maar een mens maakt soms foute beslissingen…

Thanks girls ik ben benieuwd! XX

Ik heb op mijn 14e 7 maanden een relatie gehad met een jongen en dat ging toen uit omdat hij geen verantwoordelijkheid kende en zijn ‘lang leve de lol’ mentaliteit. Ik zag hem weer op mijn 19e en toen kreeg ik weer een relatie met hem van 10 maanden. Dit is ook weer uitgegaan vanwege precies dezelfde reden. Ik had gehoopt dat hij inmiddels verstandiger was geworden maar dit blijkt niet zo te zijn. (er zijn nog veel meer redenen waarom het niet werkte maar dat laat ik terzijde).

In mijn ervaring werkt teruggaan naar een ex 9/10x niet. Ik ben wel blij dat ik het heb gedaan want zo heb ik er een punt achter kunnen zetten. Als ik dit niet had gedaan had ik altijd toch een bepaald gevoel gehad dat het misschien wel had kunnen werken als we wat ouder waren.

Het is ooit een keer uit geweest tussen mij en mijn vriend. Ik kreeg een relatie met hem toen ik 12/13 was, het is na 4 maanden uit gegaan omdat hij was vreemdgegaan tijdens carnaval. Het is ontzettend slecht uit gegaan, maar daar ga ik verder niet op in. :cold_sweat:

Ongeveer 3 jaar later kregen we contact, hij had het vaker geprobeerd maar ik negeerde altijd z’n berichten. Hij voelde zich heel schuldig en uiteindelijk hebben we weer afgesproken en dingen uitgepraat. Het is nu 1,5 jaar later en we hebben nog steeds een relatie.

Ik denk dat teruggaan naar een ex niet echt werkt, of jij of je ex moet écht verandert zijn. Ik ben ontzettend blij dat ik uiteindelijk weer terug ben gegaan naar hem, ondanks dat ik in het begin heel erg bang was dat hij zoiets weer zou flikken bij me.
Hopelijk heb je hier iets aan haha :cold_sweat:

Hahaha telt teruggaan naar je ex als je ‘relatie’ is begonnen als je 9 bent hahaha…
We hadden dus vanaf groep 5 tot halverwege groep 7 een ‘relatie’ en toen een paar maanden later tot eind groep 8.
Toen waren wij een van de weinige die t zo lang met elkaar uit hielden :slightly_smiling_face:

Maar als ik er zo op terugkijk hadden we meer verkering om t verkering hebben dan dat we écht verliefd waren haha

Ik had een vriend, van mn 14e tot mn 15e. Ik kwam in de relatie met dat die met een hoop bullshit zat, hij heeft zich in dat hele jaar daar niks over gezegd, maar ik ben hsp (hoogsensitief) dus ik voelde dat altijd wel aan, klote dus. Als hij dan dingen deed wat gewoon asshole streken waren, vergaf ik m te snel, ook van dat ik dacht dat die niet lekker in zn vel zat. Op het moment dat ik t uit maakte, opende die zich over alles waar die mee had gezeten. Dat was super lastig want dat was de eerste keer dat die zich naar me opende. Toen heb ik twee weken nagedacht en ben ik terug gegaan om te kijken of het beter ging. Uiteindelijk zat ik de hele tijd nog met hetzelfde verdriet dat ik het toch heb uitgemaakt.

Was drie jaar samen met mijn vriend en de koek was op, we hebben er in december een einde aan gemaakt. Hij bleef me maar appen en ik miste de comfort-zone en we hebben het opnieuw geprobeerd. Maar je stapt weer in dezelfde relatie met de zelfde problemen en ergenissen, dus in juni is het definitief uitgegaan.

Toen ik 3 jaar samen was met mijn ex werd ik verliefd op een andere jongen. Het is daardoor uitgegaan ook omdat ik niet meer gelukkig was. Wij hadden ook constant ruzie en hij is meerdere malen vreemdgegaan. Toen het niks werd met die andere jongen is mijn, toen vriend, naar mij toegekomen en wij hebben gepraat. We waren weer samen. Eerst was het leuk en hij beloofde van alles (samenwonen ect.) maar toen ging het bergafwaarts. Toch waren wij nog 4 jaar samen en in oktober (afgelopen jaar) zijn wij uitelkaar gegaan. Voor mij was het een negatieve ervaring tho. We bleven in een negatieve spiraal. Ik was in die jaren niet gelukkig en ik kwam niet voor mezelf op. Dus terug met een ex? Nee voor mij niet.

Wat vinden jullie… ik en mijn ex houden nog super veel van elkaar en hebben 4 jaar een relatie gehad. Omdat hij aandacht zocht bij andere heb ik de relatie verbroken. Hij zegt dat hij echt een toekomst met mij wilt. Ik twijfel hier natuurlijk aan.

^ Het ging niet voor niets uit. Als je nu al met twijfels terug gaat, dan maak je geen lekkere start.

Ik stel voor dat je toch meer tijd neemt en niet al te snel terug gaat: wat is de reden dat hij naar anderen keek en waarom zou dat nu anders zijn?

Ik heb er geen ervaring mee. Maar ik zou opzich best terug willen naar mijn ex aan de andere kant omdat onze relatie zo slecht nog niet was alleen de laatste 3 maanden… Ik denk dat het met de juiste communicatie wel zou kunnen werken tussen ons, maar zo lang hij dat niet kan zal je in dezelfde relatie terecht komen…

Ik zou wel echt graag terug willen bij hem, als het dan niet werkt heb ik tenminste geen twijfels meer of vragen ‘wat als…’

Ik heb een soort knipperlicht-relatie met mijn ex gehad. Werkte voor geen meter. Ik was echt smoorverliefd op die jongen, en hij vond mij ook wel leuk maar hij zat heel erg met het cultuurverschil. Zijn familie ging een relatie met mij niet accepteren. Daardoor was onze situatie altijd heel onduidelijk en ik zelf durfde nooit goed duidelijkheid te eisen, omdat ik bang was dat hij dan definitief voor zijn cultuur zou kiezen. Ondanks dat we het een paar keer stop gezet hebben en weer bij elkaar kwamen, veranderde geen van ons twee het gedrag en een paar maanden later ging het om precies dezelfde redenen mis.

Ik denk dat je wel terug kan komen bij je ex, maar dat er dan wel echt iets blijvend verandert moet zijn tov de vorige keer dat jullie een relatie hadden.

Ik vind vier jaar wel een lange tijd dus ik zou het begrijpen als je het nog een keer probeerde als hij vooruitgang beloofd. Maar dan moet je dat wel terug gaan zien en moet je het zelf natuurlijk ook willen om die kans te geven.

Haha, ik heb een jaar geleden voor het eerst iets met mn ex gehad, ging uit toch weer terug genomen. Toen ging het weer uit maar uiteindelijk ook weer terug, de laatste (3e) relatie heeft ook het langst geduurd en was het leukst en spannendst :stuck_out_tongue_winking_eye::joy::joy: daarna ben ik wel echt heel erg verdrietig geweest dat het uit was, vooral omdat ik hem nog leuk vond en hij mij toen zoende en later zei dat hij me niet leuk vond. Nu ben ik goede vrienden met hem en zit hij in mn klas​:v:t3:

Ik kreeg mijn eerste vriendje toen ik 16 was (hij was 17), we hadden een relatie van 8 maanden toen ik erachter kwam dat hij meerdere keren was vreemdgegaan, overal allerlei dingen had gelogen en gewoon harstikke fout bezig was. Heb er toen een punt achter gezet. We zijn toen allebei verder gegaan met ons leven, hij kreeg een nieuwe vriendin en ik een nieuwe vriend. Drie jaar later, toen ik 19 was en hij 20 zocht hij opeens contact met mij op. Ik had al 3 vriendjes in die 3 jaar gehad en ook hij was flink bezig geweest , maar uiteindelijk waren we allebei single. Hij wilde het weer proberen, we waren immers al 3 jaar verder, hij had geleerd van zijn fouten en vond dat we nu veel volwassener waren. We hebben het dus weer geprobeerd en gelukkig gaat het nu wel goed :wink:

Het kan dus zeker, maar dan moet hij echt veranderd zijn en zijn fouten van vroeger accepteren.