Benen

Ik ben 1.72 en ik weeg 60 kg. Niet echt mooi slank ofzo, maar er valt mee te leven.
Over mijn buik ben ik opzich best tevreden. Het flubbert niet maar is strak, terwijl het niet plat is ofzo. Mijn benen zijn een ander verhaal.
Ik ben heel ontevreden over mijn benen. Ik draag bepaalde dingen niet meer omdat ik mijn benen haat. Spijkerbroeken probeer ik te vermijden want ik vind mijn benen daar dik in lijken. Ik draag alleen nog bepaalde kleding en kleding die ik zelf heel leuk vind maar waar ik mijn benen dik in vind, draag ik helaas niet meer.

Weet iemand hoe je benen wat strakker kunnen worden?
Mijn tante heeft hierdoor ook anorexia gekregen, toen zijn haar benen slank geworden en nu is ze nog steeds slank maar haar benen zijn niet meer zoals toen. Haar benen zijn nu ‘normaal’ terwijl de rest echt mager is.
Maar ik heb wel eens mensen gezien waarbij die benen opeens een stuk dunner werden terwijl ze ook gewoon wat dikkere mensen in de familie hadden zitten en ze van nature niet dun waren.

UP

hihi ik heb ongeveer dezelfde maten maar ben 2 kilo lichter, maar dat scheelt weinig in hoe het eruitziet want ik ben heel lang ook 60 kilo geweest. Als je zowel je bovenbenen, kuiten (én buikspieren, ik heb een strakke buik :grinning:) wil trainen ken ik maar één tip… paardrijden! :stuck_out_tongue: Ik heb wel een beetje een paardenreet haha maar dan is het benenprobleem weg :stuck_out_tongue: Verder weet ik het ook niet zo, en probeer niet obsessed te zijn van je benen want iedereen heeft wel een aantal dingen die je lelijk vind aan jezelf. Bij jou zijn dat je benen, so focus on the rest!

Lotgenoot hierzo… 1.73 en ca. 62 :’(
Heb precies hetzelfde :cry:

Ik rij al 2 jaar paard… Het helpt niet echt, behalve dat mijn kont strakker wordt. :stuck_out_tongue:

beenspieroefeningen!

U kidding? Ik ben tien centimeter kleiner en ik ben even zwaar (’: en ik ben echt NIET dik. Verder moet je gewoon gezond eten en beenspieroefeningen doen. Eigenlijk gewoon de algemene dingen…

Haha ik ook!

Beenspieroefeningen doen inderdaad (:

Ik heb het juist andersom, ik ben wel blij met mijn benen maar totaal niet met mijn buik.
(1.71 en 61 kg)

Je kan je benen gaan trainen door bijv. te gaan hardlopen of skeeleren. Ik loop hard en ik merk echt dat mijn benen steeds strakker worden. Niet dat ik dat zelf nodig vind, maar het is wel fijn.

je krijgt je benen niet strakker door minder te eten, dus ga dit alsjeblieft niet proberen. ga hardlopen of doe oefeningen speciaal voor de benen.

omg ik ben 10 cm kleiner en maar 3 kilo lichter xd
maar je moet niet minder eten idd dat heeft geen enkele zin behalve een pest humeur omdat je honger hebt ofso, je moet gewoon hardlopen en oefeningen doen voor je benen
hier 2 oefeningen die wel helpen volgens mij:

http://www.margriet.nl/media/oefeningen/Oefening-23.html

http://www.margriet.nl/media/oefeningen/Oefening-27.html

ohwja en fietsen helpt ook heel erg bij mij
succes!

Dat heb ik ook?

Veel wandelen! Hiking is heel goed, op het strand door het zand en water lopen etc. Krijg je mooie benen en billen van!

Wow ik heb heeeeeeel dikke benen en heb ook veel kortere benen dan jij, dus niet zo zeuren.

nou ik ben ook 1.72 en 62 kilo, strakke buik en verder eerder te dun dan te dik… maja iedereen vind natuurlijk iets anders dik of dun. maar je mag trouwens blij zijn dat het niet andersom is, dat je benen dun zijn maar je buik dik! nu heb je gewoon een vrouwelijk figuur. je kan helaas niet plaatselijk afvallen, maar je kunt wel plaatselijk spieren kweken, met andere woorden: benen trainen

ik ben 172 en weeg 52, maar ik ben er nog steeds onzeker over. stom vrouwendingetje :grinning:

ik ben 1.62 en 60 ook wel eens meer als ik niet beweegt.
ik moet wat aan me buikje doen.

@ Thisbe, geloof me strakke benen krijg je dus ECHT WEL door heel weinig ongezond te eten. Als je het maar lang genoeg volhoudt, dan lukt het wel. Ik zeg niet dat dit een goede en verstandige oplossing is, en je moet het zeker niet gaan doen omdat het super ongezond is. Maar het kan wel degelijk!