benen verpest :(

heee!
ik had van mezelf na het scheren altijd hele mooie gladde benen, geen bultjes of plekjes, niets.
nu ben ik een paar maanden geleden zo dom geweest ontharingscreme vd kruidvat uit te proberen…
het werkte totaal niet en sinds dien zitten er allemaal kleine bobbeltje op mn benen, eerst dacht ik dat het een allergische reactie was en wel weg zou gaan maar dat is dus niet zo!
van m’n moeder mag ik niet naar de dermatoloog of iets in die richting.
het lijken een soort van verstopte talgkliertjes heb ik het idee.
ik heb nu i.p.v. scheren ook al wasstrips van veet geprobeert (goed aan te raden) maar de bultjes blijven.
herkent iemand dit & zo ja, hoe kom je er vanaf?
ik wil zo graag m’n normale gladde benen terug!!

waarom mag je neit naar de dermatoloog van je moeder?

je kan misschien bij de kruidvat zelf gaan vragen, van dat je dat spul hebt geprobeerd en hoe dat kan?

en misschien moet je je benen even met rust laten, (niks opsmeren etc) gaat het vanzelf weer (langzaam) weg…

Hoezo zou je niet naar de dermatoloog mogen?
Ik zou anders even met de huisarts overleggen, eventueel de verpakking van je ontharingscreme meenemen :wink:

ze vind het overdreven -__- *zucht*
ik ga na de vakantie toch maar eens even naar de huisarts denk ik… hopelijk is er een of ander crempje voor!
en dat met rust laten heb ik ook al geprobeert en dat werkt ook niet, had 4 weken niets gedaan, geen bodylotion, niet scheren, maar vervolgens kreeg ik alleen nog maar drogere benen en die bultjes bleven gewoon.
ziet er een beetje uit als je huid als je kippenvel hebt.
in ieder geval bedankt voor jullie reacties :slightly_smiling_face:

Heb ik ook gehad, het ging bij mij na een tijdje vervagen en na een paar maanden was het helemaal weg.

aa oei ik wou net zeggen dat je het een paar dagen met rust moet laten mr dat heb je al gdn ;s
anders ff langs de huisarts idd .

Misschien vaseline smeren? En ik denk dat je beter voor de kerstvakantie nog naar de huisarts kan gaan.

Ik heb het ook gehad, de eerste keer nadat ik m’n benen geëpileerd had bleef het een maand. Bij mij helpt het goed als ik er bodylotion overheen smeer, maar dat verschilt misschien per persoon.

Dat heb ik soms ook, vaak als ik epileer. Na een tijdje gaat het vanzelf wel over.

Na het epileren heb ik ook altijd bultjes, maar die trekken na een nachtje weg.

Met ontharingscrème heb ik geen ervaring. Het lijkt me in elk geval sterk dat je het na een maand nog hebt (hoewel distortion dit ook aangaf). Misschien toch even langs de huisarts en de crème meenemen? Ben je zeker.

Verder misschien… een saunabezoekje? Door de warmte gaan alle kliertjes open, en daarna koud afspoelen zodat alles zich netjes (en hopelijk zonder bubbeltjes) sluit. Geen idee of het werkt, het was maar een gedachte die me te binnen schoot.

Je hebt wel geluk dat je het nu in de winter hebt, dan ziet niemand er wat van. Misschien moet je er sudocrème op smeren? Ik heb geen idee of het bij jou zou helpen, maar ik smeer het wel vaak op wanneer ik me net geschoren heb, tegen de bultjes e.d.

Omdat de dermatoloog superduur is misschien (behalve als je verzekering het denkt, maar dat doet-ie niet zonder verwijsbriefje van de huisarts)? Ik zou zelf even langs de huisarts gaan, dan kan hij je vertellen of je er iets aan moet doen of dat het vanzelf wegtrekt.

Scrubben!
Ingegroeide haartjes ofzo, ik heb de ook!
Niet rood ofzo…gewoon bultjes…
Zoek nog steeds een oplossing…misschien komt het wel weer als het zomer word…

Ik heb ook bultjes, maar dat zijn zeker weten gewoon ingegroeide haartjes. Je moet het met rust laten in de zin van scheren, WEL goed smeren met bodylotion en scrubben, want dat is goed voor je huid!
Dat van de sauna vond ik ook wel een goed idee!

blub

Ik had oook bultjes, maar de dokter wou mij niet doorsturen naar de dermatoloog. Toen ging ik heen voor acne en kreeg ik er pillen tegen en al mijn huidklachten gingen weg zo oook de bultjes!

okee weet je wat voor pillen dat zijn?

heb echt geen idee, misschien helpt www.netdokter.nl je? succes!

Ik had dat ook maar dat trok bij mij na een paar maandjes weg. Heb vaker een bodybutter laag aangebracht en die lang laten intrekken.

Is scrubben, afspoelen met koud water en insmeren met bodylotion een optie?