benen scheren

haai

uhmm ik weet niet echt of dit thuis hoort in het onderwerp:$
maar ik zit er echt al een tijd mee…
ik ben 14 jaar, en heb blond jaar,
ik mag van mijn ouders m’n benen niet scheren,
maar ik wil het echt heel graag:$ want je ziet die haartjes zitten:$
en ik vraag me nu af wat ik moet doen… vorige zomer kwam ik door omdat ik altijd panty’s droeg onder shorts maar dat zit gewoon echt niet lekker en is geen optie meer :blush:
ik durf ook niet te zwemmen met vrienden…want ik schaam me er echt erg voor

wat te doen :$:$:$

dankjee’xx

Waarom mag je je benen niet scheren als ik vragen mag?

Ik zou gewoon eens goed met je ouders praten en vertellen wat je hier ook zegt. En straks als er wat meer meiden op dit topic hebben gereageert dit topic laten zien haha, ik ben 15 en ik scheer mijn benen sinds mijn 12e. Laat dit maar lezen :’) En vertel ook dat je het echt vervelend vind en vraag misschien aan je moeder hoe oud zij was toen ze haar benen scheerde? En vraag haar wat ze er dan eigenlijk op tegen heeft, als je zelf de scheerspullen betaalt bijv.

Nou ze vind dat je het niet ziet (geloof me je ziet het wel :S)
en ze vind me er te jong voor …<dat snap ik niet maar oke.

Epilady

Ikzelf begon met scheren ook op me 14e. Ouders hadden er ook geen problemen mee, dus snap niet wat het probleem is bij jou ouders.
Zoals Gracias al zei, praat erover met je ouders. :slightly_smiling_face:

Gewoon stiekem doen xd

Als je het niet mag scheren, laat het dan waxen, of wax het zelf :stuck_out_tongue:
Nee, ik zou gewoon scheermesjes kopen en scheerschuim/gel en jezelf opsluiten in de badkamer. Het is niet slecht om je benen te scheren, als je het maar op de goede manier doet (met de haartjes mee).

Ik had hier ook gedoe met m´n moeder over… Maar, toen heb ik het met m´n moeder over gehad en dat ik echt jurkjes wilde dragen enz. in de zomer. En uiteindelijk mocht het wel … dus misschien met je moeder rustig erover hebben?

Gewoon een mesje kopen en gaan scheren. Het is een heel normaal iets.

niet vragen gewoon doen. Als jij je niet prettig voelt met behaarde benen hebben je ouders daar verder niks over te zeggen vind ik.

Ik heb het nooit gevraagd, maar gewoon gedaan! Het is je eigen lichaam, je moet je er prettig bij voelen. Ik vind benen scheren iets heel anders als zomaar een tattoeage zetten of een piercing.

Ik ben zelf half buitenlands, en heb dan ook hele donkere haren (vreemd genoeg alleen op hoofd en benen)
Gewoon op mijn 11e al met Feet ontharingscreme gedaan.
Nu met scheermesje. Het is idd heel normaal.