benen scheren?

hoi.
ik heb even een vraagje:
ik ben 14 en de haartjes op mijn benen zijn nog heel erg blond. Ze zijn alleen wel lang, en ik vind het best lelijk. Ik wilde ze eraf scheren, maar ik hoorde ergens dat als je nog blonde haartjes hebt en je scheert ze, dat je dan zwarte haartjes ervoor in de plaats krijgt. Is dit waar? En kan ik het beter wel doen of niet?

alvast bedankt!

je krijgt er altijd zwarte haartjes voor terug, maakt niet uit welke kleur je haar is.

Ik krijg er gewoon mn blonde haren voor terug hoor…

En dan nog, het is wel de bedoeling dat je het bijhoudt :’)

ja, dat snap ik hahhaa, alleen als je het een dagje vergeet of er geen tijd voor hebt, zie je het natuurlijk bijna niet met blonde haartjes en valt het heeel erg op met zwarte.

ik krijg idd ook geen zwarte haren terug. Ze zijn alleen wel dikker. En in bepaald licht lijken ze wel zwart.
Als je dat echt niet wil dan kun je beter harsen, maar als je het gewoon bijhoudt dan is er niks aan de hand x]

dat valt best mee. ik scheer ze om de drie dagen en dan zie je ze niet maar dan zijn ze eindelijk weer lang genoeg om te scheren, haha :stuck_out_tongue:

Ik krijg ook gewoon blonde haartjes terug hoor, je moet gewoon inderdaad goed bijhouden en de haartjes worden een beetje stugger, maar niet meteen om te zeggen dat ze superdik worden ofzo hé!

mijn haren komen normaal lichtblond op mn benen weer terug hoor. ook zonder gzwarte gloed. t is onzin dat ze zwart terug komen. het kan niet zwart terug komen dat is onmogelijk als je lichtblond ben. weetniet waar sommige mensen die informatie vandaan halen maarja…

Nou ik had dus blond en ze kwamen wél zwart terug,

Bij mij komen ze niet zwart maar wel donkerder en dikker terug. En ja je moet het bijhouden, maar je hoeft echt niet èlke dag te scheren.

Waarom zou je je benen scheren als je blonde haartjes hebt. (’:

Ja iedereen die dat zegt liegt vast :’’).

Scheren krijg je gewoon haartjes voor terug je kan beter met epileren dan ben je wel langer mee dan heb je wel wat.

Die van mij zijn nu (na een paar jaar scheren) inderdaad wel donker als ik m’n benen niet scheer. Hoogstwaarschijnlijk komen ze donker(der) en dikker terug. Toen ik wilde beginnen met scheren zei mijn zus ook; ‘niet doen, dat is zonde want die blonde haartjes zie je toch niet!’ maar geloof me met al die druk van buitenaf begin je op een gegeven moment toch wel met scheren. M.a.w. ik zou het gewoon doen, tenzij je ze liever epileert of harst. Als je het bijhoudt is er niets aan de hand:)!

als je blonde haartjes hebt, zou ik nog een tijdje wachten met scheren.
ik heb het ook gedaan, (blond haar) en ze zijn nu helemaal zwart, en heel dik en stug.
En ik baal er van dat ik me nu om de dag moet scheren.
Wacht er mee !

iedereen heel erg bedankt voor alle reacties!!
blijkbaar heeft iedereen er een andere ervaring mee, hahah.
Ik ga het denk ik voorlopig nog niet scheren, of een ministukje om te kijken wat er gebeurt ;p

Bedankt!!