Benen scheren?

Hi ik scheer al een paar maanden nu ongeveer mijn benen (gewoon met scheerschuim en scheermesjes) maar altijd op mijn knieën krijg ik van die bultjes en dat voelt ook echt niet fijn maar weet iemand hoe dit komt? Want mijn knieën zijn sowieso al niet glad van zichzelf maar misschien helpt het om met iets anders te scheren. Wat gebruiken jullie altijd om je benen haarvrij te maken en wat raad je het meest aan?

ik gebruik een ladyshave voor mijn benen, en daardoor heb ik nooit bultjes, wondjes, sneetjes etc. Maar je zou ook nog kunnen harsen, maar dan is het wel een beetje rood daarna

Ik gebruik baby olie en kokos olie en een scheermes met 5 mesjes.

Ik scheerde eerst ook met een scheermesje, maar nu heb ik een epileerapparaat, maar vind die niet veel fijner of zo…

Hmm, daar heb ik nog nooit last van gehad. Ik gebruik gewoon Gilette Venus scheergel met een goed mesje van Venus.

Ik gebruik Wilkinson Intuition, enige wat mijn huid fijn vind.

Misschien eens proberen (zachtjes) te scrubben na het scheren? En daarna insmeren met bodylotion ofzo. Dat helpt bij mij altijd wel

Probeer met de haren mee te scheren ipv tegenin want daar kan je ingegroeide haren van krijgen! Dat kunnen die bulletjes ook zijn.

Of doe wat ik doe en gewoon lekker pijn lijden door gewoon te harsen.
Haren gaan dan wel weg

Ik ben dus 15 bijna 16, en lig heel erg achter met mijn groei. Zo heb ik nog “weining” van alles zeg maar. Ik heb als beenhaar niet echt oets bijzonder vooral blond en een beetje uitstekend en t is niet heel erg zochtbaar. Ik vroeg met alle moeite aan mijn moeder( ze is niet zon persoon van beauty etc) of ik dat mocht scheren. Toen keek ze me heel raar aan en zei sorry ik snap je niet ke krijgt alleen stoppels waardoor het extra zichtbaar is. Is het normaal om met beenhaar wat blond en licht is rond te lopen?

ja, dat ziet niemand, alleen jij als je er met je neus boven op zit. :slightly_smiling_face:
Luxe hoor, nog niet hoeven scheren. Geniet ervan.

Ik scheer ook niet altijd mijn benen, vergeet het wel eens ook in de zomer. Tja.
Nog steeds niemand die beetje zwarte stoppeltjes ziet, alleen ik.

Nouja ik heb blond beenhaar op een lichte huid maar ik scheer mijn benen wel gewoon hoor. Als de zon erop valt zie je het namelijk wel echt heel goed, en als ik het zie dan anderen ook.

En dan? Oh god, je hebt beenhaar, wat een ramp. Niet alsof letterlijk de hele wereld lichaamshaar heeft.

Echt he.

Ik heb vandaag korte broek aan en vergeten mijn benen te scheren (al dikke week, haha.)
nou boeiend.

Waar is deze reactie voor nodig joh? Volgensmij maakte ik absoluut geen ramp van beenhaar maar sprak slechts mijn voorkeur voor wel ontharen en de reden daarachter uit. Als mijn reactie nou ‘eww beenhaar zo goor niemand zou beenhaar moeten mogen hebben’ was geweest had ik het nog begrepen, jemig zeg. Beenhaar is geen ramp, maar ik vind het niet mooi en daarom onthaar ik als het even kan. En zo denken de meeste meiden en vrouwen erover.

Daaruit lees ik dat het zichtbaar zijn van beenhaar blijkbaar de reden is om het te ontharen, omdat vrouwen geen beenhaar/lichaamshaar ‘horen’ te hebben.<
Nou je trekt volledig de verkeerde conclusie hoor. Maar laat me het even verhelderen want dat is schijnbaar nodig: Ik zie het, en ik vind lichaamshaar niet mooi. Ik wil mijzelf niet met lichaamshaar presenteren aan anderen/Ik wil niet dat anderen mijn lichaamshaar zien. En als ik het zie, zien andere het ook en dat is dus niet de bedoeling. Is niks anders dan concealer over een puistje doen omdat ik niet wil dat mensen mijn puistje zien, ondanks dat onzuiverheden hartstikke normaal zijn en bijna iedereen wel een keer last van heeft.

Maar ja, het zichtbaar zijn van lichaamshaar is wel de reden om te ontharen voor mij ja. Maar dat je er dan vanuit gaat dat ik daarmee insinueer dat vrouwen geen lichaamshaar ‘mogen’ hebben is onnodig jumping on conclusions. Overigens ben ik het ook niet eens met ‘als we het niet nodig hadden groeide het er niet’, maar dat is een andere discussie.