Benen scheren

Hee! Na het scheren van mijn benen heb ik onderaan nog kleine haartjes zo klein als een zandkorrel maar het valt heel erg op, ik heb al van alles gepropeerd harsen, scheergel en scheerschuim, twee keer scheren, scrubben enz. Ik heb lichtbruin haar van mezelf maar ik had dit probleem een jaar geleden nog niet. Heeft iemand hetzelfde probleem en wat kan je eraan doen?
Liefs,

Je kunt ze er met een pincet uit halen na het scheren.

Zijn dat niet gelijk al stoppels dan?

Ik dacht ook meteen aan stoppels.

Nee het zijn geen stoppels, want als je voelt is het sowieso glad en voor epileren zijn ze te klein…
En als het al gelijk stoppels zouden zijn is daar ook iets aan te doen?

zijn het geen bultjes?

nee het zijn echt kleine haartjes en het is ook zwart

als mijn been haartjes heel klein zijn dan scheer ik tegen de haargroei richting in en bij mij zie je dan meestal niets meer.

Gewoon even een nieuw scheermesje opzetten zou ik zeggen, en scheergel gebruiken. Ook scheren van beneden naar boven toe, en na elke haal je mesje even spoelen onder de koude kraan. Dan moet het lukken hoor.

Dat is dus precies wat ik doe, ik scheer tegen de haar richting in met scheerschuim dan wel, en na elke keer spoelen met water en duwen in een handdoek zodat overtollige haartjes eruit gaan. Maar ik heb niet het idee dat het aan het mesje ligt want ik heb het probleem nu al langer dit jaar en al verschillende mesjes gebruikt xx

een nieuw scheermesje kopen die scherp is , en met scheerschuim ! :wink:

dankjewel! zou ontharingscreme misschien een oplossing zijn? x

Scrub je je benen wel? En smeer je ze wel eens in met lotion? Ik heb het ook wel eens, maar dat komt niet door verkeerd ontharen.

ingegroeide haartjes?

Ik heb zelf voor 20 euro een Bestron epilator/scheerapparaat gekocht bij de Kijkshop. En ik had zelf ook altijd jouw probleem maar sinds ik dit apparaat gebruik (de scheerfunctie) helemaal niet meer. Dus misschien moet je andere mesjes proberen, of elektrisch scheren?

Epilady! :slightly_smiling_face:

Doet epileren niet heel veel pijn?