benen scheren plz lees mijn bericht ,,,

ik vroeg tegen mijn moeder of ik mijn benen mocht scheren ze zei : nhee je krijgt daar vlekken enzo. en ze zei dat ik kleinw was maar als je de gemiddelde van de meiden bekijkt is wel elk meisje 12 jaar wanneer ze zich zelf heeft geschoren ik ben ook 12 , ik wil men benen scheren ik wil korte broeken en rokjes dragen :frowning_face::frowning_face::frowning_face:
wat moet ik doen???

Ik heb nog nooit vlekken gehad van het scheren? wel ooit rode bultjes?
Heb je dan zoveel haartjes? Je moet gewoon even van een afstandje in de spiegel kijken of ze goed opvallen, je let er vaak zelf meer op als andere mensen. Als je het echt zo erg vind zou ik het wel nog een keer met je moeder overleggen, die zal het toch heus wel snappen als jij je niet op je gemak voelt als je jezelf niet mag scheren?

koop een paar wegwerp mesjes voor vrouwen van venus bij de drogist ofzo en gewoon doen, dan zeg je tegen je moeder, kijk dan, dit is veel mooier en dan zal het haar vast niet meer uitmaken

Scheren jou klasgenoten zich al? Als niemand anders het doet, zou ik toch nog even wachten.

Als het niet erg opvalt zou ik nog even wachten, en anders kun je gewoon bij de kruidvat van die mesjes halen.

Toen ik 12 was scheerde niemand z’n benen, ik zou er nog even mee wachten

Ik was 12 en toen deed ik het terwijl ik nog allemaal blonde haren had, en toen werden ze steeds donkerder. En dan moet je echt scheren.

Ik deed het toen ik naar de brugklas ging. Toen was ik ook 12.

Ik deed het ook vanaf de brugklas. Ze gewoon hoe je je erbij voelt en dan je het niet prettig vindt om haren op je benen te hebben staan als je een korte broek of een rokje draagt. En als je er eenmaal aan begint moet je het ook blijven doen.
Je moeder kan je niet dwingen om je benen niet te scheren.

Ik zeg: gewoon doen;)

Ik was 12 inderdaad.

ik was 14 toen ik begon.

Ik was bijna 12.

ik ‘mocht’ eigenlijk eerst ook niet, maar heb het toch gedaan ong. 2 maanden geleden. en ben ook 12. in mijn klas scheren al veel meiden hun benen.

Ik deed het vanaf de brugklas, met zo’n botte ladyshave. Was net 13 geworden.
Das ook wat minder gevaarlijk dan een scheermesje.

Ik heb gewoon géén haar op mijn benen x) ik ben 14.

Vanaf mijn 12e harste ik het (ik heb dan wel veel en zwarte haartjes)

bij ons deed niemand dat op hun 12e denk ik? Dan is dat ook niet nodig. Als er al veel meisjes zijn die scheren dan snap ik het wat beter (:
Overleg gewoon met je moeder, vindt ze het echt niet kunnen, pik dan een wegwerpscheermesje van je vader of ga er zelf kopen.
Ik deed het vanaf mijn 14e denk ik (:

Ik zou het met 12 echt nog niet doen hoor. Ik deed het pas heel laat (ik had ook blonde haren, dus dat viel niet zo op). Tenzij het echt hele donkere haren zijn ofzo en je er heel erg aan ergert. Anders zou ik er nog ff mee wachten, het is namelijk ook best wel een gedoe (haren groeien snel aan).

Als het niet zo opvalt zal ik ze zeker niet scheren, anders krijg je er meer, en dat is pas lelijk! Maar als je het zo graag wilt, dan zal ik het gewoon doen, en misschien merkt je moeder het dan niet, maar als ze het wel merkt, dan zal ik gewoon zeggen dat het zo mooier is, kortom leg het gewoon uit aan je moeder, ze zal het dan veell beter begrijpen :wink:

Ik was 9 maar ik had dan ook echt veel en donkere haartjes en het was gewoon echt niet fijn meer. Ik kwam dan ook al vroeg in de puberteit ofzo maarja. xD
Als jij ook veel en donkere haartjes hebt, zou ik het gewoon doen, als je nog blonde haren hebt niet. Je moeder kan je toch niet dwingen het niet te doen. :’)