Benen scheren man

Mijn vriend zou graag zijn benen scheren.
Nu vind ik dat niet mannelijk
Wat vinden jullie wel geschoren benen bij mannen of niet

Mijn voorkeur is niet geschoren benen bij mannen, maar uiteindelijk is het wel ‘zijn’ lichaam, dus ik zal hem laten doen wat hij wilt maar, als je het nou echt een dealbreaker vind maak het bespreekbaar en misschien veranderd hij wel van gedachten, zo niet, zal ik het er bij laten hoe het is… :slightly_smiling_face:

Van mij mag elke man zo haarloos zijn als wij vrouwen “moeten”, ik hou niet van behaarde lichamen.

Naar mijn ‘smaak’ kan een man zelden teveel lichaamsbeharing hebben, maar mocht mijn partner zijn benen willen scheren zou ik 'm niet stoppen.

ik vind het alleen mooi als mijn vriend zijn schaamstreek scheert, oksels/benen/borst mogen van mij lekker (licht) behaard blijven.

Zou het denk ik wel apart vinden, maar is eigenlijk nergens voor nodig. Ik doe het ook, dus waarom hij niet?

Naar mijn idee moet iedereen lekker doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Als dat voor vrouwen is: niet meedoen aan de norm dat we netjes geschoren ‘moeten’ zijn, prima! Als dat voor mannen is: niet meedoen aan de norm dat haar ‘moet’ blijven staan, ook prima!

Het is je vriend zijn lichaam en hij mag zelf bepalen wat hij daarmee doet. Misschien heeft hij wel een hele goede reden om zijn beenhaar eraf te willen? Wellicht kun je het een kans geven en daarbij aangeven dat je denkt het niet erg aantrekkelijk te gaan vinden. Het kan zo zijn dat hij het uiteindelijk zelf ook niet mooi vindt, dan groeit het snel genoeg weer aan.

Daarnaast kun je je afvragen wat ‘mannelijk’ überhaupt is. Vrouwen hebben ook beenhaar, okselhaar, schaamhaar, etc. Is haar dan mannelijk, omdat vrouwen in de Westerse samenleving een soort druk voelen om dit haar te verwijderen?

Het is misschien iets minder normaal als dat een vrouw zich scheert, maar als hij zich er nu fijn bij voelt? Ik kan mij ook wel voorstellen dat het niet prettig is om haar op je lichaam te hebben. Tenminste zo ervaar ik het altijd.

Er zijn heel veel mannen die hun benen scheren. Wielrenners scheren hun benen voor valpartijen kan namelijk voor heel veel ontstekingen zorgen als je valt.