Benen ontharen..

De enige manier om te ontharen zijn:

• Scheermesje

• Epilady en dergelijke

• Harsen

• Ontharingscrèmes enz.

• Scheermesjes heb ik een bloedhekel aan, ik gebruik ze alleen voor m’n oksels. Ze laten stoppels achter (gelukkig bij mij onder m’n oksels niet), dus dat is niks voor mij.

• Ontharingscrèmes werken voor geen ene meter bij mij en doet ook nog 's gruwelijk veel pijn bij het ‘schuren’ om de haartjes los te maken.

• Ik wil harsen en epilady proberen, maar ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken…
    Mijn moeder heeft wel een epilady, maar ik ben bang voor pijn.
    Doet dit echt veel pijn?
    En harsen… Tsja, waar haal je harsspullen?

Tsja, beetje domme vragen, maar de zomer komt ons tegemoet en ik wil toch wel mooie gladde zomerbenen.

Harsstrips kun je toch gewoon bij bijv. Kruidvat of Etos halen?

Ja zou kunnen, maar dat harsspul dan?
Zit dat er gewoon bij?

Up! Ik wil eigenlijk ook niet meer scheren maar voor harsen doet veel te veel pijn.

Als je dat koopt zit al het spul er bij in :]

Ik heb een epilady,

DOET ZEEER:|

dus ik gebruik gewoon scheermesjes en in de zomer soms harsen (al werkt dat niet echt super goed bij mij)

Ik wil een epilator kopen, ze zeggen dat de pijn minder wordt na een tijdje, en wordt echt gek van iedere dag scheren in de zomer!
Iemand een idee voor goede epilator???

bij het epileren ligt er net aan hoe hoog jou ‘‘pijngrens is’’. dus als jou pijngrens best hoog is voel je er veel minder van dan bij iemand met een lage pijngrens.

en harsen. haal bij kruidvat, etos oid. harsstrips van bijvoorbeeld veet of eigenmerk. zit vrij weinig verschil tussen behalve de prijs. je wrijft met je handen de strips warm, haalt ze van elkaar af en plakt ze op je benen. even aanwrijven zodat ze goed vast plakken. tanden op elkaar zetten en trekken maar.

hoop dat je hier wat aan hebt!

[eigen mening] ik heb alles geprobeerd en ik hou het bij mijn scheermesje van venus.

ik heb een intuition, ik vind het perfect want je hebt geen scheerschuim nodig ofzo dus het is huphuphup over je been heenhalen en je bent klaar :slightly_smiling_face:

Dit is dus ook gewoon een scheermes neem ik aan?
Deze trekt de wortel er niet uit…
Dat is wat ik zoek, want ik wil geen stoppels.

Misschien heb je hier wat aan? KLIK

Ik zou als ik jou was beginnen met koude waxstrips, je hebt zn vn veet maar ook bijv. van kruidvat het eigen merk, die even goed werken. Ik vind namelijk harsen veel minder zeer doen dan epileren.

epilady gewoon een keer proberen! de eerste keer doet het wel pijn maar naarmate je het vaker doet, doet het steeds minder pijn. ik voel niets meer van m’n onderbenen, die doe ik nu een paar jaar. m’n bovenbenen voel ik wel, want daar ben ik vandaag mee begonnen, dat is wel even doorbijten :stuck_out_tongue:. maar het is wel heel ideaal!

Ik gebruik gewoon scheermesjes, omdat ik pas na een paar dagen stoppeltjes krijg, en juist niet de dag erna al.

ik heb epilady de eerste keer doet het pijn ja maar dat ligt ook aan hoelang je haar is… Als het lang is dan doet het wel pijn ja. Hoe korter het haar hoe beter ik gebruik dat nu 2 jaar na de 2e x voelde ik de pijn echt niet meer. en ik doe het 1 x in de week meer is ook echt niet nodig! Ik raad het je écht aan!! Ik doe er me benen en oksels mee. het doet echt geen pijn.

alles wat je wortel eruit trekt doet pijn, dus het is meer een keuze.
kan je wel zeggen dat ik hiervan geen stoppels krijg.

mijn intiution ging roesten dus toen ben ik ermee gestopt, scheer gewoon met veet(lichtblauw) zonder scheergel ofzo

ik doe m’n oksels er ook mee, iedereen verklaart me voor gek maar na 2 of 3 keer voel je er niets meer van toch? xD

je kan je haar trouwens ook weg laseren alleen dat wel wat aan de prijs

okee misschien een dome vraag maar als ik mijn benen eipileer dan worden ze heel lelijk ik weet niet hoe ik dat moet uitleggen maar ik krijg zo’n bubbeltjes kan je daar wat aan doen of hoort dat zo.

misschien moet je een keer iets anders proberen want misschien kan je niet goed tegen het scheer ding ofzo wat je nu gebruikt dan kan je bultjes krijgen, je moet het ook goed insmeren enzo.