Benen jeuken na douchen

Haai allemaal!
Ik wist niet goed waar ik dit moest plaatsen, dus ik dacht ik zet het hierbij.

Maar goed, mijn probleem is dat mijn benen na het douchen ontzettend jeuken.
Als ik heb afgedroogd, begint het.
Ik gebruik Dove douchegel, die gebruik al best wel lang. Maar ik heb er pas ongeveer een week last van, dus daar ligt het denk ik niet aan.
Ik heb ook geen beten van beesten oid op mijn benen, dus dat is het denk ik ook niet.
Ik droog mijn benen ook niet heel ruw af ofzo.
Verder heb ik er echt alleen op mijn benen last van.
Ik heb wel een paar keer bodylotion op mijn benen gesmeerd na het douchen, maar ook dit helpt niet…

Heeft iemand misschien een idee wat het kan zijn?
Anders ga ik wel naar de dokter hoor, maar ik dacht misschien weten jullie raad!

Oh, en trouwens. Ik heb wel ongeveer 4 weken geleden voor het eerst mijn benen geëpileerd, en daarna niet meer (binnekort weer doen).
Ik dacht misschien ligt het daaraan, maar ik heb de eerste 3 weken nergens last van gehad.

x

Ik had het vorige winter altijd met mijn voeten. Dan waren ze heel koud geworden op de fiets en als ik dan na het werk ging douchen begonnen ze ook te jeuken na het afdrogen. Volgens mijn vader kwam het omdat de overgang van koud naar warm te snel ging ofzo. Dus misschien douche je te warm?
Het kan ook zijn dat je een droge huid hebt, maar je zegt dat je insmeert met bodylotion, dus ik weet niet.
Misschien je benen wat vaker insmeren?
En je douchebeurt eindigen met een koude straal. Goed voor je huid!

Haha mijn zusje en ik hadden dit precies hetzelfde. Maar het kwam dus blijkbaar omdat mama was overgestapt van wasverzachter. En wij waren daar dus allergisch voor. Daar zou het ook nog aan kunnen liggen?

Had ook ook altijd last van. Ik wreef mijn benen ook altijd droog met de handdoek na het douchen. Nu dep ik mijn benen droog en heb ik nergens meer last van.

[i]misschien moet je even scrubben,
en daarna goed invetten met een body butter?

controleer anders idd het wasmiddel,
daar hoor je vaker “klachten” van[/i]

Ik heb dat ook altijd. Al een paar jaar, soms niet en soms heb ik er weer een periode last van, meestal in de zomer. En er komen dan allemaal rode bultjes op mijn scheenbenen.

Geen idee wat het is eigenlijk…

Zet je je douche heet? Want als ik mijn douche heel heet zet, heb ik soms ook wel jeuk. Dan moet je hem niet zo heet zetten.

Oke, bedankt voor alle reacties! :slightly_smiling_face:
Ik vraag even na of wij een ander wasmiddel hebben, en ga minder warm douchen!
Hopelijk helpt het!

ik heb hetn iet alleen op me benenen ik heb het overal maar vooral op me gezicht na het douchen als ik s’ochtends douche ga ik die dag de duur niet uit het is echt one big ramp.
maar ikkan gewoon niet goed tegen water XD

Probeer toch eens een keer een andere douchegel, want het kan zo zijn (net als bij je gezicht) dat als je een product lang gebruikt je er zeg maar allergisch voor wordt. Heb ik wel eens gehad met een dagcrème. Die gebruikte ik ongeveer als 2 jaar, en opeens ging mijn gezicht heel erg jeuken. Toen ik met die crème stopte had ik nergens last meer van! :grinning:

@XitsmeX. Woow, echt?! Lijkt me verschrikkelijk! Kan je helemaal niet tegen water, allergie of iets?
@ppiieenn. Bedankt voor de tip :slightly_smiling_face: Ik ga binnenkort 1tje van yves rocher proberen, die ruikt naar frambozen jamm!

ga je vaak zwemmen want het kan ook door het gloor komen (heb ik ook gehad)of anders zijn je benen extreem droog smeer ze s’ochtens en s’avonds in met speciale benen-body-lotion
en NIET TE LANG douche en niet te heet

@brugwuppie.
Ja, buiten de zomer om zwem ik elke week minstens 1keer, en soms ook nog in het buitenwater (duiken).
Hebben ze speciale benen-body-lotion dan? Weet je ook van welk merk? Want dan ga ik even kijken :wink:

heb k oook!! nog een slachtoffer, serieus wat een hel is het.
maar het is zo raar, ik heb het alleen in de winter en alleen in de ochtend als ik douche, nooit savonds… ik zet mn douche niet heel heet, dep mn benen altijd af en gebruikt bodylotion (alleen in de winter, want dan heb ik er juist last van).
Als ik deze winter t weer heb, ga ik echt naar de dokter, want dan heb ik het al een par jaar… Om gek van te worden!

het kan zijn dat je dan te warm doucht, dat heb ik ook wel eens

ik ben er niet echt allergische voor, maar ik heb een extreem droge huid met aanleg naar exceem . ik heb allerlei cremes 100 % vet maar alsik onder de douchte staat droged het nog verder uit van het water en dan word ik knal rood en branderig en jeuk XD na het douche doe ik er dan meteen creme op en dan trekt het wel weg maar het blijft wel dehele dag onrustig dus ik douchte altidj s’avonds zodat je het s’ochtens niet meer ziet XD

ik had dat laatst ook, echt ik wist niet meer wat ik moest zo erg jeukte het! heb me ingesmeerd, gescrubd echt alles geprobeerd. uiteindelijk heb ik maar 10minuten met de douchekop erop gespoten, dat hielp echt haha. kwam waarschijnlijk omdat ik een andere douchegel gebruikte! heel veel succes ermee.

Wow! Dat lijkt me echt verschrikkelijk! :S
Maar is er echt niks aan te doen behalve crèmes? (laserbehandelingen oid??)
Kan je dan ook niet zwemmen omdat je huid dan uitdroogd?

Nou, je geeft aan 4 weken geleden je benen voor het eerst geëpileerd te hebben. Meestal beginnen de haartjes na 3 weken ofzo terug te groeien, en dat jeukt enorm, bij mij tenminste (maar goed, bij mij groeien ze 3 dagen later weer terug).

Oh, misschien ligt het daaraan!
Mijn benen waren niet 3 weken helemaal glad, maar misschien de stoppels etc!