benefiet

heey,

Volgend jaar ga ik waarschijnlijk een jaar naar buitenland, maar dit kost supper veel geld. Omdat dit eigenlijk te veel geld is dat ik alleen bij een kan sparen, had mijn tante dus het idee om een benefiet te houden.

Dus nu zoek ik naar ideetjes :wink:

ik dacht zelf al aan:

• Cupcakes
  • Pannenkoeken

Ideetjes??

groetjes Sivlie

limonade kraampje

Een benefiet doe je toch meestal voor een goed doel? Of ga je met een bepaalde reden naar het buitenland?

Een benefiet is pas zo als het geld naar een goed doel gaat.

anyway, je kunt beter gewoon een baan zoeken en heel veel gaan werken; dan verdien je op de langere termijn veeeeel meer dan met een keer een mini-verkoopje uit huis.

Sorry, maar ik denk niet dat je met cupcakes en pannenkoeken erg ver komt binnen een jaar… Gezien je leeftijd, kun je beter een bijbaantje nemen en gewoon veel werken.

taart?
croissants?
thee/koffie?
frisdrank?

dit.

Ik ben het met Machtige Mod eens *slijm slijm*

Maar serieus:
be - ne` fiet («Engels) het -woord benefieten culturele of sportieve manifestatie ten bate van een artiest(e), een sportman of -vrouw, een goed doel enz.

Of ben jij artieste/sportvrouw? c:

oké sorry foute woordkeuze dan …

ik wil gewoon proberen om nog iets extra bijeen te krijgen
Werken gaat niet want ik werk al en dan kom ik boven mijn max aantal dagen dat ik mag werken en verliest mijn mama haar kindergeld,
maar ik heb al een schooljaar gewerkt, nu een maand , en volgnd jaar nog een schooljaar,

maar ik kom er dan nog niet…

SOrry dat benefiet niet klopt

en ik ga naar het buitenland om daar naar school te gaan…

Ohh, nu is het duidelijk c:

Ik zou zeggen, alle kleine beetjes helpen:

• Auto wassen
  • Honden uitlaatservice
  • Je kunt leerwiki of iets in die richting proberen. Dit is geen poging tot reclame trouwens.
  • Als je een goede blog hebt, kun je daar geld mee verdienen (jaa, dan moet je wel een goede blog hebben)
  • Zoek boeken uit die je niet meer leest en verkoop ze aan de Slegte
  • Pluis je kamer uit op zoek naar spullen die je niet meer wilt en verkoop die op Marktplaats/GS

Verder: heb je niet een bepaald talent, bijv. portrettekenen? Dan zou je dat kunnen doen.

Voor je ‘benefiet’ zou ik zeggen, men neme een hand vriendinnen, een hoop bakspullen en go for it. Ik zou gewoon in de supermarkt kijken wat het beste uitkomt, inderdaad, zelfgemaakt eten en thee, koffie, frisdrank.
Als je bijv. de frisdrank in kannen doet kun je gewoon Aldi inkopen doen, ben je stuk goedkoper uit.

wat is leerwiki?? :slightly_smiling_face:

een talent, dan moet ik dat talent eertst nog ontdekken :stuck_out_tongue: :slightly_smiling_face:

maar handige tips :slightly_smiling_face:

Nog tips?