Benauwdheid.

Ik heb al heel lang last van benauwdheid.
Ik kan opeens niet meer goed doorademen en het lijkt net of ik dan niet genoeg zuurstof krijg. ik heb dan constant dat ik moet geeuwen in de hoop dat ik meer zuurstof binnenkrijg maar dat helpt niet. ik heb voor de rest ook nergenst pijn. mischien kunnen jullie me helpen.
X

Misschien haal je verkeerd adem, even met je benen tegen de muur gaan liggen.

I feel ya, heb hetzelfde. Hoe lang is ‘al heel lang’? Komt het door het weer denk je? Ik reageer daar heel sterk op namelijk! Daarnaast zou het toch slim zijn even langs de huisarts te gaan, die kan het je precies vertellen en misschien iets meegegeven. Succes!

Ik reageer ook sterk op het weer, en heel veel andere mensen ook! Dus misschien heb jy het ook, de luchtvochtigheid in Nederland is best hoog altijd en daar kun je het benauwd van krijgen! Maar zou wel even langs de huisarts gaan!

Heb je hooikoorts? Mischien ligt het daaraan, het ‘‘pollen-weer’’ is weer begonnen :frowning_face:

Ik heb het vaak bij het winkelen, als ik een winkel in loop. Ik voel mijn hart dan ook echt kloppen in mijn keel. Ik weet niet precies wat het is. Het komt ook voor op warme, vochtige dagen.

Misschien dat je een beetje benauwd word van al die mensen?

(chronische) hyperventilatie misschien?
Dat heb ik al jaren, het verschilt wel van tijd tot tijd qua hoe erg het is. Ik heb wel eens gehad dat ik serieus geen lucht meer kreeg. Maar hierdoor gaap ik ook heel regelmatig, dat had ik zelf eerst niet eens door.
Verstandig om even langs de huisarts te gaan, het kan natuurlijk ook wat anders zijn, maar als het wel hyperventilatie is kun je naar een mensendieck of fysiotherapeut om je te helpen goed te leren ademen.