Benauwdheid

Hey!

Ik heb een vraag. Ik heb vandaan de piepjestest gehad, toen ik bij trap 5 was ben ik gestopt omdat ik bijna geen lucht meer kon krijgen en duizelig werd. Qua conditie en uithoudingsvermogen kon ik nog gewoon doorgaan. Maar allebei mijn ouders en broer roken in huis, ook waar ik bij zit. Zou dit met elkaar te maken kunnen hebben? En zo ja, wat is slim om te doen?

Het zou wel kunnen, als ze heel veel roken waar jij bij zit zonder dat er goed wordt geventileerd in huis, dan kan het van invloed zijn op jouw longen. ik zou hierover wel even contact opnemen met de huisarts, want ik vind het niet heel goed klinken dat je zo snel benauwd bent terwijl je een goede conditie hebt.

Ik zou voor de zekerheid naar je huisarts gaan …

Bij de huisarts kan je heel makkelijk een longfunctie test doen :slightly_smiling_face:

Dankjulliewel voor de snelle reacties! Alleen als ik het bij mijn moeder aankaart (voorzichtig) dan doet ze een beetje alsof ik me aanstel. En misschien komt het ook doordat ik al een paar keer heb laten weten dat ik roken afkeur en het blijkbaar gevoelig ligt.